nabbskall Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 (endret) Hei folkens Har et enda bedre budsjett nå, får lappen dekt, + at jeg har regnet med feriepengene. Skal kjøpe NY lettsykkel, lurte på hva det BESTE AV DET BESTE man får tak i er? Er det Mito? Syns det begynner å bli litt mange Mitoer i byen her.. Får man 4taktere som yter 15hk/tilsvarende det en 2takter gjør? Hva er den dyreste og beste lettsykkelen? Er det Mito? Eller går det an å få tak i 4t + innsprøytning? Kan strekke budsjettet bittelitt - skal ha det beste av det beste Endret 3. juni 2008 av Storleer Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 (endret) TM Blackdream er det beste av det beste. Koster vel 80k ellerno. Hva skal være best da? Sykler er som oftest sine beste og dårligere sider. Er det racing du skal ha? Mest hk? Best utseende? Får 4-taktere som yter 15hk, ja. Men dette er jo ingenting i forhold til en uplombert 2-takter på 30-40hk. På 4-taktere er det som oftest ingen plomber, og du vil derfor aldri kunne holde følge med en trimma 2-takter. Edit: Var så snill og fant den beste sykkelen som vil passe deg utmerket: http://www.finn.no/finn/mc/object?finnkode...pos=2&tot=3 Endret 2. juni 2008 av Mr.NorBits Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 2. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2008 (endret) TM Blackdream er 2T det da? Syns den så litt simpel ut, men fikk lyst til å se nærmere på den Tror det blir 2T da. Flere forslag? Endret 2. juni 2008 av Storleer Lenke til kommentar
SkagenK Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 (endret) KTM EXC 125, Husky WR125. Gode sykkler begge 2. Endret 2. juni 2008 av SkagenK Lenke til kommentar
Salt kjeks Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Yamaha YZF-R125 er 4 t, har direkte innsprøytning og har 15 hk. Koster 50 000. Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 3. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2008 Yamaha YZF-R125 er 4 t, har direkte innsprøytning og har 15 hk. Koster 50 000. Skal definitivt vurdere den, takker Men hva er det som gjør at TM Blackdream er så dyr? Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Det er en sykkel som rett og slett er satt sammen med de dyreste og aller beste delene. Men hvorfor ønsker du en 4takt som går like bra som en 2t? Det er altså rimelig umulig, det er to motorer i forskjellig klasse og en 4t 125cc kan altså ikke gå like bra som en 2takt 125cc. Forøvrig hadde mine valg innen de forskjellige sjangrene blitt: -SM(2t) KTM EXC Husqvarna WR 125 -R-sykkel(2t) Cagiva Mito(07 mod) Aprilia RS (97 mod) -R-sykkel(4t) YZF-R125 Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 3. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2008 Hadde håpet at det var mulig å få en 4takter som yter like bra som Mito eller noe hvis man kastet nok penger på det. Heller litt mot Mito, men må få prøvekjørt litt først. Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Hvorfor skal du absolutt gå for 4-takt? virker som du har nok penger, så er vel ikke prisen på slitedelene på en 2-takter som trekker ned? 2-takter er uansett MYE morsommere. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Men hva er det som gjør at TM Blackdream er så dyr? Enkel svingarm, öhlins dempere, skivebrems på størrelse med felgen. For å si det enkelt high tech sykkel med mye gamper Lett om jeg hadde valgt den. Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 4. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2008 Hvorfor skal du absolutt gå for 4-takt? virker som du har nok penger, så er vel ikke prisen på slitedelene på en 2-takter som trekker ned? 2-takter er uansett MYE morsommere. Jeg vet jeg vet Satser på en 2takter, prøvde en CBR idag og syns den gikk dass. Noen som forhandler TM Blackdream i Oslo? Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Trur disse er de eneste som fører TM. Lenke til kommentar
kilik_02 Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Ville helt klart ha gått for Cagiva mito sp525 125cc 2008 Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 9. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2008 Fikk prøve en kompis sin Mito idag, ugh, den likte jeg ikke så godt. 2006 mod, syns den var helt dau på lavt turtall, var flere ganger jeg tok av, gjerne 4.000 rpm, sykkelen trillet noen meter, og så var det "kakk" og så var motoren kvalt... Syns den vibrerte ALT for mye, men kan tenke meg at den er litt herja. Skal prøve Aprilia'en imorgen, så får se hvordan det går. Lenke til kommentar
Pherol Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 (endret) hvis du skal ha R sykkel så er yamaha YZF Knall Kjøpt min nå, 47.000 Motor info i Spoiler. Motor - Motor type Væskekjølt, 4-takt, 4 ventiler, enkeltsylinder, SOHC Slagvolum 124,66 cc Boring x slag 52 x 58,6 mm Kompresjonsforhold 11,2:1 Maks effekt 11 kW (15 Hk) v/ 9.000 o/min Max. dreiemoment 12,24 Nm (1,25 kg-m) v/ 8.000 o/min Smøresystem Våtsump Forgasser Direkte bensininnsprøytning Clutch type Multiskive våtclutch (coil spring) Tenningssystem TCI Startsystem Elektrisk Kraftoverføring Konstant utveksling, 6-trinns Utgående giring Kjede Tankvolum 13,8 liter Oljetank volum 1,15 liter Bilder i Spoiler. Finnes i Impact Yellow, Burning Blue og Sportswhite også. Den svart fargen heter Midnight Black. Endret 9. juni 2008 av Mmkek Lenke til kommentar
CityBoy Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 (endret) De fleste syklene som jeg foreslår er jo nevnt, men sier det uansett: SM: Blackstream ktm exc Husqvarna wre/sm Racing: Mito (har nettop kommet en ny model) Aprilia rs Yamaha yzf 125r og Cagiva Raptor(viss du er innteresert i den type sykkel) Endret 14. juni 2008 av oysrober Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 14. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2008 Ble en 08 Mito, ingen vibrasjoner eller noen død motor på lavt turtall slik som det var med kameraten min sin NYYYYYDELIG, FY FAEN TIL EN NYTELSE Å KJØRE!!! Alt jeg har å si... fantastisk.. bare rått.. rett og slett.. Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Gratulerer med kjøp Stikk innom mitoforumet og introduser deg =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå