Gå til innhold

Foto-dugnad #3: Crap Lens Day


Anbefalte innlegg

har vært ute og tatt bilder med mitt fantastiske Sony DSC-P72 med 3 mpx og 3 x optisk zoom. Husker den fremsto som ganske fantastisk da jeg kjøpte den i 2003, men det var et mareritt å bruke den i dag... Responsen er helt fraværende, 2-3 sek oppstartstid, ulidelig treg zoom, ingen manuelle kontroller. Skal se gjennom bildene nå, er spent på hvordan de ble...

 

Er det meningen at jeg skal vente til i morgen med å laste opp bilder?

Ingen bilder skal lastes opp for etter kl. 00:00:00 i natt. Det er for at man ikke skal bli påvirket/inspirert av andre. jeg oppretter egen tråd for det.

 

Tom

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har ikke vært ute og tatt ett eneste bilde enda, og om ikke temperaturen synker så blir det ingen bidrag fra meg.

Det er på kvelden lyset er best ... Og da har nok temperaturen roet seg litt.

 

Tom

 

Jeg stammer nok mer direkte fra våre forfedre enn andre, og hadde foretrukket istiden fremfor dette her. Dessuten går ikke temperaturen under 20 før lenge etter at solen har gått ned...

 

/edit:

Men vi får se om jeg tar med stativet ut en tur etter solnedgang :p

Endret av sn0dig
Lenke til kommentar

Jeg har det bare deilig for tiden, sytepaver. Etter at vi kvittet oss med leiligheten i Roma etter jul, sørget jeg over å ha mistet muligheten for å tilbringe mai i Italia. Da er det fantastisk at vi har fått romersk vær her på vestlandet i år, slik at jeg får en myk overgang til å være 100% norsk igjen. Hipp hurra for solen i mai :cool:

 

Jeg har nok ikke dårlig nok utstyr til å delta tilgjengelig, så jeg holder meg borte fra denne utfordringen. IKKE FORESLÅ FATTIGMANNS-PINHOLE. Denslags tull befatter ikke jeg meg med.

Lenke til kommentar

Da har jeg vært ute å knipset med mitt eldste objektiv: Canon EF 35-80 f4-5.6 III

Kit objektiv på mitt første speilrefleks (EOS 500) som ble kjøpt i 1996 tror jeg.

 

FAEN OGSÅ!!! Blir nødt til å ta en runde på samme tiden i morgen med min vanlige optikk. Fant noen fine motiver :D

 

Ble positivt overrasket av noen av resultatene. Det er ikke totalt verdiløst det objektivet, men jeg vil aller helst ha noe bedre enn det på kamera :)

Lenke til kommentar

Jeg har spankulert rundt i byen med et rosa kompaktkanera dinglende fra håndleddet i dag. :cool:

 

Har tittet litt på resultatene nå, og den tekniske kvaliteten er virkelig forbausende dårlig. KAen tar helt av med litt motlys, og mikrokontrast finnes ikke. Rett og slett crap. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...