Gå til innhold

Gå fra Fat32 til FAT på 8 gb minnebrikke.

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har et Canon Digital Ixus 65 her. Jeg har handla inn et nytt minnekort til kameraet på 8 gb, typen SD.

Men når jeg putter dette minnekortet inn i kameraet får jeg beskjed om "feil på minnekort".

Jeg antar at dette skyldes at minnebrikka er fat32, et format kameraet ikke klarer. Den gamle brikka er på fat.

Derfor lurer jeg på:

- Hvordan går det an å konvertere fra fat32 til fat? Det går ikke i Windows, der kan jeg kun velge FAT32.

- Er det ikke slik at FAT er et "dårligere" format enn FAT32 og vil ikke støtte minnekort høyere enn 2 gb?

- Er det rett og slett meg som har kjøpt for stort minnekort i forhold til det kameraet takler. Hva bør jeg gjøre?

Hint og vink hadde jeg satt stor pris på.

MVH Steffen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm.. Hvor på kameraet kan man formatere minnekortet?

Hvis det er feil på minnekortet, kan vel strengt tatt ikke minnekortet leses?

Edit: fant formater nå, men rubrikken er grå, så den går ikke an å komme inn på.

Endret av Steffen2k
Lenke til kommentar

Finner dette på mymemory.com:

The following memory cards are compatible with your Canon IXUS 65. Every memory card we offer is manufactured to the highest standard and carries a 2 year minimum warranty. Your Canon IXUS 65 accepts SD Card cards. The largest SD Card card you can use in your Canon IXUS 65 is 2GB

Det er VELDIG viktig å sjekke slikt før man kjøper seg nye minnekort.

-C-

Lenke til kommentar

Det var det jeg tenkte.

Til min unnskyldning er ikke kameraet eller minnekortet mitt. Det er fruen som styrer med det ;)

Edit: Kan jeg kjøpe en 2 gb micro-SD og putte inn det inn i en sånn adapter til vanlig SD? Vil det fungere på kameraet?

Endret av Steffen2k
Lenke til kommentar
Det var det jeg tenkte.

Til min unnskyldning er ikke kameraet eller minnekortet mitt. Det er fruen som styrer med det ;)

Edit: Kan jeg kjøpe en 2 gb micro-SD og putte inn det inn i en sånn adapter til vanlig SD? Vil det fungere på kameraet?

Jepp.

Sånn btw, så er vel maks filsystemstørrelse på FAT(16) 2GB, tipper det er grunnen til problemene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...