Gå til innhold

Fototreff for Akam Oslo

Anbefalte innlegg

Med E-PL2 blir det tre kamerahus. Jeg er tydeligvis en skikkelig fotonerd... :blush::D

Tre! Slik skal de låte.

Det har hendt at jeg har hatt med tre hus på tur jeg og. Så velkommen i klubben. Kenta 1.8 møtte opp en gang på treff med tre analoge kameraer (alle Pentax ) som hadde forskjellige fast-objektiver. Morsomt alternativ til zoom.

Fint å höre at jeg ikke er den eneste som har flere hus (men du har vel solgt noen nå, tror jeg?)? :)

Tre? :hmm: 5D, E-PL2 og ...?

Jeg har to 5D. :blush: 2008 kjöpte jeg mitt förste, for ca 8000,-. 2009 fant jeg et gammelt (fra 2005) eksemplar i god stand for kun 5500,-. Det föles litt "ekstravagant" som amatör å ha to 5D, men 13500,- er jo egentlig ikke mer enn hva mange betaler for et kamera (dog nytt) og jeg har hatt mye gledje av de. F.eks i USA hadde jeg en vidvinkel på det ene og tele på det andre. Helt perfekt. Bra også å ha backup hvis det skulle bli problemer med det ene.

På gåturer tar jeg dog normalt bare med det ene kameraet og et objektiv (hvilket pleier å väre 35mm/1.4). Egentlig hadde jeg planert å ta skuldervesken med 5D + 35/1.4 og E-PL2 + 14-42 til Oslo, men helt plutselig har jeg blitt slapp :) og synes det föles tungt etter kun 1-2 timer. Så, det blir ryggsekk, og da kan jeg like gjerne ta begge 5D og slippe objektivskiften.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bortskjemte mennesker

Neinei, vi gjør beinharde prioriteringer. Og har egne inntekter :grin:

Mens jeg er bare barnet, uten inntekt. :fun:

Føler med deg. Selvom jeg begynner å få litt inntekt da, men dog ingen fast inntekt. Men den er grei nok til at å kjøpe inn litt utstyr ikke er umulig.

Lenke til kommentar

Føler med deg. Selvom jeg begynner å få litt inntekt da, men dog ingen fast inntekt. Men den er grei nok til at å kjøpe inn litt utstyr ikke er umulig.

:(

Har forsåvidt nok penger uansett, ellers hadde jeg ikke hatt det utstyret jeg har i dag. :!: :w00t:

Lenke til kommentar

Tøyen Botaniske var vel forslaget for søndag. I hvert fall skal jeg der på Åpen Dag. Dere får finne et møtested der inne, ved kafeen f.eks,og et tidspunkt. (Jeg går litt tidlig på formiddag for å treffe hagevennene der, og foto-folk etterpå)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...