tomsi42 Skrevet 5. november 2011 Forfatter Del Skrevet 5. november 2011 I kaféen - i kjelleren til FotoVideo - gratis kaffe og inspirasjon i massevis Kaffen er gratis, ja Men varene i andre etasje er ikke akkurat gratis Nå må jeg innom Oslo S uansett, så jeg er der 13:00. Men vi kan godt ta en tur innom FotoVideo som en aktivitet i dag. I såfall vil vi være der rundt 13:30 Lenke til kommentar
kaian Skrevet 5. november 2011 Del Skrevet 5. november 2011 Ved tigeren OsloS eller? Kan komme dit...vet ikke hvor Foto Video er. Skal vi bare ta Møtepunktet i hovedhallen? (Mellom nsb's billetkontor og Burger King) Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. november 2011 Forfatter Del Skrevet 5. november 2011 Skal vi bare ta Møtepunktet i hovedhallen? (Mellom nsb's billetkontor og Burger King) Godt forslag. Vi sier det. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 5. november 2011 Del Skrevet 5. november 2011 Kommer ved tavlen kl.13 jeg da...drar nå for ærender.... Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 5. november 2011 Del Skrevet 5. november 2011 Slenger dere inn varm kakao Bristol Hotell i ruta etter "gratisturen" til Fotovideo, kan det hende jeg lar meg friste til å gå ut døra. Formen er fortsatt ganske shaky, så jeg forbeholder meg retten til å bli hjemme uansett. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. november 2011 Forfatter Del Skrevet 5. november 2011 Slenger dere inn varm kakao Bristol Hotell i ruta etter "gratisturen" til Fotovideo, kan det hende jeg lar meg friste til å gå ut døra. Formen er fortsatt ganske shaky, så jeg forbeholder meg retten til å bli hjemme uansett. Vi er på Bristol nå, og kommer til å være her en stund. Sitter i baren ... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. november 2011 Forfatter Del Skrevet 5. november 2011 Vi er på Bristol nå, og kommer til å være her en stund. Sitter i baren ... Glemte å si at vi skal ha litt mat først, før kakaoen. Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 5. november 2011 Del Skrevet 5. november 2011 Formen på ingen måte stigende, så jeg holder meg inne i dag også. Håper kakaoen smakte. Og at ikke andre gode planer ble skrinlagt. Men Bristols kakao er vel verdt en smak uansett... Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 5. november 2011 Del Skrevet 5. november 2011 God bedring, Bykatt....du var savnet. Vi hadde et veldig hyggelig treff...prøvde 14-140mm'n og vi spiste på Bristol...kjemegod mat der,og den beste vinen jeg har smakt på lenge. Det ble mørkt før jeg dro hjem...men no problem, k.n.b fulgter meg til døren. Disse foto-gutta er skikkelige gentlemen....det var mer prat enn foto i dag da, men det er viktig det også. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 6. november 2011 Forfatter Del Skrevet 6. november 2011 Jeg laget en bildetråd, jeg. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 Du trenger ikke slikt utstyr for å sjekke fokus, det er mye lettere enn det. takk for tips. nå skal jeg komme med et skikkelig dustespørsmål. testen fordrer at skjemaet ligger på en flat overflate, for eksempel et bord. jeg har satt kameraet på et stativ ved siden av bordet. jeg har ikek harr geometri på ganske mange år så hvordan skal jeg være sikker på at jeg setter kameraet i 45 graders vinkel i forhold til testarket? like langt mellom "målepunktet" på arket (hvor kameraet skal fokusere) og sensoren som det er fra "målepunktet" til stativets midtpunkt/senter? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 Du trenger ikke slikt utstyr for å sjekke fokus, det er mye lettere enn det. takk for tips. nå skal jeg komme med et skikkelig dustespørsmål. testen fordrer at skjemaet ligger på en flat overflate, for eksempel et bord. jeg har satt kameraet på et stativ ved siden av bordet. jeg har ikek harr geometri på ganske mange år så hvordan skal jeg være sikker på at jeg setter kameraet i 45 graders vinkel i forhold til testarket? like langt mellom "målepunktet" på arket (hvor kameraet skal fokusere) og sensoren som det er fra "målepunktet" til stativets midtpunkt/senter? Enkleste er og ta et A4 ark og brette i 45 grader. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 hmz. nå tror jeg at jeg skal gjemme meg litt. fant ut at det ikke var objektivet som var ute av fokus men en instilling jeg hadde endret på kameraet som var skyld i det. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 15. november 2011 Forfatter Del Skrevet 15. november 2011 hmz. nå tror jeg at jeg skal gjemme meg litt. fant ut at det ikke var objektivet som var ute av fokus men en instilling jeg hadde endret på kameraet som var skyld i det. Slike møkkainstillinger har ikke ødelagt bare for deg Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 hmz. nå tror jeg at jeg skal gjemme meg litt. fant ut at det ikke var objektivet som var ute av fokus men en instilling jeg hadde endret på kameraet som var skyld i det. Slike møkkainstillinger har ikke ødelagt bare for deg Jeg begynte jo siste Akam-treffet med ødelagt autofokus, helt til jeg fant ut at objektivet sto på MF 3 Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 (endret) Nyttårstreff for Oslo og omegns akamister Som mange andre er jeg nok ganske opptatt disse ukene frem mot jul med mas på jobb, julebord, samt familie- og vennesammenkomster. Men hva med et nyttårstreff for de som sirkulerer rundt Akam-Oslo? Hva sier man til en frisk fotodag i en vinterlig hovdstad, for så å tre inn i varmen for god mat og drikke i hyggelig lag en lørdagskveld i januar? Jo, man sier så klart ja La oss spikre en lørdag i januar. 7, 14, 21, eller 28? Endret 25. november 2011 av Andreasfe Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 25. november 2011 Forfatter Del Skrevet 25. november 2011 En lørdag i januar er jeg med på Vet at RandiA kommer nedover i slutten av januar; så der vil nok den 21. eller 28. passe. Da begynner det å komme litt lys. Hadde tenkt å prøve å få til et romjulstreff også. Det var rimelig populært i fjor. Tenkte å ha det den 27.12. Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 27. november 2011 Del Skrevet 27. november 2011 Romjulstreff var en virkelig fin ting. For min del passer det bra med et førjulstreff også, men det er kanskje mange som har mange jern i ilden på den tiden? Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 27. november 2011 Del Skrevet 27. november 2011 Hadde vært hyggelig å treffes, og jeg må levere tilbake USB-stikken til Tomsi snart. Men travelt program fremover, ispedd reising, så se bort fra meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå