Panny60 Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Hei, broren min på 13 år er veldig spillavhengig han spiller 24/7 i helgene og selvom han ikke får lov til å spille i ukedagene går det betydlige timer til spilling da det er vanskelig å kontrollere. Hittil har jeg blokkert portene et spill bruker, som WoW og en diverse andre gratis mmporg's. Men i det siste har han lastet ned rollespill der ip ikke er statisk og forandrer seg for hver gang man spiller det om en spesefikk port er blokkert. Hvordan skal jeg klare å få stoppet dette, er det noen program som har muligheten til å hindre spillet tilgang til internett selvom det er installert? Takk for svar Panny60 Lenke til kommentar
DSAS Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 la broren din få spille fra seg som liten slik at han ikke sitter hjemme som mange 20-30 åringer og spiller konstant Lenke til kommentar
Panny60 Skrevet 2. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2008 Nja, problemet er at det går utover skolen+venner. Moren og faren min som spurte om jeg kunne hindre han i å spille så mye. Prøver bare å begrense spillavhengigheten, da han fortsatt skal få lov til å spille litt i helgene. Som det er nå spiller han alt for mye. Men tilbake til saken, noen som har en løsning de vil dele? Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Du kan jo uten problemer stoppe all trafikk til/fra et program ved hjelp av brannmuren på PCen. Hvilken brannmur har du? Lenke til kommentar
DSAS Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 last ned Netlimiter, og skru ned hastigheten intenetten slik at det går så sakte at han ikke gidder Lenke til kommentar
Panny60 Skrevet 5. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2008 Har en D-link DIR-655, Kan blokkere alle porter via den, men det er ikke det som er problemet. Spillet han spiller har ingen statisk port, den forandrer port hver gang :S. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Blokker alle porter utenom port 80, så får han ikke gjort mer enn å surfet på nett / brukt MSN. Det burde vel duge. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Blokker alle porter utenom port 80, så får han ikke gjort mer enn å surfet på nett / brukt MSN. Det burde vel duge. Da kommer han vel inn på forumet her etter hvert og spør etter HTTP-tunnel. Lenke til kommentar
Panny60 Skrevet 8. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2008 Hvor mange porter er tilgjenlige da? må vite antallet jeg skal blokkere. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Totalt 65535 porter, så vil du stoppe nettilgang må du blokke de alle. (Mange rutere har vel slik funksjonalitet allerede) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå