Gå til innhold

Fototreff for Akam Oslo


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er bra gutter. Det er på tide å komme seg ut og ta litt bilder nå.

 

@Ilpostino - det filteret? Tenker du på testingen til Anew og jeg skal komme igang med så fort snøen forsvinner? Eller er spørsmålet rettet til deltagerene på et generellt grunnlag?

Lenke til kommentar

er egentlig på generelt grunnlag. bestilte 72mm men fant ut at jeg hadde 77mm så jeg får uansett ikke brukt det. hvis du skal ha en test og et objektiv som passer kan du få det og bruke det i testen din.

Hei,

 

Jeg har faktisk også et 72mm filter mer enn jeg trenger, etter å ha solgt meg ned på objektiver, men jeg sparer det til andre tider, jeg. :)

 

Du tror ikke du får bruk for det selv, før du aner, da? :whistle:

Lenke til kommentar

jeg regner ikke med det. jeg har per idag en DA* 16-50mm som jeg kjøpte sammen med kameraet mitt ifjor. i tilleg har jeg rekvirert en 50mm f1.4 og 100mm portrettobjektiv som fatters kjøpte i Japan på 80-tallet. begge disse er 49mm i diameter. jeg er usikker på hva det neste objektivet jeg kommer til å kjøpe. jeg sikler både på telezoom (Pentax smc DA 55-300mm eller DA* 60-250mm) eller om jeg skal satse på et macroobjektiv (Sigma 105mm F2.8 eller Pentax smc D FA 100mm f2.8). ingen av disse har en filterdiameter på 72mm. Telezoom-objektivet jeg (kanskje) kjøper vil jo ha et alsidig bruk mens macro-objektivet kan brukes til å ta endel type bilder som jeg har lyst til å bli bedre på og utforske mer av.

Lenke til kommentar

Blitt nøytral nå da k.n.b .. var det skøyte-OL som gjorde utslaget :innocent:

Man skal ikke se helt bort fra det. Nå ble vel resultatet derfra riktignok omtrent etter forventningene.

 

Men jeg regnet meg egentlig bare frem til at blandingen av muntre kommentarer og hatske utfall ble sånn ca. nøytralt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...