Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

hjemme nettverk over strøm anlegget. bra?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan strøm kursene er lagt opp vil også ha en innvirkning.

Har ingen erfaring med data nett via strømnettet men med varmeovn timere som snakker med en sentral via strømnettet. I noen rom er det ingen problemer mens i andre er det ingen kontakt. Greit nokk at dette var noe annet enn data via strømnettet men det bygger på samme prinsipp, så som post reklamen sier, "naaa skeptisk"

Endret av Bad_Byte
Lenke til kommentar

Kan du ikke bare kjøpe og prøve å se om det fungerer?Så lenge du har angrefrist kan du returnere hvis du blir misfornøyd.

Angrefist forutsetter at du kjøper fra nettbutikk hvis jeg ikke husker feil.

Endret av Knopfix
  • Liker 1
Lenke til kommentar

den delen er ment mere for å utvide nettverket slik at du får enda ett uttak til hvis du trenger det, de selger en pakke med 2 stk i, denne kan du se på som hoved pakken, så har du den pakken med en i som er ment som "utvidelse pakke"

3-fasa: det skal vanligvis stå i sikringsskapet

Endret av Brothers
Lenke til kommentar

Jeg bruker selv en Zyxel 200Mbit av standarden "homeplug" og jeg må bare si det fungerer ypperlig...

Untatt at jeg ikke har fullt 1Gbit slik som på kabel så er det ingenting jeg følger mangler. Resonstiden er tilnærmet null som med kabel, og jeg har enda til gode å se noe pakkketap på forbindelsene mine. Selve adapterene har en tendens til å bli veldig varme, men de tuller jo aldri på tross av varmen så da bryr jeg meg egentlgi ikke så mye.

Det er vanvittig nyttig til å sitte opp blandt annet HTPC'er som gjerne står en etasje unna i en stue der du gjerne vil holde litt pent og dermed ikek vil begynne å hive opp TP-kabler på vegge. Homelug adapter i strømkontakten så VIPS! Det er også et valdig brukbart alternativ til trådløs nettverk i hus som har problemer med trådløs signalkvalitet, plus at det selvfølgleig er mye raskere enn de aller fleste nettverk.

Jeg har hørt at den faktiske hastigheten du oppnår kan variere noe basert på hvordan strømmen er koblet i huset. Hos meg var det tydeligvis ikke noen problemfaktor.

-Stigma

Lenke til kommentar

Jeg har selv prøvd TopCom PowerLAN 200, 85 Mbit. Det ga meg aldri hastigheter over 14 MBit, men fungerte fint og stabilt ellers.

Jeg testa litt rundt omkring i leiligheten jeg brukte det i (før jeg flyttet), og fant ut at hastigheten var bedre jo nærmere sikringsskapet jeg var i forhold til stikkontaktene på kursen som ble brukt.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Mine erfaringer rundt nettverk over strøm anlegget.

Jeg har brukt Devolo dLAN 200 AVplus Powerline Starter.

Dette gir meg ca 185 Mbps i snitt når jeg bruker medfølgende software.

Det er ikke verst med tanke på at de oppgir 200 Mbps.

Jeg har brukt det lengre en 1 år og er meget fornøyd.

Jeg har 1 PC, 2 NAS, 1 Media Player, 4 trådløse enheter på mitt nettverk.

Dette fungerer utmerket til nedlastning og streaming.

Jeg hat GET M20 (20/4) linje. Jeg ligger ofte på 2,4MB/S download, 0,5MB/s på upload.

Dette mens jeg streamer blue ray filmer til WDTVLIVE.

Men ønsker du MEGET rask linje må du trekke ledning (1000 Mbps).

Du kan og bruke switch mellom utstyr og Devolo mellom modem og route/switch for å holde bedre intern fart.

Eller vente til den nye 500 Mbps modellene begynner å rulle ut.

:new_woot:

Lenke til kommentar

Har brukt Netgear XAVB2001 i knappe seks mndr nå og er godt fornøyd. Bruker de til å streame media fra en NAS via rooter til PS3. Veldig "plug & play" å sette opp, og har i hvert fall ikke merket noe stort innhugg i strømregninga :) Jeg har dog ikke testet å streame HD-materiale med de ennå pga. jeg ikke har tatt meg tid til å rippe dette, så om de duger til det er fortsatt uvisst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...