Gå til innhold

Kort kåseri om en fotografs birolle i reklame

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den Tiguan reklamen er jo litt stilig da. Han (artisten Seal) er mørkhudet og kjører den hvite bilen. Hun (Fotomodellen Heidi Klum) er lys ihuden og kjører den sorte bilen. Vi kan vel regne med at disse vellykkede menneskene som elsker hverandre, faktisk gjør det. De er nemlig gift med hverandre. Se der - nå slapp dere å kjøpe Se & Hør i dag. Bruk heller pengen på en samle-CD med Seal :)

Tom

I second that, Tom. Seal er verdt å låne et øre til.

Syns det virker som han har krevd å få bruke sin egen sang i reklamen, føler ikke den passer. Og det med bilfargene er bare teit slik jeg ser det.

Lenke til kommentar

Har også irritert meg litt over den reklamen. Jeg ser logikken sånn halvveis: han må få i seg den tyggegummigreia og motivet løper på den tida så langt vekk at han må bytte til tele for å få skutt det. Nøyaktig når han bytter objektv er jeg mindre sikker på.

Det som er skummelt er at jeg også falt for de rustne oljefata eller hva det nå var og at jeg hørte på Dark Side of the Moon i dag (og tok nesten fram Who's next, men det ble Led Zeppelin IV i stedetfor) - og det var før jeg leste at de kule gutta har samme tankegang!

Jaja, sånn kan det gå.

-GG

PS: hvem i hælskåtten løper etter en gepard for å få tatt bilde av den?

Lenke til kommentar
PS: hvem i hælskåtten løper etter en gepard for å få tatt bilde av den?

Bare vent til jeg får slanket meg litt. Da skal du få bite i deg de ordene, du med det altfor lange og vanskelige nicket.

Det er fordi jeg skal bli verdens første viltfotograf som bruker supervidvinkel. Noen må jo snart overgå Nick Brandt, som bruker normalobjektiv på et Pentax 67 mellomformatkamera til sine ville dyreportetter (ordspill, folkens).

Lenke til kommentar
Det er fordi jeg skal bli verdens første viltfotograf som bruker supervidvinkel.

Bah! Been there, done that. I fjor la jeg ut mitt første og eneste fuglebilde i Bildekritikken - et portrett av en levende, vill (men ikke plagsomt menneskesky) hegre tatt ved 12mm. :D

Supervidvinkel er sterkt undervurdert blant fuglefotografer.

Lenke til kommentar
Det er fordi jeg skal bli verdens første viltfotograf som bruker supervidvinkel.

Bah! Been there, done that. I fjor la jeg ut mitt første og eneste fuglebilde i Bildekritikken - et portrett av en levende, vill (men ikke plagsomt menneskesky) hegre tatt ved 12mm. :D

Supervidvinkel er sterkt undervurdert blant fuglefotografer.

Jeg husker det bildet, men det blir litt pudding å ta bildet av småsporven i forhold til det jeg skriver om. Du kjenner jo Nick Brandt, tipper jeg. Slike dyr er det jeg skal ta bilder av med supervidvinkel.

Lenke til kommentar
Er det virkelig noen som vil det?

:p

Dessverre er det få andre bransjer som er mer spekulativt manipulerende enn reklamebransjen. Å tro at folkene der gjør dette på måfå uten å ha satt seg grundig inn i hva som fungerer er intet mindre enn kriminelt lite gjennomtenkt av deg :D

Å nei du disse menneskeeterne har forsket på de mørkeste krokene av menneskesinnet, de har funnet frem til de svakeste punktene i de mest skinnende forsettene og de utnytter våre svakheter nådeløst. Og vi lar oss viljeløst forføre av denne skjøgen av en bransje...

Det kanskje sterkeste eksempelet på dette er at nettopp at PMnormal, de andre kameramerkenes store beskytter, alle antireklamemenneskers venn og allerede gammel nok, likevel ikke unnslår seg å fotografere med kameraer fra store, stygge C, selv om han burde visst bedre :D

PS. PMnormal: Den beste slankekuren ville vel være å springe foran geparden? Skikkelig motivasjon er alltid viktig. Der foran geparden er jeg usikker på om en liten lett supervidvinkel ville være fordelaktig fremfor f.eks en EF 400 f/2,8. Fotografen i meg sier vidvinkelen, mens jegeren i meg sier at en litt tung, lang ting også kunne være grei å ha mot slutten av slankekuren.

Lenke til kommentar
Baklengs, slik at jeg kan ta bilder samtidig som jeg løper :new_woot:

Så kan du sette på zoomen din, zoome inn og ut, knipse med fem bilder i sekundet og holde kameraet over hodet.

Gøy!

PMnormal: Jeg vil heller forslå at du frigjør deg fra det klamme grepet til C og anskaffer et av disse gammeldagse panoramakameraene som tar bilder i 360 graders vinkel. Da får du med både foran og bak og solnedgang og månen som kommer opp på et og samme bilde. Med skikkelig planlegging burde du også greie å få med noen rustne oljefat. Vi skal heller ikke se bort fra at vi da til og med kunne fått et glimt av din nye og enda mer strømlinjeformede skikkelse akkompagnert av gressende antiloper og vannbøfler? Ser også for meg at man med et slikt kamera kan skildre løvefamilien fra innsiden. Løvefar intenst opptatt av en lett lunsj og løvinnene trippende rundt for å se om det blir noen rester. Og løveungene i munter lek i bakgrunnen...

PS. Er det noen av disse klenodiene som har bildestablisering som holder for lett til intens jogging?

Lenke til kommentar

Trodde det stod ille til med min tv titting, men ikke at det var så gale. Så derfor spør jeg, hvilken reklame er det dere snakker om, går den på norsk tv\kanal?

Og har Seal kjæreste ? :p

Endret av Inc
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...