Gå til innhold

BK: to bilder av "Ypsilon" (bro i drammen)

Anbefalte innlegg

lot meg veldig inspirere av heftet som fulgte med aftenposten og vg her for litt siden, med bilder fra drammen.

her er to bilder av "Ypsilon", en ganske ny gangbro over elven. tar sjangsen på to bilder i samme BK siden bildene er tatt mer eller mindre sammtidig og av samme motiv.

post-88026-1212440169_thumb.jpg

ISO: 100

F/: 6.3

Lukker: 1/4000

post-88026-1212440159_thumb.jpg

ISO: 100

F/: 2,8

Lukker: 1/500

edit: bilder krympet

Endret av SirAmp
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Det blir for mye rot i bildene. Siluetten tok seg best ut, spør du meg, men som sagt; for mye rot.

Brua er tydeligvis hovedmotivet i begge bildene, men den kommer ikke fram i sin prakt når det er så mange forstyrrende elementer.

Det første kunne klart seg bedre om det kun var brua som var i siluett.

Det andre får for mye trær og greier og greier rundt forbi.

Jeg tror jeg skjønner litt hva du har tenkt på.

La meg si det slik; det er lett å se noe kult/fint/utrolig, men det er vanskelig å fange det.

I verste fall kan du lage en "L" med tommel og pekefing på begge hender og sette dem sammen til en firkant. Så kan du ramme inn ting og se på det slik. Eller bare se i kamera, selvsagt, helt opp til deg.

Lenke til kommentar

Jeg liker best det første bildet, hvor du har gjennomført en siluett-stil, bra. Det som imidlertid trekker begge bildene ned i mine øyne er komposisjonen; du får for mye med i bildet som ikke bidrar til helheten. Dersom du vil spille på broens grafiske og designmessige kvalieter kan det lønne seg å isolere dem omgivelsene (ikke alltid, men tror det er en grei regel). Hvis du skal inkludere mer enn selve broen, må det være fordi det dermed bidrar til bildet; en solnedgang, noe spennende folkeliv, skumle skyer etc. Bare mine tanker, ta dem for det de er verdt:-)

Lenke til kommentar

helt enig med dere, det første bildet skulle jeg hatt båt på, tatt bildet fra I elva, det hadde blitt mye ryddigere, nummer 2 vet jeg ikke helt dealen med, var fairly fornøyd da jeg la det inn (begynner å bli en stund siden) men nå skjønner jeg ikke hva jegh ar tenkt på :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...