Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan aktivere dhcp i WinXP ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
DHCP aktiveres ved å velge følgende: «Local Area Connection Properties -> TCP/IP -> Properties -> Obtain an IP address automatically og Obtain DNS server address automatically.»

Vel, du trenger ikke å få DNS automatisk. DHCP er bare en tjeneste fra server som gir ut IP-adresser til klienter. Personlig må jeg skrive inn DNS selv, men får problemer hvis jeg prøver å sette inn statisk IP ;)

Lenke til kommentar

Vel, du trenger ikke å få DNS automatisk. DHCP er bare en tjeneste fra server som gir ut IP-adresser til klienter. Personlig må jeg skrive inn DNS selv, men får problemer hvis jeg prøver å sette inn statisk IP ;)

Selvfølgelig ikke, men jeg tenkte å forenkle dette så mye som mulig for den som spurte.

Lenke til kommentar
Oi, ser  jeg har skrevet feil her :) Det jeg mente var at hvordan jeg aktiverer DHCP Server i WinXP :>

WinXP har i utgangspunktet ikke innebygd dhcp server. Men det er en lightweight dhcp-server tilgjengelig gjennom ICS, Internet connection sharing.

Om du trenger en fullblods dhcp-server finner du sikkert en på sourceforge eller download.com.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...