eryxx Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Har nettopp fått meg MD, men det ser ikke ut til at lydkortet mitt har optisk utgang for overføring. Hvilket lydkort med optisk utgang anbefaler dere til dette formålet? Tenker på å konvertere Mp3 til Wav og deretter overføre, hvis det lar seg gjøre da. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 har creative live platinum. denne har blandt annet optidsk utgang (en hel haug andre utganger også). creative audigy bør jo ha det samme da dette skal være en oppgradering av denne Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 har creative live platinum. denne har blandt annet optidsk utgang (en hel haug andre utganger også). creative audigy bør jo ha det samme da dette skal være en oppgradering av denne Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Hmm har et audigy 1 av no slag.. tror jeg har optisk utgang på det.. det må teeestest når jeg kommer hjem. kanskje jeg kan starte å bruke md'n min igjen Lenke til kommentar
Danny Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 de fleste nye creative kort har digital utgang men ikke tos link som jeg tror det heter da må du ha den racken som du får i platinum serien kanskje audigy2 har det. noe som jeg syns er sleipt av creative,se på hercules gametheater 3 koster noen hundre lapper mer enn den biligste audigy2 men du får med rack og som har sånn tos lin kontakter på. Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 må man ha sån tos link for å koble til md? for er ganske sikker på at jeg har optisk utgang men så ikke noen slik kontakt bak på kortet mitt. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Creative lager ikke kort med optiske utganger. Til det må man ha et adapter eller en av disse 5.25"-utbyggingstingene, som Live!Drive eller Platinum. Den digitale utgangen på Creative-kort er elektrisk (S/PDIF, fysisk grensesnitt minijack). Hercules Fortissimo er velegnet til dette formålet. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 som nevnt har jeg creative platinum live og de optiske enhetene på dette kortet fungerer utmerket. den 5.25" utbyggingstingsen LarsC nevner følger faktisk med på creative platinum live. følger den med på dette kortet _bør_ den jo også følge med på audigy-kortene da disse er 'neste generasjons' lydkort fra creative på denne delen er det i tilleg ut/innganger for spdif, mikrofon, headsett, midi ++ Lenke til kommentar
Lch Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Nei, som sagt finnes ikke optiske ut/innganger på Audigy-kortene. Man må ha andre enheter til dette. Og det er vanvittig overkill å gå til innkjøp av Platinum eller tilsvarende kun for å få optisk utgang når et Fortissmo-kort koster under 500spenn. Lenke til kommentar
striky Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Antar at du har en Spdif-utgang på lydkortet ditt? Da kan du bruke en Spdif(minijack) til Toslink-kabel. Dette fåes kjøpt flere steder, jeg fant den på Elkjøp. Lenke til kommentar
muffe Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Nå må du huske at Coax S/PDIF og Toslink er to forskjellige måter å overføre signalet på. Coax S/PDIF er elektrisk, og Toslink er optisk. Nytter ikke med bare overgangskabel, du må ha en converter som endrer signalet også. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 S/PDIF er en protokoll for overføring, er ikke avhengig av det fysiske grensesnittet. </pirk> Altså, optisk 'er' også S/PDIF. http://whatis.techtarget.com/definition/0,...i213474,00.html Lenke til kommentar
Zamot Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 Antar at du har en Spdif-utgang på lydkortet ditt? Da kan du bruke en Spdif(minijack) til Toslink-kabel. Dette fåes kjøpt flere steder, jeg fant den på Elkjøp. En slik kabel finnes da ikke! Ikke fra elektrisk spdif med minijack (bak på de fleste SB kort), til optisk. Men du mener kanskje optisk jack plugg (som finnes på minidisk-spillere), med den "vanlige" optiskepluggen (toslink), som kobles til PC? (Og da til frontpanel til et SB kort). Får også rimelig kort m/tillegg optisk ut på clas ohlson. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå