Gå til innhold

Hjelp til treningsopplegg

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er en gutt på 16 år som har tenkt å begynne å trene styrke nå som jeg begynner å bli utvokst. Spiller mye fotball (4-7 dager i uken), men har ikke trent mye styrke. Jeg er ca. 180 høy nå og ca. 65kg, ikke veldig sterk. Jeg skal kjøpe kreatin også nå.

Trenger altså tips til kreatin, men mest et treningsopplegg visst noen gidder å ta seg tid til å hjelpe.

Takk:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, jeg har lest om det. Øker musklaturen slik at du kan løfte tyngre, og dermed få bedre trening. I tilleg til at det trekker vann inn i musklene og gjør de større og hardere. Eller noe?:p

Jeg tenkte å spille fotball hver dag så sant jeg kan.

Er det forskjell på kreatin eller er alle like?

Visst det er forskjell, er denne ok?

Endret av SuKa
Lenke til kommentar

Den kreatinen der er ganske grei. Det er 100% monohydrat, og det er det eg brukar sjøl.

Bare hugs at du bruker den i perioder 6veker på og 4 av feks. Ellers sluttar kroppen å produsere kreatin sjøl (seier nokon). Ellers må du drikke masse vatn.. Lykke til :)

Lenke til kommentar

Nå bør vell det myorevolution sier taes litt med en klype salt da de ikke henviser til studier som tilsier at kreatin hele året gir bedre enn kreatin i perioder. Jeg for min del mister mye av fremgangen med kreatin etter noen uker og må ta lang pause før det er noe vits igjen. Alle de beste løftene mine er faktisk uten kreatin. Merker mest at jeg blir sterkere i skuldrene av å bruke det, men kan hende jeg ikke har særlig god effekt av det.

Myo antar også ting helt nederst om hvorfor endel ikke har effekt av kreatin som ikke har rot i forskning hva jeg kan lese.

Endret av Delavar
Lenke til kommentar
Ja, jeg har lest om det. Øker musklaturen slik at du kan løfte tyngre, og dermed få bedre trening. I tilleg til at det trekker vann inn i musklene og gjør de større og hardere. Eller noe?:p

Jeg tenkte å spille fotball hver dag så sant jeg kan.

Er det forskjell på kreatin eller er alle like?

Visst det er forskjell, er denne ok?

vil nå ikke si at den både øker muskelaturen OG trekker vann, grunnen til at muskelaturen din øker er at du bloater, blir som å ha fett rundt musklene, lettere og gaine da, derfor man bulker

Lenke til kommentar

Takk :)

Jeg må også slutte med de stygge uvanene jeg har med maten. Pleier å "snike" ned i godteskuffa fra tid til annen og jeg spiser lite regelmessig.

Noen tips om hvordan jeg skal spise i sommer mens jeg driver på med styrketreninga? Har forresten bestemt meg for å være godtefri et år. Ikke så glad i tannlegen lengre og mamma sier at godteri er usunt :p

Endret av SuKa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...