tomsi42 Skrevet 30. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2011 Men vi kan jo si kl. 12 hvis det høres bedre ut. Kl. 12. på søndag høres mye bedre ut Da er det bare å finne ut elven. Jeg har ikke vært nær Ljanselva, så den frister meg. Lenke til kommentar
kaian Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Elv frister, men jeg driver og tråler danske seilbåtannonser, og det er en liten mulighet for at jeg kjører ned og henter båt i helga. Hvis ikke er jeg gjerne med på elvevandring. Ingen sterke formeninger om strekning. 28. mai regner jeg med at jeg kan være med på akamtreff Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Elv frister, men jeg driver og tråler danske seilbåtannonser, og det er en liten mulighet for at jeg kjører ned og henter båt i helga. Hvis ikke er jeg gjerne med på elvevandring. Ingen sterke formeninger om strekning. 28. mai regner jeg med at jeg kan være med på akamtreff Fint kaian, og kanskje vi også kan ta sikte på et foto-treff i båt også når det lir på, Lenke til kommentar
kaian Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Fint kaian, og kanskje vi også kan ta sikte på et foto-treff i båt også når det lir på, Hehe, ja gjerne det. Det står mellom to modeller på hhv 14 og 16 fot, plenty plass til 2-3 gjester på en liten tur rundt øyene. Men først må det surfers på annonser. Så må det tas beslutning. (Det er det svakeste punktet i planen så langt). Og så må det handles. Hm. -det kan virke som det er sannsynlig at jeg får med meg elvevandring på søndag Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Høres bra ut...men er ikke de føttene litt få da? Synes huske det var 21 i en liten seilbåt jeg hadde en gang... :!: Lenke til kommentar
kaian Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Det er mange, særlig over 40, som synes det blir litt få føtter ja. Men jeg mener at smått er godt. Alt blir mindre, lettere. Lettere å håndtere alene, lettere å fikse. Færre greier som går i stykker. Enkelt er fint. Litt mindre komfort, men mye mindre bekymringer. Hakuna Matata! Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Jada, enig med deg kaian...men jeg tenkte på hele fotogruppen i den... på tur da vet du, he,he... :!: Lenke til kommentar
kaian Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Haha, ja, det blir nok litt for intimt for de aller fleste. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Haha, ja, det blir nok litt for intimt for de aller fleste. Får ta det en varm sommer da, så henger vi etter i tau med vester på.... Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 Blir det noe av elvevandringen søndag? Lenke til kommentar
ORLY? Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 Jeg vil vandre langs elver. Men snøen er fortsatt her, så det blir nok ikke med det første. I Mai vet dere, da er alt flott og fint! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 1. april 2011 Forfatter Del Skrevet 1. april 2011 Blir det noe av elvevandringen søndag? Håper det - som nevnt, jeg synes Ljanselva frister. Lenke til kommentar
kaian Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 Jeg er ikke på vei til Danmark enda, så jeg er klar for elv på søndag Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 2. april 2011 Del Skrevet 2. april 2011 Jeg er selvfølgelig også klar. Tenkte å ta en liten rekognosering i løpet av dagen, for å sjekke føreforholdene ved Ljanselva. Kommer tilbake med mer info etter hvert... 1 Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 2. april 2011 Del Skrevet 2. april 2011 Har nå vært en rekognoseringsrunde ved Ljanselva opp- og nedstrøms for Hauketo. Min konklusjon er at det rett og slett er for tidlig. Det var svært holkete, faktisk litt ubehagelig uten brodder siden terrenget ikke akkurat er flatt. Også mye snø, slik at det er problematisk å ta seg helt ned til elva de fleste steder. Men terrenget oppstrøms (hvor jeg ikke hadde vært før), virker meget lovende for en tur litt lenger ut på våren. Et stykke oppover var det også et hus som virkelig må ligge riktig gate for Tom. Jeg tror vi tar denne turen litt senere, eller hur? Et alternativ som er mye enklere tilgjengelig er da selvfølgelig Akerselva. Er det noen interesse for dette som en reserveløsning? Jeg er interessert i hvert fall. Lenke til kommentar
kaian Skrevet 2. april 2011 Del Skrevet 2. april 2011 Jeg hadde en liten misstanke om at det kanskje var bittelitt for tidlig, men Akerselva er ingen dårlig erstatning den. Hva om vi begynte litt høyere opp enn vanlig og ruslet nedover? F.eks. fra Sandaker? Eller Storo? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 2. april 2011 Forfatter Del Skrevet 2. april 2011 (endret) Akerselva er helt fin. Da kan vi starte ved Nydalen som har buss/t-bane og gå nedover. Vi med bil kan parkere i Nydalen og ta banen opp igjen. Endret 2. april 2011 av tomsi42 Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 2. april 2011 Del Skrevet 2. april 2011 Høres ut som en plan. Da starter vi ved Nydalen T-banestasjon kl. 12:00 og spaserer så langt nedover som vi gidder. Det burde være mulig å finne et krypinn for en snack et eller annet sted etter hvert også. Lenke til kommentar
kaian Skrevet 2. april 2011 Del Skrevet 2. april 2011 Okei, da tar jeg t-bane 6 Ringen fra Jernbanetorget klokka 11.34 i morgen. Sees! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 2. april 2011 Forfatter Del Skrevet 2. april 2011 Da møtes vi kl. 12. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå