Gå til innhold

BK: Opplyst trosserigg ved Papirbredden i Drammen

Anbefalte innlegg

Enda et bilde fra byturen min her om dagen.

er selv missfornøyd med den skjeve horisonten.

bildet er av en litt kult opplyst trosserigg.

post-88026-1212441771_thumb.jpg

ISO: 200

F/: 2,8

Lukker: 1/30

edit: dette bildet ble veldig mye mørkere på web enn i windows innebygde bildevisning, noen som vet hvorfor?

Endret av SirAmp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det ble litt mørkt ja.. er mange fine motiver i det området! drammen har endelig blitt en litt fin by til slutt! har du noen fler bilder fra papirbredden?

edit: så ikke de andre andre bildene..hehe

Endret av Moanf90
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Dette bildet appelerer derimot til den mer kreative delen hos meg. Fint urbant miljø, kontrastene mellom gamle trauste murbygninger og moderne glasshus er iøynefallende. Den nært futuristiske trosseriggen gløder opp som et futuristisk motstykke til de to andre byggestilene, og gir en fungerende visuell kontrast.

Litt usikker på treet som står gjemt i skyggen, i mine øyne burde du enten klonet den vekk eller gjort den mer betydelig. Et rent, subtilt naturelement i dette bildet som illustrerer naturen kunne absolutt gjordt seg.

Litt rusk, også komposisjonsmessig, er jo også å finne: Selve komposisjonen kunne med fordel blitt mer balansert mot venstre, eventuelt kunne du tatt med mer av pipa til høyre. Tingene rundt treet forstyrrer også litt.

Likte dette bildet godt, selv om det med noen justeringer kunne blitt enda mer populært for min del.

Lenke til kommentar

takk :) ser helt klart hva du mener, og enig at litt etterbehandling kunne gjort seg, men etterbehandler konsekvent ikke BK bildene mine, fordi jeg ønsker tilbakemelding på bildene og ikke redigeringen. men er helt klart enig, og skulle jeg brukt bilene til noe ville jeg vurdert å redigere dem, men en annen ting er at dette skal være litt inspirert av "syv fotografer èn by" der jeg ønsker å vise frem drammen, så selv om bildet ville blitt penere ved å klone histen og pisten, ville det ikke lenger være Drammen, hvis du skjønner hva jeg mener, akkurat som man kan få tante olga på 57 til å se ut som om hun er 25, og alle er glade, men det er jo strengt tatt ikke tante olga lengre...

Lenke til kommentar

Hehe, jeg forstår absolutt hva du mener. Dette er bare positivt og gjør deg til en bedre fotograf fordi du jobber med deg selv som fotograf og som et kreativt menneske, så du slipper å kompansere ved å måtte redigere bildene. Men jeg synes du bør opplyse om at disse bildene ikke skal redigeres av de grunnene du nevnte :)

Ang. forskjellen på lysstrken på bildene så har det med hvordan de ulike programmene på maskinen din (bildeviser/nettleser) opplever og viser fargene. Ikke så mye du kan gjøre med dette dersom forskjellen var på en og samme maskin :)

Lykke tll videre!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...