tomsi42 Skrevet 5. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2008 har vært ute og tatt bilder med mitt fantastiske Sony DSC-P72 med 3 mpx og 3 x optisk zoom. Husker den fremsto som ganske fantastisk da jeg kjøpte den i 2003, men det var et mareritt å bruke den i dag... Responsen er helt fraværende, 2-3 sek oppstartstid, ulidelig treg zoom, ingen manuelle kontroller. Skal se gjennom bildene nå, er spent på hvordan de ble... Er det meningen at jeg skal vente til i morgen med å laste opp bilder? Ingen bilder skal lastes opp for etter kl. 00:00:00 i natt. Det er for at man ikke skal bli påvirket/inspirert av andre. jeg oppretter egen tråd for det. Tom Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Jeg har ikke vært ute og tatt ett eneste bilde enda, og om ikke temperaturen synker så blir det ingen bidrag fra meg. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2008 Jeg har ikke vært ute og tatt ett eneste bilde enda, og om ikke temperaturen synker så blir det ingen bidrag fra meg. Det er på kvelden lyset er best ... Og da har nok temperaturen roet seg litt. Tom Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 (endret) Jeg har ikke vært ute og tatt ett eneste bilde enda, og om ikke temperaturen synker så blir det ingen bidrag fra meg. Det er på kvelden lyset er best ... Og da har nok temperaturen roet seg litt. Tom Jeg stammer nok mer direkte fra våre forfedre enn andre, og hadde foretrukket istiden fremfor dette her. Dessuten går ikke temperaturen under 20 før lenge etter at solen har gått ned... /edit: Men vi får se om jeg tar med stativet ut en tur etter solnedgang Endret 5. juni 2008 av sn0dig Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Jeg har det bare deilig for tiden, sytepaver. Etter at vi kvittet oss med leiligheten i Roma etter jul, sørget jeg over å ha mistet muligheten for å tilbringe mai i Italia. Da er det fantastisk at vi har fått romersk vær her på vestlandet i år, slik at jeg får en myk overgang til å være 100% norsk igjen. Hipp hurra for solen i mai Jeg har nok ikke dårlig nok utstyr til å delta tilgjengelig, så jeg holder meg borte fra denne utfordringen. IKKE FORESLÅ FATTIGMANNS-PINHOLE. Denslags tull befatter ikke jeg meg med. Lenke til kommentar
Carny Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Kan bildene være redigert eller skal de være rett fra kamera? Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Kan bildene være redigert eller skal de være rett fra kamera? Selvfølgelig kan de redigeres. Det er jo nesten påbudt Lenke til kommentar
Carny Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 (endret) Æsj...det tar vel litt av sjarmen bort? Jaja..da kan jeg muligens redde noen bilder fra i natt Endret 5. juni 2008 av Carny Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Æsj...det tar vel litt av sjarmen bort?Jaja..da kan jeg muligens redde noen bilder fra i natt Ok, påbudt var en overdrivelse. Hvis du vil legge ut uredigert så er det ingen som skal stoppe deg Lenke til kommentar
Carny Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Det er jo en fordel da, så jeg får benytte meg av de hjelpemidler som er tilgjengelige! Lenke til kommentar
Rivers Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Da har jeg vært ute å knipset med mitt eldste objektiv: Canon EF 35-80 f4-5.6 III Kit objektiv på mitt første speilrefleks (EOS 500) som ble kjøpt i 1996 tror jeg. FAEN OGSÅ!!! Blir nødt til å ta en runde på samme tiden i morgen med min vanlige optikk. Fant noen fine motiver Ble positivt overrasket av noen av resultatene. Det er ikke totalt verdiløst det objektivet, men jeg vil aller helst ha noe bedre enn det på kamera Lenke til kommentar
Anew Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Jeg har spankulert rundt i byen med et rosa kompaktkanera dinglende fra håndleddet i dag. Har tittet litt på resultatene nå, og den tekniske kvaliteten er virkelig forbausende dårlig. KAen tar helt av med litt motlys, og mikrokontrast finnes ikke. Rett og slett crap. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Da er jo alt som det skal være, Anew Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Hva? Kan man ta bilder i motlys nå til dags? Det er helt utrolig hva man får til med automater og afrokrøll nutildags. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2008 Da er galleriet åpnet. Tom Lenke til kommentar
Kaamilla Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Blå, men det bruker de også på det billigste de har på programmet. Pentax bruker grønn. Samsung bruker blå. Tror jeg. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Blå, men det bruker de også på det billigste de har på programmet. Pentax bruker grønn. Samsung bruker blå. Tror jeg. Whatever. De to merkene er jo hipp som happ, aå hvem bryr seg likevel Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Så det kommer en dugnad #4 snart? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 12. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2008 Så det kommer en dugnad #4 snart? Jada, kommer med info i kveld eller i morgen. Tom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå