RKR1992 Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Jeg har prøvde å lage et panoramabilde av Oslofjordendu ser fra Drøbak. Lurte på om det var bra gjennomført? Lenke til kommentar
erlhau Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 det er en god del skjeft (vannet er høyere oppe på bilde på høyreside en på venstre Lenke til kommentar
kvase Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Synes det ble bra jeg vis du er helt fersk med sånne bilder. er jo ikke alle som fikser slikt Lenke til kommentar
eitp Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Flott forsøk! Jeg ville rettet opp horisonten, hatt med mer av forgrunnen og mindre av himmelen, økt kontrasten og kanskje kuttet litt i lengden (mye kjedelig fjord og himmel) slik at danskebåten kom mer til sin rett. Den var et skikkelig blikkfang. eitp Lenke til kommentar
RKR1992 Skrevet 2. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2008 Synes det ble bra jeg vis du er helt fersk med sånne bilder.er jo ikke alle som fikser slikt første gang jeg prøver Lenke til kommentar
kvase Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Synes det ble bra jeg vis du er helt fersk med sånne bilder.er jo ikke alle som fikser slikt første gang jeg prøver her er mer med vann slik at du mulig kan dra nytte av disse bildene å sammeligne med http://www.adrenaline.no/padle/2008/felt_m...pano/index.html + http://www.kjiver.no/images_NordNorge07/pan2.jpg + http://www.kjiver.no/images_NordNorge07/pan1.jpg Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Jeg orket ikke å vente til bildet åpnet seg helt, så det tekniske får andre kommentere. Det lille jeg så var i alle fall ok. Jeg vil derfor si at bildet sikkert er teknisk ok, men har en innvending til at du skal bruke tiden til slikt på ditt nåværende nivå. Altfor mange ønsker å lære seg avanserte fotografiske uttrykk med en gang. Det er pedagogisk feil fremgangsmåte. I verste fall fører det til at du bruker veldig lang tid på det som er viktigst, å lære deg å fotografere. Lær først basisteknikker og komposisjon. Her har du bommet kraftig på komposisjon, i og med at horisonten er voldsomt skeiv. Det forteller meg at du ikke er moden for panorama og andre viderekommende teknikker. Panorama blir ikke bra før teknikken er 100%. Ta det som et vennskapelig hint. Du er nemlig ikke helt på jordet, men trenger litt mer læretid for å få grunnteknikken på plass. Lenke til kommentar
Amund_Blix Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Nei bra gjennomført er det så absolutt ikke, alt for mange mangler rent bildemessig og teknisk her, men dette er jo gjerne poenget med en bildekrittikk, da får du jo en pekepinn på hva du kan jobbe med Skjev horisont funker dårlig her, ser jo ut som sjøen vil ha rent ut til venstre lenge før Stena Saga kommer halveis Utfordringen med panorama, er at man får en enorm bildeflate som skal helst være interessant for seeren. Her ville jeg f.eks kanskje valgt en mer minimalistisk linje med bare båten og kystlinjen. Skal man ha mye i bildet, er det straks mye vanskligere å lage en velfungerende komposisjon, derfor tar jeg selv sjelden panobilder. Men stå på og eksperimenter, det er det man lærer av. Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Må nok se meg enig med Amund over her (og forsåvidv PM). Et utall av klonefeil er heller ikke akkurat noe som trekker opp. Lenke til kommentar
victoryseieren Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Det var da voldsomt så skjevt, og det er noe rart med bølgene på vannet ( ikke de små, men der det har kjørt en båt eller no )..... Men er ikke proff panoramadude selv, men om sjansen byr seg knipser jeg et panorama for å få med mer i bildet. Er lissom bare noe jeg gjør spontant. Har ike stativ heller, men det funker ok uten åsså. Brifebilde ^_^: Lenke til kommentar
kvase Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Trondheim på brifebilde tatt fra like nedenfor havstad Lenke til kommentar
iMacKenna Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Trondheim på brifebilde tatt fra like nedenfor havstad Du mener "utsikten"? Det er ett lite stykke fra Havstad, trur ikke du får tatt bilde av byen fra Havstad. Da må du over Byåsveien til Havstein og tyskekirkegården. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå