Gå til innhold

Behandlings script. Hva er feil?

Anbefalte innlegg

<?
if ($make_crew)			(($geld - 5000000) < 0) {
			echo "You don't have that much money.";
}else{
			$new_current = ($geld - 5000000);
						UpdateTable(users,geld,$new_current,id,$userid); 
						$opdracht = "insert INTO crews values('','$ikke','500000','$cookieusername','0','0')";
						$resultaat = mysql_query($opdracht);
						$melding = "You have made the crew, $ikke"; }
?>

Har et script til et mafiaspill som jeg ikke helt blir klok på.

Dette scriptet skal behandle spørringen fra formen lag gjeng.

Dette er feil meldinga

Parse error: syntax error, unexpected '{' in C:\wamp\www\Maf\_make_crew.php on line 2

Hva er feilen?, har ikke helt funnet ut hva som er gærnt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+142

if ($make_crew) (($geld - 5000000) < 0) {

hva mener du den skal gjøre?

if ($make_crew && ($geld - 5000000) < 0) {

kan være en løsning?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142

Altså, prøv å les feilmeldingen da. Det står tross alt slik at det skal være leselig for mennesker..

Det feilmeldingen prøver å si, er at på linjen som ser slik ut: UpdateTable(users,geld,$new_current,id,$userid);, kaller en funksjon, altså UpdateTable(), som ikke er definert. Har du inkludert en evt. fil som inneholder funksjonen?

Lenke til kommentar

Det er vel en fordel å ha kontroll over filene, og hvor diverse funksjoner ligger, når man programmerer? Eller er dette et totalt fraværende element innenfor mafiaspillmiljøet? Så vidt jeg vet er det også ytterst få som noen gang har lidd noen nær-døden-opplevelser av å lese feilmeldinger. Les feilmeldingene! Hvis du ikke forstår feilmeldingene du har postet her, kan du like gjerne gi opp. Dette er så basic som det kan få blitt.

Lenke til kommentar

aa se man det :) enda en som skal blir stein rik på en dårli kode fra en nederlansk fyr fra 2005. nja nja, husker den koden der. nå skal jeg fortelle deg et par ting. Hans prosjekt er lagd så dumt at du må minst være et geni for å huske hvor og hva filene er til, det er vel godt over 70 skript der :S, jeg ville lagt den koden der pent på hylla jeg. du vil aldri kunne fatte no av den uansett. mer rot en meg..

Det du bør gjøre:

1. lese w3schools.com og du må kunne alt innefor php

2. derreter leser du tizag.com <--- <3

3. nå om du har kosentrert deg med de to sidene er du klar for ditt første prosjekt. det kan neppe bli et spill, men kansje ein Bugtracker (Sumbit til en database) eller kansje en gjestebok. (Går vel på det samme)

4. Og nå du har klart å lage en helt unbugga gjestebok kan du si deg klar for å bite i litt grantre å starte med et helt nytt konsept. ikke no som finnes fra før. du taper den kampen uansett.. xD

oppskriften på et spill.. Lykke till

EDIT: ah du må kansje krydre deg selv med litt tolmodighet. om et par måneder er du klar.

Lenke til kommentar
Gjestebok kan jeg lage lett

Det har jeg særdeles vanskelig for å tro.

Det har igunnen jeg og :p kunne vi fått sett litt av denne gjesteboka di som er så lett og lage? :p leste nettop om en Professjonell <(Feil) designer på HTML forumet..

Send inlegg pr. mail, kan ta opp til 2-3 virkedager xD :p

Endret av Dryper
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...