bjornladen Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Har Asus A7V266 Hovedkort med integrert lydkort. Får veldig dårlig signal når jeg prøver å koble denne til en JVC boomblaster. Må ha volumet på nesten maks for å høre noen ting + masse skur. Hva kan være årsaken? Lydkortet, kabelen eller boomblastern ? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Satt opp alle kontroller i volumkontroll på max?, har du gått inn i mikserprogrammet og satt lyden på maks, og også gjort dette i avspillingsprogrammet Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Har Asus A7V266 Hovedkort med integrert lydkort. Får veldig dårlig signal når jeg prøver å koble denne til en JVC boomblaster. Må ha volumet på nesten maks for å høre noen ting + masse skur. Hva kan være årsaken? Lydkortet, kabelen eller boomblastern ? Har du prøvd å koble vanlige høretelefoner til samme utgang? Får du bra signal da? I såfall har du utelukket en "alvorlig" feil med lydkortet, men det kan være at lydsignalet ut er for svakt. Det kan skje selv om lyden i høretelefonene er bra ettersom denne krever mindre styrke for at lyden skal bli bra. Prøv å øk lydstyrken med den innebygde volumkontrollen i Windows. Prøv å øk både masterlyden og alle andre kanaler du kan stille på. Sjekk også om det er en volumkontroll bak på lydkortet. Det er det ihvertfall på mitt. Prøv å still den frem eller tilbake og sjekk om lyden blir bedre. Mye skurr kan det også bli hvis du har for høy lyd ut fra lydkortet og bassen på maks (kan stilles med "avanserte kontroller" på volumkontrolleren i Windows). Har du prøvd å koble noe annet til boomblasteren? Blir det bra lyd da? I såfall har du utelukket boomblasteren. Mest sannsynelig er det nå kabelen. Sjekk en annen kabel mellom lydkortet og blasteren. Fortsatt dårlig? Prøv å still volumet igjen som beskrevet ovenfor. Fortsatt dårlig? Da er det nok en feil med lydkortet som gjør at det ikke klarer å levere tilstrekkelig høyt lydsignal. Lenke til kommentar
bjornladen Skrevet 10. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2003 Takk for hjelpen! Det var lyden i mikseren som var skrudd nesten helt ned. Må bare huske å skru den ned igjen før jeg kobler til headsetet igjen..... Mvh. Bjørn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå