Gå til innhold

Bytte til Talkmore, men har binding til TnM i en mnd. til...

Anbefalte innlegg

Jeg skal bytte til Talkmore siden jeg ringer så pass mye med mobilen, og sender lite meldinger. Jeg har hatt Telenor i 11 år nå, og har binding til 2. Juli.

Spørsmålene mine er:

- Hva vil det koste om jeg legger inn bestillingen i dag?

- Må jeg vente til 2. Juli med å legge inn bestillingen for at det ikke skal koste noe å bryte kontrakten - eller kan jeg gjore den en uke eller to før siden porteringen tar sin tid?

- Vi har fri-familie og min mor står som ansvarlig for alle abb. - må jeg skrive inn hennes personnr. og hennes navn når jeg bestiller? Bør jeg ringe TnM og endre dette først?

takke for hjelpen,

Mateo

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor mye det koster kommer an på abo du har. skal jeg tippe er det 500kr. du kan bestille abo ca 6 virkedager før bindingen går ut om du skal unngå gebyret.

Du må gjøre et eierskifte hos telenor til ditt navn, eventuelt portere til talkmore i moren ditt sitt navn.

noe du ikke fikk svar på så bare spør.

Lenke til kommentar
Hvor mye det koster kommer an på abo du har. skal jeg tippe er det 500kr. du kan bestille abo ca 6 virkedager før bindingen går ut om du skal unngå gebyret.

Du må gjøre et eierskifte hos telenor til ditt navn, eventuelt portere til talkmore i moren ditt sitt navn.

noe du ikke fikk svar på så bare spør.

Sjekket på www.telenormobil.no og de skulle ha 300,- for å bryte nå - så jeg venter til ca. 28. juni før jeg bestiller Talkmore. For å beholde fri familie helt til porteringen skjer må jeg vel portere i min mors navn og sette meg som bruker på Talkmore?

M

Lenke til kommentar
Er det ikke slik med Frifamilie at personen som står som "eier" av familieabonnementet får regningen for alle i familien? Har hørt noe slikt, og det er jo veldig tungvindt om det faktisk er slik..

Det er vel mer en jævlig effektiv vendor lock-in.

Lenke til kommentar
Er det ikke slik med Frifamilie at personen som står som "eier" av familieabonnementet får regningen for alle i familien? Har hørt noe slikt, og det er jo veldig tungvindt om det faktisk er slik..

Ja, alt er nødt til å komme på en faktura til en juridisk eier, men flere kan stå som brukere (I forhold til tlf-katalogen osv)

Dette er selvfølgelig for at jeg ikke skal ha FriFam med mine 6 nærmeste kompiser og ringe de/sende de sms helt gratis uten månedsavgift. Da hadde jeg f'meg hatt små regninger

Det stemmer det ja. er jo ikke så veldig tungvindt egentlig, det betyr jo bare at man får mindre regninger å konsentrere seg om og dermed også mindre fakturagebyr.

Forøverig så er det (på TelenorM sin FriFam-løsning) ikke noe faktureringsgebyr. Mener NetCom har 29 (?) kr og Tele2/Ventelo aner jeg ikke

Endret av Geirern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...