Mister t Skrevet 12. januar 2002 Del Skrevet 12. januar 2002 Har lest et sted at det ikke bør brukes peltier på intel cpu's. Er det tilfelle? Det står at den kan bli for kald!?! Jeg trodde jo kaldere jo bedre. Tror det var på http://www.3dfxcool.no jeg leste det Lenke til kommentar
Dubsko Skrevet 12. januar 2002 Del Skrevet 12. januar 2002 Ja det stemmer det. et sted går grensen :wink: Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 12. januar 2002 Del Skrevet 12. januar 2002 For noe tull. Det er ikke uten grunn finner og japser bruker flytende nitrogen når de overklokker AMD og Intel prosessorer. Lenke til kommentar
RolloThomasi Skrevet 12. januar 2002 Del Skrevet 12. januar 2002 Hvor ofte overlever hardwaren etter ekstrem-kjøling? 1/3? sjeldnere? Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 12. januar 2002 Del Skrevet 12. januar 2002 Tror ikke det er kjølinga som ødlegger så lenge det er isolert skikkelig så det ikke blir kondens. Det er nokk heller høye spenninger og store strømmer som ødelegger. Lenke til kommentar
Journeyer Skrevet 12. januar 2002 Del Skrevet 12. januar 2002 Riktig, dessto lavere temperatur dessto bedre for brikkene... Men der finnes også her problemer å overkomme ved altfor lave temperaturer; eksempelvis superleding, de sprekker dersom de ikke blir holdt nedkjølt og evt. oppvarmet meget gradvis osv. Men, uansett, kan det gjøres sikkert så vil den lavest oppnåelige temperatur være den beste. (Tilnermet dobbel effektivitet ved -120C ) Lenke til kommentar
Xizor Skrevet 13. januar 2002 Del Skrevet 13. januar 2002 Denne anbefalingen gjaldt bare elementet på 156 Watt Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 13. januar 2002 Del Skrevet 13. januar 2002 Nubi: Så festlig da! Det var jammen gøy å lese om dine erfaringer om bærsj og slikt! Kanskje det av og til er litt kjedelig på dine kanter? Men ærlig talt; Slike kommentarer kan vi gjerne unnvære! Kona mi er barneparkleder, som var på nippet til å mene at hun hadde hørt det der før? I det daglige tar hun seg av unger på tre til fem år. Sjekket for moro skyld dine tidligere innlegg. Som jaggumeg fremstod som like perverterte! Anbefaler at du for fremtiden holder deg til shitcity.com, antagelig vil du føle deg mer hjemme der? Slike som deg ødelegger bare, og har ingenting i dette forumet å gjøre!! Er forøvrig enig med "Kamerat" og "Jorneyer" mht. lave temperaturer osv. Men det er vel også en grense for hvor kaldt et pelt-element kan bli? Kan det virkelig bli så kaldt at det virkelig kan skade en P.CPU? Flytende nitrogen tar vel fullstendig rotta på et pelt-element når det gjelder temperaturer, og hadde det i seg selv vært problemet, så hadde vel de som tester sånt aldri fått gjennomført eksperimenet? Tror heller at det er kondensproblemer etc som setter begrensningene. [ Denne Melding var redigert av: Skrue på 2002-01-13 23:02 ] [ Denne Melding var redigert av: Skrue på 2002-01-14 00:04 ] Lenke til kommentar
Psyc0re Skrevet 14. januar 2002 Del Skrevet 14. januar 2002 hæhæhæ .... nice historie ja .... Lenke til kommentar
JudaPriest Skrevet 14. januar 2002 Del Skrevet 14. januar 2002 Er det ingen måte en kan stenge ute slikke drittunger som for eksempel NUBI. Jeg irriterte meg sikkelig over det usakelige innlegget hans og da jeg leste resten av innleggene hans ble jeg ikke særlig bedre. Få ut den småttungen.. Signaturen er ikke ment som en støtte til NUBI, men heller en måte å vise hvor forbanet mye barnslige og usakelige folk som eksisterer. Lenke til kommentar
SpirreVipp Skrevet 14. januar 2002 Del Skrevet 14. januar 2002 Jeg har lest hos Intel at de ikke anbefaler tempraturer under 0 grader for de CPU'er som ikke har MIL standard. Dette er ikke bare pga. kjernen, men de omliggende komponenter, plastikk, loddinger m.m. Når du begynner å få for store tempraturvariasjoner så begynner det å bli så store bevegelser i CPU'en (alt utvider seg med varme og krymper med kulde) at den til slutt kutter pga. brudd. Peltier utgjør derfor en trussel med at den kan skape for store tempraturvariasjoner. Hvis du derimot skulle teste dette så ville jeg anbefale å prøve og holde en mest mulig konstant tempratur og for all del unngå kondens (variabelt pot på peltier f. eks.). Mvh André Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå