Oddybody Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Eg har et problem. Når eg spele Gears of War på live blir eg knust ganske så kraftig. Då tenkte eg at kanskje folk kan skriva div. tips her, for å hjelpa meg og andre rookies på vei. Det våpenet eg har mest suksess med er sagå, men føle at det er litt feigt å bruka den heile veien. eg bruke haglå ein del, men kor mange skudd trengs for et kill med den? ende opp med å treffa 2-3 ganger og så bli drept sjøl. Håpe någen kan hjelpa Lenke til kommentar
chberge Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Spill gjennom singleplayer på hard, og så spill private matcher med venner for å komme i gang og spille med jevngode før du virkelig begir deg ut mot proene... Lenke til kommentar
Oddybody Skrevet 2. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2008 grett nok det, men er veldig greit å kunne starta opp et spel uten å planlegga någe Lenke til kommentar
chberge Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Ja, enig der, men tenkte på venner på Xbox Live, alltid noen som er online som ikke krever planlegging, bare en invite Men mener å huske at det er noe som heter Unranked game eller noe? Hva med å prøve der? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Gears er ikke det enkleste spillet "å mestre" på multiplayer. Det første man må lære seg er blind fire, dvs skyte uten å holde venstre trigger nede. Dette er ikke noe som kommer naturlig og tar nok en del tid å øve seg på. Haglen er tradisjonelt våpenet som blir brukt mest, så i starten er det greit å bruke den. Hagla er svært effektiv og får du full treff kan du drepe en fiende med ett skudd. Ett tips i en hagle-fight, er å bruke melee-attack, dvs å slå med b-knappen. Har du fått inn et par skudd på fienden og vet han er skadet, kan et slag med b-knappen(gitt at du er nærme nok), få fienden down'et. Noen åpner med et melee-attack også, da blir fienden stun'et et lite halvt sekund(dvs kan ikke røre seg), som gir deg tid til å få inn et hagleskudd like etter slaget. I hagle-fighter er det viktig å konstant holde seg i bevegelse, bruk a-knappen mye, hopp til sidene. Et nybegynner tips er å bruke granatene, og tag'e fiendene. Det er en relativ enkel måte å få seg noen kills på. Det største problemet er å komme seg unna eksplosjonen og ikke dø selv, men du får i det minste en kill. Klarer du ikke å komme unna eksplosjonen er trikset å gå inn til en vegg med a-knappen, da er spillet litt buggete og lar deg noen ganger overleve til tross for at eksplosjoen var like ved. Ellers er det lurt å ta i bruk alle våpene man har tilgjengelig. På mellomdistanser er lanceren mest effektiv, kommer en fiende mot deg kan det ofte være greit å få inn noen salver med lanceren, får du skifter til haglen og fullfører fienden i en nærkamp. Løper fienden bort fra deg for å komme i dekning, kan det være smart å raskt bytte til lanceren eller pistolen og prøve å få fienden downet før den kommer til dekning. Gears har også et greit spec-cam, som lar deg se på egene lagkamarater når du er død, da kan det være greit å studere og lære av de som er bedre enn deg. Lenke til kommentar
Laland Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Sniper og pistol i nærkamp! Det skal ikke mye til før man blir downet av dem (ett skudd med sniperen, fire-fem gode pistolskudd) og da er det bare å henrette i vei. De er også vannvittig greie hvis man sloss mot en med pumpehagle som bomma med ett skudd. Da løper du innpå han og masher B alt du er kar for. pistol og sniper slår raskere enn de andre våpnene, og med to raske slag er motstanderen din downet! På mellomdistanse er Lancer og pistol det absolutt beste, særlig hvis du har fått til en active-reload! Er en stund siden jeg spilte GeOW online, men det var ihvertfall mine taktikker. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Du må vel så og si nesten bruke et helt magasin med pistolen for å få fienden down'et, men kommer de løpende rett mot deg er pistolen minst et like godt valg som lanceren. Men 4-5 skudd med pisitolen, så et melee-attack(eventuelt omvendt, melee-attack og så 4-5 skudd) er svært effektivt, spesielt om man kommer litt overraskende på fienden. Jeg bruker selv pistolen svært mye, mer en hagla, og ikke noe er mer tilfredsstillende enn å få et hodeskudd med pistolen... Lenke til kommentar
Laland Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Ja, kan glatt stemme det, er som sagt en god stund siden jeg har spilt. Når folk kommer løpende mot deg så er jo hodet deres ganske blottet samtidig, og da er det bare å være villmann på skyteknappen. Lenke til kommentar
Oddybody Skrevet 2. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2008 (endret) takker for svar. blir nok ikkje speling på ei stonn, men då har eg litt å prøva på edit: bare t å legga inn fleere tips viss dåkkår har Endret 2. juni 2008 av Oddybody Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Legg til noe gode folk, og spill mot dem. NF1 I Explozive DaRK xShadez NF1 I Cybrvirus Blant Europas beste, skal du bli god, så må du spille mot de gode. Lenke til kommentar
Oddybody Skrevet 2. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2008 hehe...møte nok motstand i vanlige ranked matches eg ;D har ingen ambisjonar om å bli best, men om å kunna nyta spelet bedre Lenke til kommentar
Essem Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Ikke bruk chainsaw i en duell. Når du blir truffet må du starte den på nytt og det blir fail. Bruk den bare når du ikke er blitt sett. Så hvis det kommer en idiot mot deg med saga surrende lar du han smake bly. Lenke til kommentar
Laland Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 ..eller møter ham med saga og ruser den rett før dere treffer hverandre og viser ham hvem som er sjef. Lenke til kommentar
Laland Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Når du ruser den så får du ihvertfall det mentale overtaker Lenke til kommentar
Oddybody Skrevet 2. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2008 eg har fått t ein del kills ved å rulla forbi ein fiende, og dela an i to fra siå Lenke til kommentar
Laland Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Nå fikk jeg veldig lyst til å spille GeOW igjen.. er det noen som har lyst til å ta noen matcher er det bare å legge meg til! Helst bare hvis du er så smått aktiv og spiller litt "hele tiden". har 99 venner på vennelista nå, og må prioritere litt.. (just for the record, norske folk som det spilles mye med forsvinner ikke ) Lenke til kommentar
Carlgutt Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Bruk hagla du, den er best. Skyt noen skudd med den og rett før du kommer opp mot fiendin så lader du en active reload. En viktig ting i hagla kamp er at du aldri må holde sikte knappen inne eller gå bak over mens dere skyter på hverandre, vis du skal sikte må du trykke på sikte knapper fort så skyte for så å slippe den igjen. Personlig bruker jeg en miks av blind fire og "fort sikting" i kamp. Som jeg sa må du ikke gå bakover men heller streife høyre og venstre sidelengs. Sniper og Tork[?] bow lærer du å mestre etter vært når du plukker de opp å de er jo veldig gode når du mestrer de, men in the end så er det hagla du må stole på i veldig mange tilfeller og det er greit å ikke være avhengig av et spesielt våpen (utenom hagla. Øv deg på custome game før du går ranked. Lenke til kommentar
RyCkoN Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 (endret) Det som e vanlig når en starte å spille Gears er at en bruker chainsaw og blir vandt til mapsa å våpna som er på hver enkelt map. Etterhvert bruk hagla bli vandt til hvordan den fungerer og så er det bare å finne seg sin egen spillestil. Noen er dårlig med shotgun men bedre med sniper/torquebow. Det beste er å få spilt med andre norske og de som er på ditt nivå. Hvis du vil så kan du adde meg. GT = St RyCkoN Endret 5. juni 2008 av RyCkoN Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå