µT. Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Hola! Jeg er en gutt på 22år som har trent noen år på amatørstadiet (ikke seriøse greier). Jeg trente da med vekter. Styrketrening altså. Så nå, etter ca. 2år med "pause" begynte jeg å jogge fra 1 mars i år. Tenkte jeg skulle fjerne noe fett til sommeren. Jeg jogger 5 dager i uken, og hver "økt"/runde er på ca. 25-30min. Jeg har også begynt å spise sunnere, og spiser bla. salat til daglig ved siden av middagen, som pleier å være kylling eller andre kjøttyper. Jeg har også byttet ut brødet med fullkorns knekkebrød. Har også tatt multivitaminer hver dag siden jeg var ca. 16år. Jeg gikk på vekten for 2 uker siden, og jeg la da merke til at jeg har gått opp i vekt. Nærmere 5 kilo. Før jeg begynte å jogge veide jeg 80kg, og målet mitt er å bli mer definert blandt annet. Nå veier jeg altså ca. 85kg, og jeg mistenker at dette er underhudsvann. Jeg har blitt smalere rundt livet, men magen er det fortsatt, og jeg virker "oppblåst". Pluss etter en fuktig helg på byn, så ser jeg plutselig mer definert ut. Kanskje pga. jeg har mistet mye veske på fylla. Så jeg er altså meget sikker på at dette ikke er fett. Men jeg har innsett at jeg ikke kan bli alkoholiker, for jeg har ingen gode grunner for å bli det helt enda. Men det får bli en nødløsning. Jeg vet at for å kvitte seg med underhudsvann, så må jeg kutte ned på karbohydrater, og drikke mye vann. Men det var vel slikt jeg endte opp slik jeg er nå? For når jeg jogger, og utover dagen, så drikker jeg litervis med vann, og det virker som om at vannet har funnet seg ett hull i magesekken, og ikke vil følge gravitasjonen, i å med at det virker som at det eneste stedet vannet vil, er under huden min. Men nå etter mye surring her, og ett snev av heteslag, skal jeg endelig komme meg til spørsmålet. Hvor mye vann skal jeg egentlig drikke for å bli kvitt underhudsvannet? Jeg er 184cm høy, og veier ca. 85kg. Setter pris på alle svar, bortsett fra spydige kommentarer som "Du er feit, og morra di er feit", og svar som ikke inneholder mer enn 3 ord. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 (endret) Hva er underhudsvann? EDIT: Det var visst tre ord. () Da får vi fylle på med litt ros. () Det er veldig bra at du har begynt å løpe. Kom igjen, ingenting kan stoppe deg nå! Endret 2. juni 2008 av Slettet-XHLacM Lenke til kommentar
µT. Skrevet 2. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2008 Hehe.. Joda, jeg måtte nesten det altså! Underhudsvann, er vann som ligger seg under huden. Dette ser ut som fett. Men jeg tror ikke det skal være så stress å kvitte seg med det. Fant ut isted at jeg må kutte ned på saltet, siden salt holder på vann. Jeg får nå oppdatere her etterhvert! Men er det noen som har andre forslag eller idéer, så er det bare å si ifra! Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Skal du binne mindre vann i kroppen generelt, må du spise mindre salt. Men det finnes flere måter på å kvitte seg med mengder av dette vannet på, men dette vil bare være for en dag eller to. Når du går tilbake til din vanlige diett, vil du binne like mye vann som før. Derfor du opplever at du er hardere/tørrere etter et fuktig kveld på byen, er pga alkohol er vanndrivene. Hvis du vil se bra ut en dag kan du ”tørr karbing”. Kutt karbohydratene i 2-3 dager til under 20% av ditt daglig energi inntakk. Tren høyrepp med vekter, og mange sett slik at du tømmer musklene for glykogen. På dag 4 kjører du på med 4-5 gram karb pr kilo kroppsvekt etter trening og utover kvelden. Prøv og drikk så lite veske som mulig, men ta deg gjerne en øl/brunt brennevin før du legger deg. Det som vil skje er at underhudsvannet vil bli dratt inn i muskulaturen med karbohydratene i from av glykogen. Når du våkner opp vil du ha trykk i muskulaturen, og du vil være tørrere og hardere. Lenke til kommentar
µT. Skrevet 3. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2008 Skal du binne mindre vann i kroppen generelt, må du spise mindre salt. Men det finnes flere måter på å kvitte seg med mengder av dette vannet på, men dette vil bare være for en dag eller to. Når du går tilbake til din vanlige diett, vil du binne like mye vann som før.Derfor du opplever at du er hardere/tørrere etter et fuktig kveld på byen, er pga alkohol er vanndrivene. Hvis du vil se bra ut en dag kan du ”tørr karbing”. Kutt karbohydratene i 2-3 dager til under 20% av ditt daglig energi inntakk. Tren høyrepp med vekter, og mange sett slik at du tømmer musklene for glykogen. På dag 4 kjører du på med 4-5 gram karb pr kilo kroppsvekt etter trening og utover kvelden. Prøv og drikk så lite veske som mulig, men ta deg gjerne en øl/brunt brennevin før du legger deg. Det som vil skje er at underhudsvannet vil bli dratt inn i muskulaturen med karbohydratene i from av glykogen. Når du våkner opp vil du ha trykk i muskulaturen, og du vil være tørrere og hardere. AHA! Very interesting! Skal se om jeg får dette til! hehe.. Takker for svar! Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Karbohydrater trekker til seg vann, slutt med carbo, så skal du se det fyker ut. Det kommer tilbake når du spiser karbo igjen vill jeg tro. Lenke til kommentar
µT. Skrevet 3. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2008 Ja ok. Så dette blir ikke så lett hehe.. Er det noen matvarer jeg skal holde meg langt unna? Og hvilke matvarer anbefales spesielt? Lenke til kommentar
OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Brød og pasta er vel ikke noe særlig. Jeg fyker iallefall opp 5-6 kilo iløpet av en uke hvis jeg spiser endel av det. Lenke til kommentar
µT. Skrevet 3. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2008 Brød og pasta er vel ikke noe særlig. Jeg fyker iallefall opp 5-6 kilo iløpet av en uke hvis jeg spiser endel av det. Hehe.. Jeg har byttet ut brød med fullkorns knekkebrød, så der klarer jeg meg fint. Og pasta er jeg ikke super glad i, så jeg klarer vel å holde meg unna det også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå