Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Jernbaneskolen, Forkurs sporsmaal og svar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei jeg tenkte jeg skulle starte et nytt emne hvor vi kan diskutere oppgaver vi trenger hjelp til under forkurset, slik at vi kan hjelpe hverandre igjennom forkurset.

Jeg tar imot all hjelp jeg kan få, og gir bort all hjelp jeg kan gi :) Tror det blir mer av det første enn det siste!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Noen som var på info møtet om forkurset? Den infoen jeg fikk på e-post var mildt sagt mangelfull. Ikke en gang en adresse til noen webside. Fant den selv etter litt google jobb da...

Hei.

Jeg var på info møtet, dem gikk så og si kunn gjennom brevet vi fikk tillsent i posten med invitasjon til møtet. De fortalte oss også hvordan vi skulle logge oss på www.itslearning.com . Vi har tre sjanser til og få over 80 prosent riktige på vær innsending, eksamen får vi 2 muligheter til å ta hvis man ikke får bestått første gangen, hjelpemidler til eksamen kan man bruke kalkulator og en formelbok som heter verktstedhåndboken som vi kan låne av skolen. Ellers så sa de at man ikke kunne regne med mye hjelp i fra skolen i og med at dem bruker all kapasiteten dem har til og utdanne nye lokførere, så de annbefalte at vi skulle bruke hverandre som går på forkurset til å stille hverandre spørsmål i forumet.

Lenke til kommentar

Hei Hei, i dag tok jeg testen elektroteknikk 1, jeg fikk 85 prosent riktig. jeg vill annbefale dere til å vente litt før dere tar testen i og med at svaralternativene på noen av spørsmålene var feil i prøven, jeg har sendt mail til skolen og gitt beskjed. Etter mine beregninger var 5 til 15 prosent av prøven feil.

noen flere som har tatt noen av testene?

Endret av bing2
Lenke til kommentar

Heisann! Jeg har ikke turt og ta testen ennå, tenkte og vente litt. Bare lurer da selvfølgelig på hvordan du vet at det var så mye feil :)

Hei Hei, i dag tok jeg testen elektroteknikk 1, jeg fikk 85 prosent riktig. jeg vill annbefale dere til å vente litt før dere tar testen i og med at svaralternativene på noen av spørsmålene var feil i prøven, jeg har sendt mail til skolen og gitt beskjed. Etter mine beregninger var 5 til 15 prosent av prøven feil.

Lenke til kommentar

Fordi at svar alternativene på noen spørsmål var på feil spørsmål hvis du skjønner hva jeg mener..?

sånn for eksempel var det ene spørsmålet slik:

Hva heter måleenheten for resistans?

svar alternativene var

A) U

B) I

C) V

og har du lest litt i boka vet man at det ikke er noen av , og slik var det på en del spørsmål, virket som det var blitt lagt inn feil svaralternativer på noen spørsmål.

et annet var slik:

Hvilken bokstav bruker vi som forkortelse for spenning?

a) V

b) I

c) R

OG forkortelsen for spenning er ingen av de det er bokstaven U. men V ble godkjent som riktig,.

Hva heter måleenheten for strøm?

der var det kunn bokstaver som var svaralternativer

også kom dette etterpå:

Hvilken bokstav er forkortelse for denne måleenheten?

Og da stod svar alternativene som ampere, volt, resistanse.

Da skjønner jeg at det er en del feil i prøven.

litt rotet skrevet av meg, men håper det gir en liten forklaring?

Heisann! Jeg har ikke turt og ta testen ennå, tenkte og vente litt. Bare lurer da selvfølgelig på hvordan du vet at det var så mye feil :)

Endret av bing2
Lenke til kommentar

Ja da ble alt så mye klarere, det blir jo litt for dumt da at det skal være så mye feil :( Håper de retter det ganske raskt da det ikke er så veldig lenge igjen. Så du forresten at det står på it,s learning at de vurderer om eksamen også skal være nettbasert, vet ikke helt hva jeg syntes om dette noen tanker?

Lenke til kommentar

Ser dem har oppdatert elektroteknikk 1 nå. Jeg må vist ta testen en gang til i og med at dem publiserte den nye prøven og sletta den gamle, nå skal det i hvertfall være i orden, tenker jeg tar prøven i morgen.

når noen tar en test hadde det vært morsomt om dem skriver hvor mange prosent og om dem legger merke til noe spesielt med prøven...?

Ja da ble alt så mye klarere, det blir jo litt for dumt da at det skal være så mye feil :( Håper de retter det ganske raskt da det ikke er så veldig lenge igjen. Så du forresten at det står på it,s learning at de vurderer om eksamen også skal være nettbasert, vet ikke helt hva jeg syntes om dette noen tanker?
Lenke til kommentar

Hei, dette var ikke dumt. Har lest endel i bøkene nå, men kvier meg til å sende inn oppgaver enda. Men så er det dette med at det bare er 14 dager mellom hver innsending når fristen for den første er gått ut. Er jo bare nødt til å krype i det snart. Noen som vet om man kan kikke på innsendingen før man leverer, eller må man åpne oppgaven, gjøre den ferdig og levere i samme omgang? Mener det sto et eller annet sted at det ikke går å lagre besvarelsen når man først har begynt... (hmmm, og om pc`n låser seg...?)

Lenke til kommentar

Hmm. Jeg må virkelig lære meg å lese skikkelig igjennom ting før jeg spør. Sto visst svaret på det der på its learning. Nuvel. Sitter å blafrer litt i den oppgaveboka. Ting går greit, men på side 53, oppgave 2.20 c) er spørsmålet hvor stor effekt ovnen utvikler med 200 V. Lurer på om det står helt stille her nå... Forstår jeg det riktig når jeg mener det må bli 1000 W, da med tanke på at strømmen nå er 5 A, og spenningen 200 V?

Lenke til kommentar
Hmm. Jeg må virkelig lære meg å lese skikkelig igjennom ting før jeg spør. Sto visst svaret på det der på its learning. Nuvel. Sitter å blafrer litt i den oppgaveboka. Ting går greit, men på side 53, oppgave 2.20 c) er spørsmålet hvor stor effekt ovnen utvikler med 200 V. Lurer på om det står helt stille her nå... Forstår jeg det riktig når jeg mener det må bli 1000 W, da med tanke på at strømmen nå er 5 A, og spenningen 200 V?

Hei..

Strømmen er ikke 5A men gjør du slik kommer du fram til riktig. I=u/r 200/52.9 = 3,78A.

P= u2/r 200*200/52,9= 756.143W

eller

P= U*I 200*3,78=756W

Endret av bing2
Lenke til kommentar

Hei..

Strømmen er ikke 5A men gjør du slik kommer du fram til riktig. I=u/r 200/52.9 = 3,78A.

eller

P= U*I 200*3,78=756W

Ahh, selvsagt. Har av en eller merkelig grunn fått for meg formelen I=P/U. DET blir feil. Virker jo helt meningsløst at effekten skulle fortsatt være 1000 W når spenningen er senket til 200 V. Slet også med 2.21. Fikk det for meg at hvert element hadde en effekt på 1200 W, men skjønner jo at det er til sammen, og hvert element har 600 W. DA blir det plutselig litt mer vettuge svar. Heldigvis så skjønner man jo at man er på villspor, når svarene åpenbart blir så rare. Må Bare få si takk for hjelpen. Tror muligens jeg skal ta en pause, og en kopp kaffe før jeg åpner testen på nettet. Regner med man må gjennomføre testen når man først har åpnet den. Hadde vært kjekt å kunne se igjennom spørsmålene før man satte igang. Så enkelt skal det vel ikke være, hehe.

Lenke til kommentar

Hei..

eller

P= U*I 200*3,78=756W

Ahh, selvsagt. Har av en eller merkelig grunn fått for meg formelen I=P/U. DET blir feil. Virker jo helt meningsløst at effekten skulle fortsatt være 1000 W når spenningen er senket til 200 V. Slet også med 2.21. Fikk det for meg at hvert element hadde en effekt på 1200 W, men skjønner jo at det er til sammen, og hvert element har 600 W. DA blir det plutselig litt mer vettuge svar. Heldigvis så skjønner man jo at man er på villspor, når svarene åpenbart blir så rare. Må Bare få si takk for hjelpen. Tror muligens jeg skal ta en pause, og en kopp kaffe før jeg åpner testen på nettet. Regner med man må gjennomføre testen når man først har åpnet den. Hadde vært kjekt å kunne se igjennom spørsmålene før man satte igang. Så enkelt skal det vel ikke være, hehe.

Du har jo tre mligheter til og bestå hver enkel test.

Bare hyggelig å være til hjelp.

Lenke til kommentar

Å, du verden. Ja da skulle man vel greie å hangle seg igjennom. Men, det er jo selvsagt ingen opsjon å skulle bli nødt til å ha flere forsøk. Det vil jo komme en eksamen, og jeg har ingen planer om å stryke. Greit med marginer, men jeg har et fryktelig ego som ikke vil trives med å skulle bli nødt til å gjøre flere forsøk, hehe. Neida, bare jeg klarer meg, er jeg fornøyd tenker jeg. Var jo en tanke skeptisk etter den arbeidspsykologiske testen også, men det gikk jo kjempebra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...