Gå til innhold

modde en Samsung sportscam


Anbefalte innlegg

Hei..

 

Jeg har en samsung sportscam, et lite kamera med ekstra kamera til å sette på hjelmen..

Problemet er at når man har den feks på hjelmen, så støyer det så inn i granskauen.. (vindsus, så det er ikke mulig å høre noe annet en sus..

 

Så jeg tenkte.. what the hell.. jeg klippet kabelen til det ekstra kamera, for å finne ut hvilken kabel som var til hva.. finner jeg microfonkabelen så kan jeg "disable" den som sitter i kameraet og sette på en minijack kontakt, slik at jeg kan sette på en mikrofon jeg kan ha inne i hjelmen.. slik at jeg kan prate "underveis"..

 

Vell så langt greit, lagde et lite kretskort som jeg da har loddet kablene i hver ende av kretskortet, og "laske" over en og en kabel..

Det er

rød

sort

hvit

grønn

Disse var kapslet inn i sølvpapir inkl en masse usiolerte kordeller (skjerming?)

på utsiden av dette "sølvpapiret" var nok en runde med uisolerte kordeller av kopper.. (skjerming det også?..

Har laget et bilde i paint for å illustrer:

 

Men når jeg koppler opp som følger:

alle kabler går "rett igjennom" untatt grønn (+ gnd) for det er den jeg trodde var lyd (mic).. alt virker da, men får ikke lyd..

Rød er jo + og sort er vell - eller?

Noen forslag??

post-68150-1212440037_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

de kabelfargene er ikke standardisert... hver farge kan være hva som helst. vil tro at den indre skjermen er jord, og gjette på at kanskje svart eller hvit er +?

 

dette må du nok måle for å være sikker... videosignalet som overføres er sikkert PAL, og for å gjennkjenne det må du ha et oscilloskop. er absolutt greiest å ha et skop når du skal finne ut hvilken ledning som er lyd også.

Lenke til kommentar

Du kan ha rett i alt det du sier, men lyden forsvinner fra hjelm-kameraet når den grønne kabelen blir utelukket.. derfor trodde jeg det var signalkabelen for lyd.. men når jeg koppler inn en annen microfon der, så får jeg heller ingen lyd.. setter jeg den grønne tilbake der den originalt sitter, så er det lyd.. men jeg vil ha en annen mikrofon.. har prøvet to forskjellige (kondensator-mic).. kan det være en annen type mic de har brukt? jeg får ikke åpnet selve kameraet, det er helt forseglet..

 

 

og en annen ting jeg har ikke skop, kun multimeter,, :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...