Gå til innhold

Hvilken server programvare passer til mine behov?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en gammel pc stående, eneste jeg vet er at den har 700 ram eller noe. Jeg kunne tenke meg å lage en server ut av den, men hvilket server oprativsystem skal jeg bruke? Disse tingene under skal den brukes til.

Nr1. Dedikert server til Css maks 6 spillere.

Nr2. Fildeling, tenkte litt på hvis det er mulig at man kan lagre fks bilder/Musikk på serveren og så kan man hente det på nettet fra serveren på en annen maskin.

Det er vell egentlig det eneste. Jeg vet ikke noe serlig om hva annet jeg kan bruke den til, men det blir vell litt mer avansert etterhvert, men nå dreier det seg bare om å sette igang

 

PS Jeg nekter å bruke flere tusen kr på et server opprativsystem....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tekst versjonen er en svart skjerm med tekst. Man må skrive kommandoer for alt en ønsker å gjøre. (kan sammenlignes med cmd i windows)

 

Desktop versjonen har mer et "vanlig" grensesnitt hor alle forandringer gjøres hved hjelp av programmer.

 

Ps: desktop versjonen krever også mer ressurser fra pc-en

Endret av J0nny
Lenke til kommentar
Tekst versjonen er en svart skjerm med tekst. Man må skrive kommandoer for alt en ønsker å gjøre. (kan sammenlignes med cmd i windows)

 

Desktop versjonen har mer et "vanlig" grensesnitt hor alle forandringer gjøres hved hjelp av programmer.

Ok, så på den linken med de to versjonene så er begge server opprativsystem. Og den eneste forskjellen er at på den ene så må man skrive inn komandoer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...