Gå til innhold

Hjelp til valg av enkelt tv-kort til stue-PC

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg surfer og leser masse om TV-kort som jeg skal ha til min stue-PC/HTPC, men blir

ikke så mye klokere på hvilket jeg skal velge.

Planen er å ha et TV-kort i maskinen som gjør at all tv jeg ser på LCD-TV'n min

kommer gjennom PC-en. Ut over det er jeg intressert i å kunne ta opp sendinger, gjerne

mens jeg holder på med andre ting på PC-en.Dessuten å ta ut stillbilder, som de fleste

kort ser ut til å kunne. Om det finnes mulighet der man kan ta opp ett og se på et

annet program er det noe jeg ville betalt litt ekstra for. FM/radio er uintressant

for min del.

Hjemme har jeg en vanlig Get-boks/kabel jeg får signaler ut av veggen fra. Vurderer

eventuelt å få meg HDTV-boksen dems. Er faktisk usikker på hvordan jeg kobler opp til

TV-kortet, så om noen kan fortelle meg det er jeg taknemlig. Kobler man

Vegg->Get-boks->Tv-kort?

Finnes det evt skjermkort med TV-inngang som er nogenlunde ok? Jeg trenger ikke all verdens

heftig skjermkort siden jeg ikke spiller.

Har sett på Hauppauge WinTV PVR 150 og Hauppauge WinTV PVR 350, men vet ikke om disse gjør jobben.

Videre er ikke fjernkontroll nødvendig, kommer til å bruke mus/tastatur til kontroll.

Noen som har et kort som de vil anbefale, eller vet vil fungere for meg?

Om det er relevant, resten av maskinen ser ca sånn ut:

MSI P35 NEO Combo-F; Intel Core 2 Quad Q6600;

Samsung Spinpoint F1 750 GB x2; MIST Modulær 500W ; Zalman Reserator 1 V2; OCZ Gold XTC 4096 MB DDR2 PC6400

Endret av sunbeach
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Hei!

Hva slags utganger har du fra Get-boksen da? Jeg kjenner dessverre ikke Get sine løsninger og om det er mulig å knytte et TV-kort direkte til Get sin kabel. Jeg forutsetter at du har digital TV-boks fra Get. Ingen av de kortene du henviser til kan ta i mot digitale sendinger og er vel utgående produkter fra Hauppauge?

DolKbg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...