Gå til innhold

Onecall I utlandet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei! Lurer på priser for onecall i utlandet skal til frankrike i ferien og lurer på hvor mye for eksempel en melding koster har Onecall Faktura

Ved å ta en rask titt på nettsiden er det oppgitt tre ulike SMS priser for Frankrike. Det er tre leverandører du kan koble deg opp mot og de ulike prisene er som følger:

 

Bouygues Telecom (Displaykode: Bouygues Telecom) - 2,59 NOK

Orange France (Displaykode: Orange F) - 3,40 NOK

SFR (Displaykode: SFR) - 2,98 NOK

 

Mottak av SMS er gratis.

 

- Det var visst en som svarte før meg, jaja...

Endret av Games1
Lenke til kommentar
Tar Vell Med Mobilen i frankrike jeg :thumbup:

 

Vær klar over at du antagelig vil få store problemer med å bruke One Call i utlandet.

Jeg har nylig vært i både Nederland og Ungarn, uten å klare å sende sms. Det samme har skjedd med andre jeg har snakka med som har abonnement fra One Call.

Jeg kunne motta sms og jeg kunne ringe ut - men altså IKKE sende sms. Uansett hva jeg prøvde så gikk det ikke.

Dvs. av de kanskje 20 gangene jeg prøvde å sende sms, så var det EN som faktisk gikk gjennom...

 

Ja, og husk å taste 1 før pinkode når du slår på mobilen

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

"Jeg var i USA og fikk ikke dekning med OneCall... Selv etter at kundeservice påsto at alt jeg trengte å gjøre var å taste "1" foran pin. "

-------------------------------------------------------------------------

Dette har vel mest å gjøre med hva slags mobil du har..USA bruker en annen GSM-frekvens hvis jeg ikke tar heeelt feil...

Lenke til kommentar

Mobilen min støtter triband, det sjekket jeg med nokia kundeservice på forhånd. Den fungerte også der med sim kortet til en kamerat. Jeg var der ganske lenge, så jeg gjorde research på forhånd. Men tydeligvis så er ikke OneCall spesielt pålitelige... det er vel sånt de kutter på for å holde prisen nede.

Lenke til kommentar
Vær klar over at du antagelig vil få store problemer med å bruke One Call i utlandet.

Jeg har nylig vært i både Nederland og Ungarn, uten å klare å sende sms. Det samme har skjedd med andre jeg har snakka med som har abonnement fra One Call.

Jeg kunne motta sms og jeg kunne ringe ut - men altså IKKE sende sms. Uansett hva jeg prøvde så gikk det ikke.

Dvs. av de kanskje 20 gangene jeg prøvde å sende sms, så var det EN som faktisk gikk gjennom...

 

Ja, og husk å taste 1 før pinkode når du slår på mobilen

 

Husket du å sette +47 foran nummeret da?

Lenke til kommentar

Ja nå er jeg tilbake fra Frankrike Mobilen funka helt perfekt nå sitter jeg bare og venter på den rekordstore regninga :whistle:

 

Vær klar over at du antagelig vil få store problemer med å bruke One Call i utlandet.

Jeg har nylig vært i både Nederland og Ungarn, uten å klare å sende sms. Det samme har skjedd med andre jeg har snakka med som har abonnement fra One Call.

Jeg kunne motta sms og jeg kunne ringe ut - men altså IKKE sende sms. Uansett hva jeg prøvde så gikk det ikke.

Dvs. av de kanskje 20 gangene jeg prøvde å sende sms, så var det EN som faktisk gikk gjennom...

 

Ja, og husk å taste 1 før pinkode når du slår på mobilen

 

Husket du å sette +47 foran nummeret da?

 

trenger ikke +47 viss du bare skal sende melding

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...