Gå til innhold

Fototreff for Akam Oslo


Anbefalte innlegg

Eh - er det noe i Middelalderparken, foruten lave ruiner og et pent vannspeil? Tror ikke jeg har vært der, men det virker ikke så fryktelig spennende...

 

En mulighet jeg oppdaget i dag er en kyststi som går fra Sarbuvollen og utover mot Veritasparken og Hennie Onstad-senteret.

 

Da kan vi eventuelt også ta en tur innom her:

525172089_wszLu-L.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Eh - er det noe i Middelalderparken, foruten lave ruiner og et pent vannspeil? Tror ikke jeg har vært der, men det virker ikke så fryktelig spennende...

En mulighet jeg oppdaget i dag er en kyststi som går fra Sarbuvollen og utover mot Veritasparken og Hennie Onstad-senteret.

Da kan vi eventuelt også ta en tur innom her:

Flotte farger i det bildet.

Samme for meg hvor fototuren går. Bare det ikke blir så langt av gårde. Jeg er ikke så godt kjent, så jeg blir med på det dere bestemmer.

RandiA

Lenke til kommentar

De fleste jeg kjenner som har vært i middelalderparken synes det var bra - jeg synes f.eks at ruiner er interessant. Kombinerer vi det med de moderne arkitektur (nyebyggene mellom Oslo S og parken), den ene veien, og gjennom Grønland den andre veien; så tror jeg vi får mye variert å ta bilder av.

 

Fordelen med den ruten er at man ikke trenger å bruke bil for å komme til eller fra.

 

Tom

Lenke til kommentar

Det ser ut til at jeg får muligheten til å bli med denne gangen (hvis ikke noe uforutsett skulle oppstå på familiefronten).

 

Middelalderparken er ikke så veldig spennende, men en tur over grønland og bjørvika høres ikke dumt ut.

 

Jeg har lenge tenkt på å se om det er mulig å komme seg inn på Hausmania, det er jo et kulturhus, så det burde være mulig å komme inn. Har vært der en del i (veldig) sene nattetimer, og det er en del morsomme skulpturer, grafitti osv som jeg tror kunne blitt bra å ta bilde av.

 

inspirasjon

 

Kan vel kanskje heller være et sted å avslutte en akerselva tur ved et senere tidspunkt, ettersom jeg er usikker på hvordan tilgangen er. (for de som ikke vet hvor det er så ligger det et (bro-)steinkast fra Blå - like ved akerselva.

 

Edit - fjernet quotes

Endret av SubSmurf
Lenke til kommentar
Det ser ut til at jeg får muligheten til å bli med denne gangen (hvis ikke noe uforutsett skulle oppstå på familiefronten).

 

Middelalderparken er ikke så veldig spennende, men en tur over grønland og bjørvika høres ikke dumt ut.

Det er totalpakken som er ideen her. Samtidig får vi sett middelalderparken, vi som aldri har vært der.

 

Jeg har lenge tenkt på å se om det er mulig å komme seg inn på Hausmania, det er jo et kulturhus, så det burde være mulig å komme inn. Har vært der en del i (veldig) sene nattetimer, og det er en del morsomme skulpturer, grafitti osv som jeg tror kunne blitt bra å ta bilde av.

Hausmania/Akerselva har vi utforsket et par ganger allerede; så det kan være greit med noe annet også.

 

Det er snakk om lørdag 12. september?

 

Mulig jeg hiver meg med. Men jeg havner på Oslo S. Å kjøre den veien i en 22 år gammel Corolla med 4 gir dropper jeg ifordel for en behagelig togtur. :sleep:

Det er lørdag den 12. Altså førstkommende.

 

Hvis den foreslåtte ruten ikke blir nedstemt, så er Oslo S start og stopp-punkt.

 

Tom

Lenke til kommentar
Jeg drar sikkert tidligere slik at jeg får sett meg litt rundt. Er det langt til nærmeste store fotosjappe fra Oslo S? F.eks. Fotovideo eller en Japanphoto avd. som er av litt størrelse? Skal bare titte litt :p

Det er vel ca. 5 minutter å gå til FotoVideo. I tillegg er det en JP i byport shoppingsenter som er vegg i vegg med Oslo S.

 

Tom

Lenke til kommentar
Jeg drar sikkert tidligere slik at jeg får sett meg litt rundt. Er det langt til nærmeste store fotosjappe fra Oslo S? F.eks. Fotovideo eller en Japanphoto avd. som er av litt størrelse? Skal bare titte litt :p

Det er vel ca. 5 minutter å gå til FotoVideo. I tillegg er det en JP i byport shoppingsenter som er vegg i vegg med Oslo S.

FotoKnutsen Pro er også verdt en visitt. Den ligger bare få minutter unna Oslo S.

Lenke til kommentar

Værmeldingen ser lovende ut.

 

Jeg foreslår at vi møtes ved infotavlen inne på Oslo S kl. 14:00.

 

Ruteforslag er som sagt Oslo S - Bjørvika - Middelalderparken - Grønland - Oslo S

 

Det er vel kun Anew og ZodZ som er skeptisk til middelalderparken. Men Bjørvika og Grønland burde jo friste.

 

Det er vel også et par ting å se mellom Middelalderparken og Grønland.

 

Så kan vi avslutte på en restaurant hvis noen føler for det. et skal visstnok være et par i området ;)

 

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...