leifeinar Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 er det bra greier? hvilke produkter er aktuelle? beynner og få noen pcr i forskjellige rom og nå kommer det en til i et rom i etasjen under. har ikke lyst på trådløst da det allerede er 10 stykk rundt hiset allerede Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Devolo skal være bra kvalitet og normalt så skal du få brukbar hastighet med de nye 200Mbitboksene selv om du kanskje ikke oppnår ethernethastigheter http://itpro.no/omtaler.php?op=Maskinvare&id=1841 https://prisguiden.no/product.php?productId=60065 Lenke til kommentar
Bad_Byte Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 (endret) Hvordan strøm kursene er lagt opp vil også ha en innvirkning. Har ingen erfaring med data nett via strømnettet men med varmeovn timere som snakker med en sentral via strømnettet. I noen rom er det ingen problemer mens i andre er det ingen kontakt. Greit nokk at dette var noe annet enn data via strømnettet men det bygger på samme prinsipp, så som post reklamen sier, "naaa skeptisk" Endret 2. juni 2008 av Bad_Byte Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 2. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2008 småskeptisk her også noen som har prøvd dette? det virker veldi lettvint Lenke til kommentar
Brothers Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 så lenge ikke strømnettet i huset er 3-faset så skal det funke helt kurant, hvis det er 3-faset vil nettet kun funke i noen rom... Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 2. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2008 skjønnte ikke helt dette, når man bruker en slik løsning må man da ikke ha 2 deler? ser på multicom sine sider at det kun kommer en del. NB! Denne er kun 1 stk. liksom et halvt produkt? eller menes det en "ute" del? hvordan finner jeg ut om jeg har 3-fase? er et nytt hus, fra 2004 Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 (endret) Kan du ikke bare kjøpe og prøve å se om det fungerer?Så lenge du har angrefrist kan du returnere hvis du blir misfornøyd. Angrefist forutsetter at du kjøper fra nettbutikk hvis jeg ikke husker feil. Endret 2. juni 2008 av Knopfix 1 Lenke til kommentar
Brothers Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 (endret) den delen er ment mere for å utvide nettverket slik at du får enda ett uttak til hvis du trenger det, de selger en pakke med 2 stk i, denne kan du se på som hoved pakken, så har du den pakken med en i som er ment som "utvidelse pakke" 3-fasa: det skal vanligvis stå i sikringsskapet Endret 3. juni 2008 av Brothers Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Jeg bruker selv en Zyxel 200Mbit av standarden "homeplug" og jeg må bare si det fungerer ypperlig... Untatt at jeg ikke har fullt 1Gbit slik som på kabel så er det ingenting jeg følger mangler. Resonstiden er tilnærmet null som med kabel, og jeg har enda til gode å se noe pakkketap på forbindelsene mine. Selve adapterene har en tendens til å bli veldig varme, men de tuller jo aldri på tross av varmen så da bryr jeg meg egentlgi ikke så mye. Det er vanvittig nyttig til å sitte opp blandt annet HTPC'er som gjerne står en etasje unna i en stue der du gjerne vil holde litt pent og dermed ikek vil begynne å hive opp TP-kabler på vegge. Homelug adapter i strømkontakten så VIPS! Det er også et valdig brukbart alternativ til trådløs nettverk i hus som har problemer med trådløs signalkvalitet, plus at det selvfølgleig er mye raskere enn de aller fleste nettverk. Jeg har hørt at den faktiske hastigheten du oppnår kan variere noe basert på hvordan strømmen er koblet i huset. Hos meg var det tydeligvis ikke noen problemfaktor. -Stigma Lenke til kommentar
WD40 Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Jeg har slik system, av typen D-link. Aldri hatt noen problemer med det Lenke til kommentar
Jonern Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Lurer litt på dette selv. Ingen som vet noe om faktisk hastighet dere oppnår over nettet? Forskjell kurser, evt lengde av el-kabel mellom adapterne? Lenke til kommentar
Largie Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Det er vel sjeldent? at man har 3-faser i huset. Faktiske hastigheter oppleves slik Stigma nevner det, helt greit. Har selv oppleved at flere bokser har gått i stykke though, derfor har jeg svitsjet til trådløs istedenfor. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Jeg har selv prøvd TopCom PowerLAN 200, 85 Mbit. Det ga meg aldri hastigheter over 14 MBit, men fungerte fint og stabilt ellers. Jeg testa litt rundt omkring i leiligheten jeg brukte det i (før jeg flyttet), og fant ut at hastigheten var bedre jo nærmere sikringsskapet jeg var i forhold til stikkontaktene på kursen som ble brukt. Lenke til kommentar
Cruentus Skrevet 21. april 2011 Del Skrevet 21. april 2011 Er nysgjerrig på dette. Vil dette ha noe innvirkning på strømforbruket/regningen ? Lenke til kommentar
Faddn Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 Er nysgjerrig på dette. Vil dette ha noe innvirkning på strømforbruket/regningen ? nei, ingen innvirkning. Lenke til kommentar
Seamaster77 Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 Mine erfaringer rundt nettverk over strøm anlegget. Jeg har brukt Devolo dLAN 200 AVplus Powerline Starter. Dette gir meg ca 185 Mbps i snitt når jeg bruker medfølgende software. Det er ikke verst med tanke på at de oppgir 200 Mbps. Jeg har brukt det lengre en 1 år og er meget fornøyd. Jeg har 1 PC, 2 NAS, 1 Media Player, 4 trådløse enheter på mitt nettverk. Dette fungerer utmerket til nedlastning og streaming. Jeg hat GET M20 (20/4) linje. Jeg ligger ofte på 2,4MB/S download, 0,5MB/s på upload. Dette mens jeg streamer blue ray filmer til WDTVLIVE. Men ønsker du MEGET rask linje må du trekke ledning (1000 Mbps). Du kan og bruke switch mellom utstyr og Devolo mellom modem og route/switch for å holde bedre intern fart. Eller vente til den nye 500 Mbps modellene begynner å rulle ut. Lenke til kommentar
weebl Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 vel, pluggen i veggen bruker vel litt strøm men det er så marginalt at du ikke legger merke til det på regninga Lenke til kommentar
stiangodo Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 Bruker D-Link DHP-306AV sammen med IP-TV boksene til Tafjord Mimer (fiber). Dette fungerer veldig bra og gjør det enkelt å flytte tuneren rundt om i huset Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 Har brukt Netgear XAVB2001 i knappe seks mndr nå og er godt fornøyd. Bruker de til å streame media fra en NAS via rooter til PS3. Veldig "plug & play" å sette opp, og har i hvert fall ikke merket noe stort innhugg i strømregninga Jeg har dog ikke testet å streame HD-materiale med de ennå pga. jeg ikke har tatt meg tid til å rippe dette, så om de duger til det er fortsatt uvisst. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 Hardware har en gammel test av slike produkter her. Mulig det er forbedret siden den gang, men ytelsen var ikke akkurat til å skrive hjem om. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå