Two-headed boy Skrevet 3. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2008 Mulig jeg var litt rask med å bekymre meg (har liten erfaring med slikt), for i dag har det blitt mye bedre. Øresusen er mye svakere og hørselen bedre. Fremdeles ikke optimalt, men sannsynligvis bedre enn de fleste likevel. Faktisk så var det en joggetur som gav utslaget(tilfeldig?). Regner med at det går helt over i løpet av noen dager... Men, jeg tror ikke at jeg har den mest "robuste" hørselen da det, som flere har påpekt, ikke ble spilt så veldig høyt på konserten. Det er dog mulig det var alle smellene som gav utslaget, det vet jeg ikke. Jeg stod ganske langt fremme. Skal vertfall være mer forsiktig og bruke propper i fremtiden. Lenke til kommentar
f-dalen Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Mulig jeg var litt rask med å bekymre meg (har liten erfaring med slikt), for i dag har det blitt mye bedre. Øresusen er mye svakere og hørselen bedre. Fremdeles ikke optimalt, men sannsynligvis bedre enn de fleste likevel. Faktisk så var det en joggetur som gav utslaget(tilfeldig?). Regner med at det går helt over i løpet av noen dager... Men, jeg tror ikke at jeg har den mest "robuste" hørselen da det, som flere har påpekt, ikke ble spilt så veldig høyt på konserten. Det er dog mulig det var alle smellene som gav utslaget, det vet jeg ikke. Jeg stod ganske langt fremme. Skal vertfall være mer forsiktig og bruke propper i fremtiden. Ble merket for livet etter Iggy Pop & The Stooges-konsert i Bergen for 3 år siden. Har siden hatt litt "susing", svak men merkbar på venstre øre. Var på KISS-konserten i Bergen hin dagen og slet litt etter det. Har fortsatt god hørsel, og susingen er ikke plagsom da jeg er blitt vant med den. Hadde dog en litt ekkel episode hvor jeg fikk dott i ene øret som pep. Trodde jeg skulle dø! Neste dag var den vekke og takk gud for det. Tror jeg hadde gått på veggene om jeg hadde fått tinnitus. Ørepropper er en god måte å unngå slitne ører dagen derpå. Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Jeg var på konsert i går og stod nesten helt framme uten ørepropper. Dette var lite lurt, for etter konserten merket jeg at hørselen på ene øret var betydelig svekket. Regnet med at dette bare var midlertidig, men da jeg kom hjem oppdaget jeg at jeg også hadde en kraftig øresus. En ganske høy og høyfrekvent pipelyd. Dette har ikke blitt bedre over natten. Regner med det er flere her inne som har opplevd noe tilsvarende, og er dette noe som kan gå over? Hvor lang tid kan det da eventuelt ta før jeg blir kvitt denne jævlige pipingen? Jeg sliter nok med søvnproblemer fra før, så dette var det siste jeg trengte... I verste fall, er dette noe man venner seg til? Du var også på KISS-konsert? Jeg og 3 kompiser stod også langt framme, alle fire er plaget med piping i øret. Men jeg lurer faktisk på om jeg endelig er blitt kvitt det nå Hadde det kraftig i går, kanskje jeg bare har blitt vant med det ... Lurer på hva som var så spesielt med KISS-konserten ... Det var da ikke SÅ høy, og jeg har stått nærmere før. Lurer egentlig på om det kan ha være den overdrevent skarpe (og stygge IMO) gitarlyden, kanskje i kombinasjon med alle rakettsmellene. Lenke til kommentar
Two-headed boy Skrevet 4. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2008 Du var også på KISS-konsert? Jeg og 3 kompiser stod også langt framme, alle fire er plaget med piping i øret. Men jeg lurer faktisk på om jeg endelig er blitt kvitt det nå Hadde det kraftig i går, kanskje jeg bare har blitt vant med det ... Lurer på hva som var så spesielt med KISS-konserten ... Det var da ikke SÅ høy, og jeg har stått nærmere før. Lurer egentlig på om det kan ha være den overdrevent skarpe (og stygge IMO) gitarlyden, kanskje i kombinasjon med alle rakettsmellene. Det var Kiss jeg var på ja. Jeg har vert på flere konserter der det har blitt spilt høyere og jeg har også stått nærmere flere ganger. Har aldri opplevd noen form for øresus eller nedsatt hørsel etterpå. Men det jeg tror var utslagsgivende på denne konserten var, som du nevner, alle smellene. Jeg reagerte også på den den jevnt over skarpe lyden, som i mine ører til tider bare opplevdes som en slags skurring. God mulig det dreier seg om en kombinasjon. Er heldigvis nesten helt fin igjen nå. Har litt øresus, men den er så svak at jeg bare så vidt legger merke til den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå