Fotofashion Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Hva tenker dere når dere ser dette bildet? Foreldrene bor et sted der hovednæringen er fiske, og var dermed et ønske for de at bildet skulle kunne relatere noe til dette. ønsker gjerne kritkk på: Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 En viktig ting jeg lærte hos Studio G er at man aldri skal ha med tisseluren på baby-bilder. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Jeg synes de er flotte alle tre. Som vanlig bryr jeg meg om å ikke kommentere det tekniske for mye hvis jeg liker et bilde, så også her. Det er inntrykket bildet gjør på meg som avgjør hva jeg synes, og det tekniske er underordnet. Derfor lar jeg andre ta seg av den jobben. Her har du lykkes å fange min interesse. Jeg er ikke helt sikker på hva jeg synes om sepiatonen på det første bildet, men jeg lar det passere. De andre er jeg mer sikker på. De få fargene i bilde nummer 2 er helt passe, og uttrykket til den lille apen er herlig. Litt teknisk må det bli. Det siste har et sus av sekstitallet over seg, og jeg ville jobbet litt mer med å få finishen til å passe bedre med tidskoloritten. Litt blassere farger ville gjort seg, og litt diskret softing hadde også vært noe å teste ut. Kanskje jeg også synes at den høye himmelen er litt i det meste laget, men det er et kreativt valg som jeg respekterer. Jeg vet at du ikke ville gjort et slik valg ubevisst, så dette vet du selvfølgelig. Selv ville jeg croppet ned til 4:3. Tre flotte baby-bilder som enhver bestemor og bestefar ville gitt hedersplassen på peishyllen. Lenke til kommentar
Fotofashion Skrevet 2. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2008 Mr Olsen.. Regler er til å brytes .. Forhørte meg om dette med foreldrene og de hadde ikke noe ønske om at organet skulle gjemmes . PMnormal.. Takk for vellformulert kommentar. Jeg får teste hvordan det blir, økte fargekontrastene med curves. Ja ønsket en del luft over gutten for å hente inn mest mulig blå farge. Samt at det bli ikke så nært på ungen. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Enig med deg om genitaliene, DeVisoR. Jeg tror ikke det er noen absolutt regel, og vi må slutte å være Bjugn-paranoide nå. Lenke til kommentar
Fulgu Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Kjempeflott arbeid dette! Du må gjerne dele litt teknikk med oss, lys osv. En ting om denne snoppen, jeg er enig med dere i at man ikke på død og liv må gjemme den, og tror det bare gjør samfunnet enda mer fiksert på slikt. Men, på bildet her synes jeg ikke den harmonerer, det tilfører ingen naturlig estetikk i mine øyne, så her ville jeg flyttet meg litt til venstre. Lenke til kommentar
Fotofashion Skrevet 2. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2008 takker teknisk info.. de ute.. har jeg kun brukt en vivitar285hv blits for å balansere sol lys. inne bildene er brukt: 1 285hv i softboks.. over ungen på 1,4styrke. 1 285hv i snoot for bakgrunn, neste gang skal jeg lage meg grid. 1 pentax 540fgz på 1/2 styrke i stor paraply.. blitsene er fyrt av med el skyport. Ikke bestandig like lett å være lett på tå .. men merker meg deres kommentarer og tar det med meg videre. Men først og fremst, kunden har rett hehe.. Så det har sagt.. så tror jeg ikke de har tenkt over om den hadde blitt gjemt eller ikke, tassen altså. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Hehe, thumbs up! Tror nok familien vil bli MEGET fornøyd jeg! Lenke til kommentar
Fotofashion Skrevet 2. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2008 takk de er det også ... Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Det siste har også et herlig uttrykk i podens ansikt. Det er lett å se at han er trygg på fotografen. Dessverre synes jeg du har tatt litt for mye av toppen av trærne. Det holder ikke samme klasse som det andre fargerike utebildet, men det vet du sikkert selv. Likevel skyhøyt over det meste vi ser av babybilder her på bruket Lenke til kommentar
Carny Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Første bilde ser helt fint ut. Teknisk kan jeg ikke si så mye om det (eller noen av dem for den saks skyld. jeg er kun hobbyfotograf, dog jeg har erfaring fra kunstskole og design), men du spurte hva vi tenkte når vi så på bildene. Vel...slik han bryner på pannen minte han meg om Bush. Om det er positivt eller negativt får være opp til den enkelte. Sepia effekten gir både varme og et slags tradisjonelt uttrykk i bilde, og det passer for øvrig fint til omgivelsene -tatt fiskerinæringen som en gammel norsk tradisjon i betraktning. Det andre bildet var veldig energisk og flott. At tisseluren viser er ikke noe problem da jeg antar at dette ikke er komersielle bilder, men heller private familiebilder. Jeg kunne lett hatt et slikt bilde av mine/mitt barn (når jeg en gang får det) på for eks. badet -og selvsagt er det subjektivt hvordan man ser for seg et bad. Jeg liker store bad med god plass, og der kan det passe med bilder som ekstra dekor i tillegg til en plante eller to.. Uansett er det jo opp til hver enkelt hvor en syns det er passende å plassere forskjellige bilder. Tredje bilde får litt for mye luft over hode hans etter min mening, men det blir jo smak og behag. Videre ville jeg ha plassert gutten bittelitt mer til venstre (gyldne snitt) og prøvd å få en smule mer av båten på høyre side i bilde. Siste bilde er også fint. Flott utrykk i ansiktet til gutten, og det at han har en "thumbs up" er jo bare en artig detalj! Men her blir det kanskje litt for lite luft over hode hans, og strengt tatt ville jeg også hatt med litt mer av båten på venstre siden. Sånn ca. fra haken og opp til et sted mellom nestetippen og øynene, for å bruke det som målestokk. Omtrent den mengden der med mer luft over hode hans, og lik menge mer av venstresiden. Ellers ville jeg kuttet litt av bunnen i bilde da båten "skjærer bort" noe av bilde helt nede til venstre. Til slutt vil jeg si at fargene ser veldig fine ut. Fin farge i huden, dog på det andre bildet er det noe med fargene som skurrer litt på høyre kinn. Lenke til kommentar
Fotofashion Skrevet 3. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2008 takker, er kun en hobby fotograf jeg også.. første gangen jeg prøver denne sjangeren . Så bli gla av denne type kommentarer og skryt. Lenke til kommentar
presjes Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Det meste er vel sagt, og jeg likte også bildene godt. Men på bilde 1, så ser ikke krabaten spesielt glad ut, liker han ikke fisk? hehe. Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Flotte bilder alle sammen, Devisor. (men jeg skjønner ikke helt hva det er med baby og skinnfell...tidenes kanskje største fotoklisje ) Lenke til kommentar
Fotofashion Skrevet 3. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2008 enig ang skinnfella..men det var kaldt inne i naustet.. og mora ville abselutt ha det med . Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Likte bildene veldig godt og har ikke noe å utsette på noen av de. Er småfan av sephiatonen, så mine personlige favoritter ble nr.1 og nr.4 (Innlegg #7). Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Det siste bildet var veldig artig. et litt "lekent" uttrykk, og tommeln opp Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Fine barnebilder =) Bra uttrykk på ungen - og det er jo det viktigste for å selge det til foreldrene. Ellers, synes jeg det blir alt for mye fokus på staffasjen på det første bildet, og sepia tonen er litt for høy, blir litt som ett step 3 sepia bilde from the old days ^^ Nr2 er bedre, men blir litt for langt i formatet? Kvadratisk så du mister lekene, kanskje? Passer ikke helt inn. De to i båten har jeg ikke så mye å si på. annet enn at det blir litt rart med sauskinnet på utebilder? hehe =) Fine bilder, som sagt Lenke til kommentar
stokes Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Jeg synes du har gjort en fin jobb, DeViSoR! Blikk/ansikt er jo alfa og omega med barn, og du har truffet bra på bilde 2 og 4, noe mindre "magi" på bilde 1 og 3. Bilde 3 hadde vært knall med en hånd i lomma; fått litt mer "fisker"-feeling. Byggekoppene på bilde 1 "skjærer" litt, mest pga sephia-tonen og kontrasten til de "gamle" båtrekvisita. Stå på! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå