xzibiz Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Holder på å skal innstallere win xp sp3 på min berbare pc. Men det oppstod ett par broblemer. Win xp installasjonen finner ikkje sata diskene mine. Har funnet filene eg trenger på nettet, men det er et program som legger filer på diskett. Men der er neste problem. Eg har verken floppy på min stasjonære eller den berbare. Finnes det en god måte å få lurt di filene inn i installasjonen på ett vis ?? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Ja, man 'slipstreamer' med f.eks nLite. Plukket en tilfeldig guide: http://www.maximumpc.com/article/How-To--S...XP-installation Lenke til kommentar
Uffda Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Ja, man 'slipstreamer' med f.eks nLite. Plukket en tilfeldig guide: http://www.maximumpc.com/article/How-To--S...XP-installation nLite Dette er programmet du trenger.... Det er ganske enkelt, - kopier winxp CD-en til en pc med brenner. Installer programmet, starte og velg mappa du kopierte CD-en til. Velg å legge til drivere og lage bootbar iso. Velg driveren, la den implentere og lag iso fil som du brenner på cd. Du har da en ny bootbar xp cd som du booter med som har driverene innlagt. Når du først er inne i nLite kan du gjøre mere, som å tweake enkelte settinger som du selv vil ha, eventuellt legge inn cd nøkkelen din (ikke lurt hvis du gir CD-en til andre senere). Forandre diverse stier som dokuments and setting, temp mapper etc... Lykke til. Lenke til kommentar
RIKSTOTO Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Hei, gå inn på den topicen her, nLite funker ikke! Jeg har annen løsning til deg https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=964511 Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 (endret) nLite funker ikke!Løgn. Endret 9. juni 2008 av Tordenflesk Lenke til kommentar
RIKSTOTO Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Lær deg å snakke Same shit hva du tror på.. jeg har bydg selv båre Home Edition og Proffesional Norsk selv så skaff deg noe annet å holde på med enn å si LØGN til folk. Om du hadde litt kjenskap om det ville du kommet med mer detaljer å forklare steg etter steg hva han skulle gjøre i nLite IKKE kom med flere såne kommentarer gidder ikke svare en som deg Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Trodde ikke jeg trengte å fortelle han hvordan man bruker nLite. Ganske selvforklarende det meste. S-ATA drivere er ikke noe forskjellige fra andre drivere bortsett fra at de installeres i text-mode delen av installasjonen. Dette fikser nLite selv med preinstallation-valget litt ute i veiviseren. Jeg har laget utallige nLite-disker i 5 år på en 6-7 maskiner uten å noensinne hatt noe problem med S-ATA drivere, så sånne bastante påstander uten begrunnelse ser jeg som løgn. Hvor god jeg er på å snakke har fint lite her å gjøre siden diskusjon.no ikke har egen ventrilo-server. Det at du gjør det på den kronglete måten endrer ikke det faktum at 99% av folk med behov for integrerte S-ATA drivere bør prøve nLite først før de går til det drastiske steget å lære seg å mekke .inf filer. "IKKE kom med flere såne kommentarer gidder ikke svare en som deg" Skulle ikke mer til enn 1 ord for at du ble sur gitt. Lenke til kommentar
RIKSTOTO Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 OK! La han prøve nLite da. Skal si deg en ting, du som har jobbet med det i 5 år, nLite greier ikke fikse å slippe F6 knappen for SATA/Raid drivere før installasjon I begynnelesen av installasjon ber om du skal trykke F6 hvis du har en SATA harddisk Så dette vil du ikke gå unna med 100vis av nLite. Med nLite kan du legge inn drivere for skjermkort, lydkort osv slik at du slipper å installere drivere hver gang du formaterer PCen. Legge inn CD-nøkkel for eks. mm som du ikke gidder å gjøre det omgjen etter hver fersk-installasjon. Å legge inn SATA filer MÅ gjøres i commando som finnes i Microsoft sin nettside, hvis det fantes et program ville MS så klart referere dette Så om jeg sier jeg har lagt en CD som han slipper å tenke på de tingene er ikke noe dårlig, han trenger jo ikke lære å legge inn drivere hvis han ikke vil. Experter blir aldri sure... nei bare tulla, er ikke noe expert Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Den meldingen er en del av setup, og er selvfølgelig for drivere du IKKE har integrert. Som sagt, så legges S-ATA driverene inn i text-mode delen av setup, så etter at de er integrert lastes de inn samtidig med drivere for alt av disk-kontrollere, tastatur osv. som trengs for å installere Windows. Det at du ikke har kunnet legge de inn betyr ikke at det er umulig, bare at akkurat du har vært uheldig. Lenke til kommentar
m99 Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Experter blir aldri sure... nei bare tulla, er ikke noe expert Det skal være sikkert og visst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå