HelenaN Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Med E-PL2 blir det tre kamerahus. Jeg er tydeligvis en skikkelig fotonerd... Tre! Slik skal de låte. Det har hendt at jeg har hatt med tre hus på tur jeg og. Så velkommen i klubben. Kenta 1.8 møtte opp en gang på treff med tre analoge kameraer (alle Pentax ) som hadde forskjellige fast-objektiver. Morsomt alternativ til zoom. Fint å höre at jeg ikke er den eneste som har flere hus (men du har vel solgt noen nå, tror jeg?)? Tre? 5D, E-PL2 og ...? Jeg har to 5D. 2008 kjöpte jeg mitt förste, for ca 8000,-. 2009 fant jeg et gammelt (fra 2005) eksemplar i god stand for kun 5500,-. Det föles litt "ekstravagant" som amatör å ha to 5D, men 13500,- er jo egentlig ikke mer enn hva mange betaler for et kamera (dog nytt) og jeg har hatt mye gledje av de. F.eks i USA hadde jeg en vidvinkel på det ene og tele på det andre. Helt perfekt. Bra også å ha backup hvis det skulle bli problemer med det ene. På gåturer tar jeg dog normalt bare med det ene kameraet og et objektiv (hvilket pleier å väre 35mm/1.4). Egentlig hadde jeg planert å ta skuldervesken med 5D + 35/1.4 og E-PL2 + 14-42 til Oslo, men helt plutselig har jeg blitt slapp og synes det föles tungt etter kun 1-2 timer. Så, det blir ryggsekk, og da kan jeg like gjerne ta begge 5D og slippe objektivskiften. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 det er ikke dumt å ha to hus. Lenke til kommentar
kaian Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Jeg har to 5D. Hehe, det er ingenting å rødme for det Og innkjøpspolitikken var jo veldig fornuftig også da. Bortskjemte mennesker Neinei, vi gjør beinharde prioriteringer. Og har egne inntekter Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Bortskjemte mennesker Neinei, vi gjør beinharde prioriteringer. Og har egne inntekter :!: :!: Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Ut i fra de vage værvarslene så ser det ut som det kan bli noe spredd regn på søndag. Bare sånn at dere er klar over det. Lenke til kommentar
ORLY? Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Bortskjemte mennesker Neinei, vi gjør beinharde prioriteringer. Og har egne inntekter Mens jeg er bare barnet, uten inntekt. Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Bortskjemte mennesker Neinei, vi gjør beinharde prioriteringer. Og har egne inntekter Mens jeg er bare barnet, uten inntekt. Føler med deg. Selvom jeg begynner å få litt inntekt da, men dog ingen fast inntekt. Men den er grei nok til at å kjøpe inn litt utstyr ikke er umulig. Lenke til kommentar
ORLY? Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Føler med deg. Selvom jeg begynner å få litt inntekt da, men dog ingen fast inntekt. Men den er grei nok til at å kjøpe inn litt utstyr ikke er umulig. Har forsåvidt nok penger uansett, ellers hadde jeg ikke hatt det utstyret jeg har i dag. :!: Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 [quote name='GENTorly' timestamp='1306442165' post='17807943' Mens jeg er bare barnet, uten inntekt. Min inntekt går stort sett med til bare barna. Lenke til kommentar
ORLY? Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Min inntekt går stort sett med til bare barna. Det gjør mine foreldres inntekter også Jeg er dog veldig flink til å spare, så kjøper alt av pc og foto selv. 1 Lenke til kommentar
kaian Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Min inntekt går stort sett med til bare barna. Det gjør mine foreldres inntekter også Da er alt som det skal være 1 Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Når/hvor er så planen på søndag? Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Tøyen Botaniske var vel forslaget for søndag. I hvert fall skal jeg der på Åpen Dag. Dere får finne et møtested der inne, ved kafeen f.eks,og et tidspunkt. (Jeg går litt tidlig på formiddag for å treffe hagevennene der, og foto-folk etterpå) Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 (endret) Jeg har klargjort regnfrakken og plukket fram regntrekket til fotobagen. Ses i morgen Endret 27. mai 2011 av Andreasfe Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 27. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2011 Jeg har klargjort regnfrakken og plukket fram regntrekket til fotobagen. Ses i morgen Pessimist Jeg har ladet batteriene, klargjort minnekortene og pakket sekken. Det er mulig jeg finner frem paraplyen... Ses i morgen Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 27. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2011 Når er det på søndag? Vi bestemmer, ifølge RandiA. Er det noen øsnker? Lenke til kommentar
ORLY? Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Skal i et møte kl11. Tar ca 30-45min, er rett ved tbanen, så kan dra rett til Tøyen etter det. Så om noen vil møte meg på Tøyen Tbane rundt 12.15 ville det passet meg godt. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 27. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2011 12:15 er tidlig, men høres greit ut det. Har allikevel tenkt å kjøre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå