Noiseless Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Nå er jeg igang med å modde mitt nye Image & Shapetek kabiss Planen er å få PC'n stille uten at det skal gå nevneverdig ut over kjølingen. Jeg er ute etter synspunkter/ meninger om luftgjennomstrømingen på tenkt vifteplassering. Her vil dere finne skissen: http://www.svaleng.no/ under min PC. Vil dette fungere eller er det helt håpløst Lenke til kommentar
iver89 Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Tror du ikke at den 120mm viften over PSU vil trekke den varme luften som PSUen drar ut inn igjen? Hadde heller satt den til å trekke ut, eller til å trekke inn forrand på kabinettet. Lenke til kommentar
Noiseless Skrevet 9. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2003 Hmmm hadde ikke tenkt på det problemet, men det er ikke aktuelt å sette ei vifte i front. Dette fordi det er dør på dette kabisset og som jeg har tenkt å ha inntakt. Kunne det være mulig å løse problemet med ei vifte i toppen fremme på kabbiset som blåser luft inn, mens både vifta PSU og 120mm trekker lufta ut av rom1 ? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Jeg har akkurat samme I&S tower, og har bestilt en slik: http://www.microplex.no/rubweb/rd.php?rd=W...IN7500&toc=3880 Den er hvit, men ser enkel ut å lakkere sort. Hvis vifta bråker så skal jeg bytte den ut med enten en Enermax eller 12dB Papst vifte. Lenke til kommentar
Noiseless Skrevet 10. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2003 Ja den der var jo snedig , lurer på om ikke jeg også må anskaffe meg en slik. Men blir man nødt til å lage hull i døra for at vifta skal greie å "pumpe" luft inn i kabbiset? Tror kanskje ei slik drevramme kombinert med ei vifte i toppen BLIR toppen Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 (Jeg er ikke så flink til å forklare!) Kabinettet har jo 2 dører. Jeg tenkte å kutte vekk noe av biten som skiller mellom de to dørene slik at den kan trekke luft nede fra den nederste døra og opp under den øverste. (hvor det er luftinntak). Dette vil jo ikke synes fra utsiden. Lenke til kommentar
Noiseless Skrevet 18. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2003 Nå er jeg endelig ferdig med min mod Jeg må si meg svært fornøyd resultatet og jeg har nå en nærmest lydløs PC Bilder og beskrivelese av prosjekte finner dere på hjemmesiden under min pc. Når det gjelder innspill på vifteplassering jobber jeg med saken, og jeg vil etterhvert gå for en drevramme med vifte ...tror jeg Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 18. mars 2003 Del Skrevet 18. mars 2003 Har fått montert I&S drevramma nå. Den har faktisk dør med filter i fornt, foran vifta. Vifta er en helt standard 80mm vifte som kan byttes ut med omtrent hvilken som helst vanlig 80mm vifte. Og til alt hell fikk jeg en drevramme med sort front! :smile: I tillegg nå har jeg montert støydempematter på dørene. Det hjalp en god del på HD og CPU-viftestøyen. Ble litt "mørkere" lyd i PC'n etter det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå