Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Svart skjerm etter overklokk?

Anbefalte innlegg

Hei! jeg prøvde å skru opp mer srtøm til CPU + RAM + skjermkort, (ikke mye! bare ett hakk)

Har gjort det før, men nok en gang resulterte det med svart skjerm.. så hva gjør jeg for å få bilde igjen?

(Tror det funka å bytte skjerm sist gang..)

Funka ikke å bytte skjerm, prøvd å ta bios batteri ut å inn, samme med RAM + masse restart.

Skal lete etter jumpern nå!, siste utveg blir å dobbelbytte HK.

HK: GIGABYTE GA-8IG1000 Pro-G socket478 865

Nå har jeg bytta HK men det funka heller ikke:( CPU var veldig varm, jeg får vel bilde uten den ? Svarte! skulle aldri rørt den biosen :realmad:

Endret av siragnar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først kan du prøve å skru pcen av og på et par ganger. Mange hovedkort har en funksjon som automatisk resetter overklokken dersom den ikke fungerer og man restarter pcen. Fungerer ikke det flytter du clear cmos jumperen fram og tilbake slik at biosen din blir stillt tilbake til standardinnstillinger. Finner du ikke jumperen, så står det i manualene hvor den er. Finner du den fortsatt ikke, så kan du ta ut og inn biosbatteriet.

Lenke til kommentar

Økte med 0.1v på strøm til cpu, ram og skjermkort.

Kunne ikke steke ting på den, men det var vondt å holde den lenge.

Nå er jeg rimelig frustrert etter å ha prøvd med en annen cpu og skjermkort men fortsatt ha samme problem med at ingen skjermbilde vises.. Alle vifter går, og kablene er koblet til.

Trodde dette kunne løses ganske enkelt.. Men jeg har vist gjort noe jævla dumt:(

Lenke til kommentar
Økte med 0.1v på strøm til cpu, ram og skjermkort.

Kunne ikke steke ting på den, men det var vondt å holde den lenge.

Nå er jeg rimelig frustrert etter å ha prøvd med en annen cpu og skjermkort men fortsatt ha samme problem med at ingen skjermbilde vises.. Alle vifter går, og kablene er koblet til.

Trodde dette kunne løses ganske enkelt.. Men jeg har vist gjort noe jævla dumt:(

0,1v ekstra til CPU og RAM skal ikke drepe ting instantly. SKjermkortets spenning kan du ikke justere i BIOS; så hva du egentlig har stilt inn er jeg ikke klar ver. Mulig du overvolta AGP-sporet elns, aner ikke om det kan skade hovedkort evt skjermkort.

Lenke til kommentar

Overvolta AGP slot? hmm... bytta nå cpu,ram og Skjermkort og men en kompis's 478s.

Prøvde strømforsyning også, men nå har HAN samma problem da han skulle starte sin pc etter all byttinga :( Vet ikke hva jeg skal gjøre, står jeg heelt uten ideer!

Noen som har forslag?

Lenke til kommentar
Overvolta AGP slot? hmm... bytta nå cpu,ram og Skjermkort og men en kompis's 478s.

Prøvde strømforsyning også, men nå har HAN samma problem da han skulle starte sin pc etter all byttinga :( Vet ikke hva jeg skal gjøre, står jeg heelt uten ideer!

Noen som har forslag?

har du tatt ut cmos batteriet , og flytta jumper og tilbake og satt det inn igjen,

selv om mange sier dette er usansynlig,, så gikk pcen min svart etter oc en gang , jeg bytta cmos bat, og det funka igjen,,

koster 20spenn på clas, cr2032 :)

Lenke til kommentar

Jeg kortslutta rommet:( Gir opp! har bestillt ny:P

Ble selvkomponert på komplett:

Skjerm K: XFX GeForce 9800GTX 675M 512MB GDDR3

CPU: Intel Core? 2 Duo E8400 3.0GHz, Socket LGA775, 6MB, 1333Mhz

HK: MSI P35 NEO-F, P35, Socket-775, DDR2, 1333FSB, ATX, GbLAN, PCI-Ex16

Strøm: Corsair Powersupply 650W Black

Endret av siragnar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...