Gå til innhold

Se over før bestilling?

Anbefalte innlegg

En kamerat skal ha spillpc til Age of Conan blant annet. Vi har satt opp en handlekurv, og håpet at en av dere kan se på den: https://prisguiden.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=68145

Han har 500GB HD, Operativsystem (Vista 64-bit), høyttalere, mus, tastatur og skjerm fra før.

Han insisterer på firekjerne, og siden Q9450 er umulig å få tak i ble det Q9300. Er dette et godt valg? Jeg har sagt at 2kjerner ala E8400 er best på spill, men han skal multitaske litt også.

Ser dette bra ut?

Endret av khaffner
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må jo være enig med deg når det gjelder prossesoren. ;)

Antec Performance P182, er et veldig fint kabinett, men når du skal ha maxi er vel det du har valgt ok.

Nvidia hovedkortene skal jo være litt ustabile, så ville heller gått for et x38 chipset som f.eks dette.

Da blir det noen kroner dyrere, men det sto jo Gamer 9k, så du kan vel strekke deg litt. :)

Endret av Redneck
Lenke til kommentar

Dropp Raptor-disken. Bråker og koster, uten at han kommer til å merke noen særlig forskjell i ytels. Eneste er at Windows og spill kommer til å loade en lille smule raskere. Kjøp heller en 500GB disk til og sett dem til å kjøre i RAID-0. Får han nesten like god ytelse, pluss mye mer lagringsplass enn Raptoren gir.

Skal han kjøre SLI på et tidspunkt? Hvis ikke ville jeg valgt et hovedkort med Intel P35 chipset i stedet. Disse er langt mer stabile og kompatible enn nForce-chipset. Abit IP35 eller Asus P5K er gode valg.

@Redneck: Lite vits å betale masse for X38 hvis han ikke skal kjøre Crossfire eller har et brennende behov for PCI-Ex16 2.0. P35 holder i massevis til ett enkelt 9800GTX.

Endret av Hugo_Hardnuts
Lenke til kommentar

Nvidia har for mye bugs til å være attraktiv for andre enn spesielt intereserte eller entusiastene.

Dessuten stabiltets messig og funksjonsmessig så er Intel milevis foran med sine brikkesett så om du kjøper ett så kan du ikke gå galt, om du ikke vil ha SLi da.

Da har du egentlig ikke så mye valg.

Lenke til kommentar
Byttet ut raptoren med 2x 250GB, for å sette i RAID1 til programmer og OS, så bruker han 500GB'ern til alt annet. La også til en prosessorkjøler. Ser det greit ut nå?

Det blir en konge PC det der ja...

Pussig at det finnes så mange "gode" samaritarnere på dette forumet, jeg leser alltid om noen som skal kjøpe noe til noen som alltid blir referert som "kompis". Hvis det eksisterer en slik "kompis" burde du fortelle han at han kommer til å lære mer av å fikse disse tingene selv. Dessuten er det også interessant :yes:

Lenke til kommentar

Jeg underviser ham underveis, og han skal sette den sammen, jeg skal bare hjelpe ;)

Noen som har kommentarer før han bestiller?

Jeg underviser ham underveis, og han skal sette den sammen, jeg skal bare hjelpe ;)

Noen som har kommentarer før han bestiller?

Lenke til kommentar
Strømforsyningen vil takle et 9800GTX til? Burde jeg kanskje spurt om tidligere

Burde gå fint ja...

Har lest at du burde kjøpe 750 W - 850 W bare for å være på den sikre siden, har dessverre ikke link. Mulig at dette kun gjelder for de som har tenkt å overklokke. Med tanke på at en 9800 GTX krever en 550 W så vil jeg ha godt for noe høyere.

Endret av gamern1337
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...