Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Senebetennelse i armen igjen.

napaIm

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har fått senebetennelse i armen igjen! :(

Problemet mitt er at det er en sene på den høyere armen min som jeg sinnsykt lett får betennelse i. forje gang fikk jeg den etter å ha spilt bordtennis i ca 10 minutter. og nå fikk jeg det etter å ha spilt badmington.

Det er heldigvis ikke den vanelige tennisalbue senen, men en liten som går fra hånda og ca 30 cm oppover armen.

Så det gjør bare vondt hvis jeg griper hardt rundt noe eller bøyer hånda en del. De fleste ting går altså helt fint, som å skrive på datan osv.

Jeg har tenkt til å ta meg en tur til legen for å skaffe meg medisin mot senebetennelse. det fungerte veldig bra forje gang.

Men jeg kommer jo bare til å få senebetennelse igjen hvis jeg ikke gjør noe for å forebygge det.

Så hva kan jeg gjøre for å hindre at jeg får senebetennelse igjen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

en veldig kjekk, vanedannende og ikkje minst vanvittig god for muskler og sener må være en powerball. bruker sånn selv siden eg trener/trente mye handbak. i den sporten er senebetennelse en dagligdags ting. finnes rundt om på diverse duppedittbutikker. eg kjøpte min hos datakjeden btw. kjøp uten lys og nsd sin. finnes mange billige kopier

http://www.powerball-norge.com/

Endret av gjeewaytee
Lenke til kommentar

gjør du eller trener riktig med den?

eg mailet litt til og fra med powerball norge. og kom frem til at man skal holde en fart på ca 7000rpm i 5 min pr arm 2 ganger for dagen. då kan man feks snurre med klokken i 1 min og snurre mot klokken 2 min osv. etter det enkle treningsopplegget så økte jeg fra 9000 til 13100 på 2 mnd. aner ikke hva som er normalt å stige ang hvor mye maks rpm over hvor lang tid hvis du skjønner

det finnes mange forskjellige øvelser man kan gjøre med powerballen for å trene ulike "kroppsdeler" det finner du mer om på siden eg linket til

men som sagt så kreves det litt hardt arbeid for å oppnå resultater. etterhvert då du mestrer 7000 rpm i 5 min uten videre melkesyre ol. så kan du øke til 7500-8000 rpm

Lenke til kommentar

Jeg fikk senebetennelse i begge armene på samme gangen. dette var etter en heftig bryte kamp. Satt meg i stolen, spiste , sov og var på skolen i 3 uker uten noen form for trening og hard belastning på armene, så vips var det borte. I tiden etterpå skal man jo ta det veldig rolig i noen uker fremover. Kanskje du burde prøve å varme opp skikkelig før du begynner med noen aktivitet?

Lenke til kommentar

vel, jeg er faktisk helt bra i armen igjen nå. det gikk veldig fort over. Men jeg får likevel senebetennelse alt for lett.

Heldigvis er det ikke en av de "viktige" senene jeg har problemer med da. Det er bare akkurat den bevegelsen man bruker når man slår ballen i bordtennis eller badmington. Så jeg merker ikke så mye til det ellers.

Men siden jeg skal bli snekker er det jo viktig at jeg ikke får senebetennelse alt for lett. Den bevegelsen man gjør når man slår med hammeren ser heldigvis ikke ut til å skape noen problemer for meg da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...