Gå til innhold

Ett par kjappe spørsmål, dekk, gir og bremser

Anbefalte innlegg

Har en DBS sykkel som holder på å dra på årene, er vel fort en 6-7 år gammel tror jeg. Nå som jeg skal flytte til Trondheim ser det ut som om jeg kommer til å sykle endel. Problemet med sykkelen er jo at den er litt slitt, og litt dårlig vedlikeholdt.

Bremsene er ikke akkurat i toppform - tror at klossene har blitt feilslitt på grunn av manglende justering. Er det mulig å gjøre noe med dette? Bytte klosser elns?

Girene bør vel smøres, og er litt trege ved bytte - spesielt fra 1-2 og 2-3 på det tannhjulsettet med tre gir. Er det mer enn smøring som må til for gir?

Lurer og på om jeg kansje med fordel kan bytte bakdekk, det er godt slitt og lite av det orginale mønsteret sitter igjen.

Håper å kunne sette istand sykkelen uten at det blir for dyrt, men litt må jeg vel ut med?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du bør nok kjøpe nye bremseklosser antar jeg, du ser jo om de er slitt;)

Vask først og fremst sykkelen!

vil anbefale deg å rense kjettingen og kasetten bak, og så olje kjede etter rens...

Justeringer på bremsen(klossen) gjøres vel kun ved å bruke umbrakonøkkel...

Hvis dekket er slitt og ikke har noe igjen(nesten) av original mønsteret, så bør det nok skiftes...

Du kan også ta en prat med en lokal sykkelbutikk, noe som jeg vil anbefale om du ikke har så god greie på sykkel;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...