Gå til innhold

Kan Documents and Settings mappen flyttes vekk fra C:?

Anbefalte innlegg

Standard-oppsettet for Windows 2000 er at systemet og programmer samler brukerinstillinger og dokumenter under hovedmappen Documents and Settings i roten på C:-partisjonen.

Jeg ønsker imidlertid å bruke C: bare til operativsystemet og selve programvaren, mens data mv plasseres i en helt egen partisjon, D:.

Jeg har søkt i registry for å se om det er mulig å "omplassere" denne hovedmappen tilsvarende som man kan gjøre med undermappen "Mine dokumenter", men uten å finne noe som ser ut som det har med saken å gjøre.

(Jada, jeg vet nå at jeg kan flytte plasseringen av Mine dokumenter til en annen partisjon uten å gå inn i registry -- via Egenskaper på skrivebordsikonet -- men det tok tid før jeg oppdaget det, fordi jeg aldri ellers bruker skrivebordsikonene, og plasseringsalternativet er ikke alltid tilgjengelig når man tar Egenskaper på Mine Dokumenter-mappe i Windows Explorer.)

Er det noen som vet om/hvordan en slik replassering kan gjøres?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet det skal være en enkel funskjon for dette i xp, men windows 2000 har jeg ikke brukt på en stund så jeg vet ikke helt. Husker heller ikke hvor jeg fant det i xp da jeg bruker linux nå.

Det du kan gjøre er å titte litt på forskjellige siden ang. tweaking av win2000, er sikker på at du skal finne noe hvis du søker på google.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...