Gå til innhold

hjelp til kjøp av prossessor

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har tenkt å kjøpe ny prossessor, så lurer jeg på om det fungerer på hovedkortet mitt.

Har egentlig 2 spørsmål:

1. Jeg vet ikke helt om jeg skal kjøpe meg Duo eller Quad. Jeg spiller Age of Conan for det meste, altså det jeg bruker PC-en min til, men roter også litt rundt med photoshop og andre redigeringsprogram (Ofte i bakgrunnen, mens jeg spiller AoC, som jeg spiller i windowed mode) Så hva anbefaler dere?

2. Har et <MSI P965 Neo> Hovedkort, og lurer på om noen av disse er kompatibel med den:

<Intel Core 2 Quad Q6700 2.67GHz Socket LGA775, 8MB, BOXED m/vifte> - Link

<Intel Core™2 Quad Q9450 2.66GHz Socket LGA775, 1333MHz, 12MB, BOXED w/fan> - Link

<Intel Core™ 2 Duo E8500 3.16GHz, Socket LGA775, 6MB, 1333Mhz, BOXED w/fan> - Link

Endret av zaldir
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sitter i litt samme situasjon selv, og planlegger ny pc som skal brukes til de samme tingene.

Mitt inntrykk er at quad er en smule overvurdert når det gjelder dagligdags bruk, og erfaring så langt er at du kommer veldig langt med riktig mengde minne til det du bruker pcen til. Jeg skal hvertfall lese noen virkelig interessante tester før jeg går for en quad istedenfor en dualcore.

Lenke til kommentar

intel e8400 er en fin prosessor. liten vits å betale mer for en e8500, den går kun 166mhz høyere. Klokk den istedet, klokker den uten problemer 400mhz, 600 hvis du er heldig uten problemer. Setter du deg litt inn i saken, kanskje du klarer 1000mhz overklokk.

Lenke til kommentar
Sitter i litt samme situasjon selv, og planlegger ny pc som skal brukes til de samme tingene.

Mitt inntrykk er at quad er en smule overvurdert når det gjelder dagligdags bruk, og erfaring så langt er at du kommer veldig langt med riktig mengde minne til det du bruker pcen til. Jeg skal hvertfall lese noen virkelig interessante tester før jeg går for en quad istedenfor en dualcore.

Nja, når nå en del av firekjernerne har kommet på godt under 2000 kr, så ser jeg ikke noen grunn til å ikke kjøpe quad. Det skader ikke, og du kan ha den lengre enn en dualcore

Lenke til kommentar
Hei! Jeg har tenkt å kjøpe ny prossessor, så lurer jeg på om det fungerer på hovedkortet mitt.

Har egentlig 2 spørsmål:

1. Jeg vet ikke helt om jeg skal kjøpe meg Duo eller Quad. Jeg spiller Age of Conan for det meste, altså det jeg bruker PC-en min til, men roter også litt rundt med photoshop og andre redigeringsprogram (Ofte i bakgrunnen, mens jeg spiller AoC, som jeg spiller i windowed mode) Så hva anbefaler dere?

2. Har et <MSI P965 Neo> Hovedkort, og lurer på om noen av disse er kompatibel med den:

<Intel Core 2 Quad Q6700 2.67GHz Socket LGA775, 8MB, BOXED m/vifte> - Link

<Intel Core™2 Quad Q9450 2.66GHz Socket LGA775, 1333MHz, 12MB, BOXED w/fan> - Link

<Intel Core™ 2 Duo E8500 3.16GHz, Socket LGA775, 6MB, 1333Mhz, BOXED w/fan> - Link

Jeg har ditt hovedkort, og det støtter ikke noen av de prosessorene. Med mindre du har V2-versjonen eller lignende.

Skal selv bytte ut prosessor og må bytte ut hovedkortet nå :)

Selv tror jeg at jeg går for E8400, fordi jeg tror ikke jeg trenger de ekstra kjernene til mitt bruk (spilling) men jeg lurer alikevel litt på om quad er et bedre valg, så er ikke 100% sikker enda, kunne tenkt meg litt overbevisning den ene eller den andre veien selv :p

Lenke til kommentar

hmm.. Ser ut som dette kan bli et vanskelig valg da ja :/

Så ingen av de fungerer på hovedkortet mitt? Så da blir det jo rundt 1000-2000 kr for et nytt hovedkort, og det er igrunn ikke SÅ ille men...

Lenke til kommentar

Det skulle funke det. Har gigabyte p35-ds3r selv, og det er et supert kort. Chipsettkjøler er varm, men det er dessverre alle komponenter i dagens pc'r. Og kjøleribber skal man alltids sjekke om sitter fast når man monterer pc.

noen spesiell grunn til q9450 egentlig? dobbeltkjerner kan som regel klokkes litt lenger, og det er ikke så mye å hente ytelsesmessig på 4 kjerner ennå. CPUkjøler bør du vurdere, da de som følger med har litt høyt lydnivå

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...