Gå til innhold

Fototreff for Akam Oslo


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ut som dere hadde et bra treff i Töckfors, selv så var jeg hjemme i Askim nå i helga, så jeg kunne jo tatt turen ut, men så var det den eksamenen da... Uansett, er det fortsatt stemning for å se litt på QM2 neste tirsdag?

 

Som sagt, så er oppsatt avgang kl 16:00, etter Oslo Havn KFs cruiseanløsliste. Dette korresponderer godt med skipets losbestilling hos Kystverket, hvor de har bestilt losen til kl 16:00, den bestillingen er også låst, så hvis de skal endre må de betale for ny los.

Lenke til kommentar

Jeg er fortsatt interessert. Når og hvor bør vi møtes? Vi bør vel møtes på Aker Brygge siden?

Ja, Aker Brygge er nok et godt utgangspunkt... Erfaringsmessig er det beste stedet å stå for å få med seg avgangen når skipet ligger ved søndre Akershuskai, ytterst på flytebrygga utenfor den nye restauranten "Onda"... Det er den plassen man kommer desidert nærmest på skip som går fra den kaia...

 

Jeg pleier alltid å beregne litt god tid, det vil si at jeg liker å være på plass ca 10 minutter til et kvarter før oppsatt avgang. Men, det hender jo at det oppstår en og annen forsinkelse, men det kan man ikke finne ut av på forhånd, hvis det er stille kan man kanskje høre at de sier noe over høyttaleranlegget. Sånn generelt tegn på at man kanskje har litt dårlig tid er når man ser det ryker mørkt fra skorsteinen, trossene tas inn, og man hører tre fløyt fra hornet... :p

Endret av eks
Lenke til kommentar

Nettopp, så hvis man møtes 15:30, så har man god tid. Når jeg tenker meg om, så viste jeg jo at det var ute på flytebryggene det er best å være - har vært der en gang ...

Ja, hvis vi møtes 15:30 har vi godt tid :)

 

Det eneste problemet med flytebrygga er at den kan være litt vaklende å stå på hvis det blåser litt. :p

Lenke til kommentar

Tar sjansen på å poste dette spesifikt i Oslotreff-tråden, men skal noen av dere være med på Nasjonal fotovandring i Oslo?

 

Jeg skal være med i Oslo, var så heldig at jeg ble en av de 50 som får følge i Marcel Leliënhof fotspor. Ser fram til 3 timers rusling med alle sanser åpne slik at man kan ta imot tips og inspirasjon som kommer... :) For øyeblikket ser det også ut til at regnet skal ta seg en pause på lørdag.

Endret av voffen
Lenke til kommentar

Tar sjansen på å poste dette spesifikt i Oslotreff-tråden, men skal noen av dere være med på Nasjonal fotovandring i Oslo?

 

Jeg skal være med i Oslo, var så heldig at jeg ble en av de 50 som får følge i Marcel Leliënhof fotspor. Ser fram til 3 timers rusling med alle sanser åpne slik at man kan ta imot tips og inspirasjon som kommer... :) For øyeblikket ser det også ut til at regnet skal ta seg en pause på lørdag.

 

Hyggelig og interessant. Jeg også. Vet om en til fra forumet her.

 

Har aldri vært med og gått med så mange mennesker på fotovandring før. Vi blir nok litt av en saueflokk. :D

 

Til og med meldt ganske bra vær.

Lenke til kommentar

Jeg er også med i den gruppen på lørdag. Dette blir morsomt. Spørsmålet blir hva skal jeg ta emd av utstyr? Alt? Og litt til?

Jeg er av den feige sorten så med 2-3 timers mars må nok sekken fylles helt opp. Tror nok at tripoden blir hjemme men at lillebroren hans (monopoden) blir med. Sliter litt med tennisalbue så det kan være godt å hvile 70-200mm ned på stanga...

Lenke til kommentar

Jeg er av den feige sorten så med 2-3 timers mars må nok sekken fylles helt opp. Tror nok at tripoden blir hjemme men at lillebroren hans (monopoden) blir med. Sliter litt med tennisalbue så det kan være godt å hvile 70-200mm ned på stanga...

tror jeg skal være noe mer nøktern - det blir nok to hus og et passe antall objektiver.

Lenke til kommentar

Jeg er av den feige sorten så med 2-3 timers mars må nok sekken fylles helt opp. Tror nok at tripoden blir hjemme men at lillebroren hans (monopoden) blir med. Sliter litt med tennisalbue så det kan være godt å hvile 70-200mm ned på stanga...

tror jeg skal være noe mer nøktern - det blir nok to hus og et passe antall objektiver.

 

Nøktern og nøktern... :hmm: Full sekk for meg er ETT hus, og 3-4 objektiv... :hm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...