Gå til innhold

Fototreff for Akam Oslo


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette begynner å se lovende ut! :yes:

 

For å oppsummere, sånn at det kan rettes opp dersom jeg har missforstått:

 

Tirsdag 28. desember

12.30 på Oslo S - møtepunktet (Noen kommer da muligens fra vorspiel på operaen)

14.45 er det mindre lys, men mytji varme på Cafe Skansen - de arbeidende klasser kan slutte seg til her før vi sværmer over festningen

 

?

Lenke til kommentar

Dette begynner å se lovende ut! :yes:

 

For å oppsummere, sånn at det kan rettes opp dersom jeg har missforstått:

 

Tirsdag 28. desember

12.30 på Oslo S - møtepunktet (Noen kommer da muligens fra vorspiel på operaen)

14.45 er det mindre lys, men mytji varme på Cafe Skansen - de arbeidende klasser kan slutte seg til her før vi sværmer over festningen

 

?

Du har fortstått det helt utmerket.

Lenke til kommentar

Høres ut som en fin plan det ja. Noterer meg tidspunktet, så får vi se om jeg slenger meg på. Kunne trengt litt lyssterk optikk til disse dårlig belyste tider. Holder ikke helt med kitlinsa nå.. Så får se om jeg får skaffet det før tirsdagen også :)

Har du monopod eller stativ? I såfall trenger du ikke lyssterkt objektiv. Alterntativt for du starte dagen på Fotovideo og/eller Japan Photo :)

Lenke til kommentar

Høres ut som en fin plan det ja. Noterer meg tidspunktet, så får vi se om jeg slenger meg på. Kunne trengt litt lyssterk optikk til disse dårlig belyste tider. Holder ikke helt med kitlinsa nå.. Så får se om jeg får skaffet det før tirsdagen også :)

Har du monopod eller stativ? I såfall trenger du ikke lyssterkt objektiv. Alterntativt for du starte dagen på Fotovideo og/eller Japan Photo :)

 

Joda, får tripod i julegave. Så med litt høy iso, og litt lengre lukkertider skal det vel gå fint. Blir ikke så 'pinlig' å gå rundt med tripod i byen om alle andre er fotonerder og traver rundt med kamera selv. hehe. :) Stativet veier heller ikke mye, så blir ikke så kjipt å drasse det med. :w00t:

Lenke til kommentar

Joda, får tripod i julegave. Så med litt høy iso, og litt lengre lukkertider skal det vel gå fint. Blir ikke så 'pinlig' å gå rundt med tripod i byen om alle andre er fotonerder og traver rundt med kamera selv. hehe. :) Stativet veier heller ikke mye, så blir ikke så kjipt å drasse det med. :w00t:

med stativ så trenger du ikke høy iso en gang. Da kan du ha så lange lukkertider du vil; og så kan vi komme med gode og dårlige råd til stativbruk.

 

Det er absolutt ikke noe problem ha med stativ på et fototreff. Har tenkt å ta med monopod selv.

Lenke til kommentar

Joda, får tripod i julegave. Så med litt høy iso, og litt lengre lukkertider skal det vel gå fint. Blir ikke så 'pinlig' å gå rundt med tripod i byen om alle andre er fotonerder og traver rundt med kamera selv. hehe. :) Stativet veier heller ikke mye, så blir ikke så kjipt å drasse det med. :w00t:

med stativ så trenger du ikke høy iso en gang. Da kan du ha så lange lukkertider du vil; og så kan vi komme med gode og dårlige råd til stativbruk.

 

Det er absolutt ikke noe problem ha med stativ på et fototreff. Har tenkt å ta med monopod selv.

 

Joda, men om motivene er bevegelige må man ha litt korte lukkertider for å ikke få for mye bevegelsesuskarphet. Men om jeg blir med: stativbruk-tips tas i mot med stor takk. Aldri brukt stativ før, og er rimlig ny på foto. Kjøpte D3100 som et førstegangs kamera for 2 måneder siden ca. :)

Lenke til kommentar

Jeg er med :thumbup: :thumbup:

 

Blir bra ¨å gå med likesinnede ikke bare vandre rundt alene med en sekk, monopod og stativ.

 

Får vurdere om jeg tar med både statv (tripod) og monopoden.

 

Skal hente timelapskontrollen i dag hos fotovideo, ville kanskje vært gøy å prøve ut den med litt byliv. Da trenger jeg no mer en en monopod.

 

 

Ellers har monopoden mulighet for å skru ut tre støttebein i bunnen.

Lenke til kommentar

Og når starter vorspielet?

 

Protip: Ikke be med en tysker eller danske av det motsatte kjønn med på "vorspiel" - det betyr "forspill".

 

Protip II: Men hvis han/hun svarer ja, så burde kvelden være sikret!

 

 

Edit: Protip III: ..Og vit hva du går til om vedkommende er av det samme kjønn.

Endret av Trondster
Lenke til kommentar

Ja, ved laaaaang lukkertid vil det bli mer støy på bildet.

...og med laaaang mener vi 10+ minutter, litt avhengig av temperaturen, sensoren og kameraet.

 

Anyways, jeg kan bekrefte min deltagelse. :) Jeg er blandt de som syns vorspielet er ganske moro, så det kan tenkes jeg stiller tidlig.

Endret av Anew
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...