ZombieBobie Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Hei, har skaffet meg EVGA 780i, og det fungerer fint, men jeg har et problem med at DVD-RW og CD-RW stasjonene forsvinner etter en liten stund. (Gjerne etter 5-15 min). Når jeg rebooter så dukker de ikke opp i bios eller post heller. Hvis jeg skrur av PC-en en stund, så dukker de opp igjen. Dette står i Event Viewer i Vista64: The driver detected a controller error on \Device\Ide\IdePort0. The device 'PLEXTOR DVDR PX-712A ATA Device' (IDE\CdRomPLEXTOR_DVDR___PX-712A__________________1.02____\5&346e82bb&0&0.0.0) disappeared from the system without first being prepared for removal. The device, \Device\CdRom3, is not ready for access yet. Tror jeg har prøvd nærmest alt jeg kan komme på - har så langt: - Oppdatert bios til siste versjon - Prøvd 2 sett med chipset drivere - Formatert og lagt inn Vista 64 på nytt (via dvd-rw'en) - Prøvd 3 forskjellige dvd-rw/cd-rws (MSI, Plextor og Optiarc - alle fungerer på den andre PC-en min som også kjører Vista64) - Slått hodet i veggen Har forøvrig: Evga 780i C2D E8400 8gb Mushkin Redline 1000mhz 5-5-5-15 2xEvga 8800GTS 512mb SSC X-fi Xtrememusic 1xWD 150gb raptor, Samsung 750gb+500gb+400gb, 2xSeagate Barracuda 200gb i RAID1 Thermaltake Toughpower 1000w Vannkjøling på CPU, 9x120mm vifter, 2x80mm vifter, chipset vifte og ram vifte. Alt i et Lian Li Cube Case kabinett. ... Men ingenting hjelper - noen som har noen gode forslag? -Zomb Lenke til kommentar
ZombieBobie Skrevet 2. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2008 heh - mulig jeg fant ut av det - ser ut til at evga IDE kabelen kan ha vært dårlig. Prøver med en gammel Asus kabel nå og det har holdt seg rekordlenge nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå