Azton Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Hvordan aktivere dhcp i WinXP ? Lenke til kommentar
torbj0rn Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 DHCP aktiveres ved å velge følgende: «Local Area Connection Properties -> TCP/IP -> Properties -> Obtain an IP address automatically og Obtain DNS server address automatically.» Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 DHCP aktiveres ved å velge følgende: «Local Area Connection Properties -> TCP/IP -> Properties -> Obtain an IP address automatically og Obtain DNS server address automatically.» Vel, du trenger ikke å få DNS automatisk. DHCP er bare en tjeneste fra server som gir ut IP-adresser til klienter. Personlig må jeg skrive inn DNS selv, men får problemer hvis jeg prøver å sette inn statisk IP Lenke til kommentar
torbj0rn Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Vel, du trenger ikke å få DNS automatisk. DHCP er bare en tjeneste fra server som gir ut IP-adresser til klienter. Personlig må jeg skrive inn DNS selv, men får problemer hvis jeg prøver å sette inn statisk IP Selvfølgelig ikke, men jeg tenkte å forenkle dette så mye som mulig for den som spurte. Lenke til kommentar
Azton Skrevet 9. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2003 Oi, ser jeg har skrevet feil her Det jeg mente var at hvordan jeg aktiverer DHCP Server i WinXP :> Lenke til kommentar
KELViN Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Oi, ser jeg har skrevet feil her Det jeg mente var at hvordan jeg aktiverer DHCP Server i WinXP :> WinXP har i utgangspunktet ikke innebygd dhcp server. Men det er en lightweight dhcp-server tilgjengelig gjennom ICS, Internet connection sharing. Om du trenger en fullblods dhcp-server finner du sikkert en på sourceforge eller download.com. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå