Enceladus Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Er to filmer i linken under som viser ny teknologi innen tankestyrte proteser. De har kalt armen for "Luke" Trolig etter Star Wars http://blog.wired.com/gadgets/2008/05/dean-kamens-rob.html Det begynner å bli ganske imponerendes nå Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Akk, syndige mennesker! Hvordan våger dere å trosse skaperverket, Guds skaperverk! Hans vakre skapninger skal ikke vanæres av satans teknologiske ondskap! La hans åsyn lyse over deres fortapte sjeler, og la Den Hellige ånds varme bringe dere tilbake til Guds sti til himmelen. Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Guds skaperverk er ikke perfekt, så da er det fint å kunne fikse på det Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Gud har ikke skapt en dritt, fordi han ikke eksisterer. Nok om det. Dette var utrolig tøft! Er det vanskelig og koble slikt til nerver? Det er jo mange tusen nerver bare i armen som føler. Lenke til kommentar
Wubble Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Akk, syndige mennesker! Hvordan våger dere å trosse skaperverket, Guds skaperverk! Hans vakre skapninger skal ikke vanæres av satans teknologiske ondskap!La hans åsyn lyse over deres fortapte sjeler, og la Den Hellige ånds varme bringe dere tilbake til Guds sti til himmelen. Sånt hører da virkelig ikke hjemme i denne delen av forumet! Imponerende de armene, ja. Virkelig et fremsteg. Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Vet =D Men jeg vurderer å ha ei hel uke der jeg er dømmende ekstremkristen, som en avveksling fra mitt ateist-agnostiske syn på ting. Vi burde da for all del ha ei "kreasjonistuke"! Men back in buisness, dette er meget interessant. Jeg har tenkt på noe, kan dette også gjelde folk som er lamme? Lenke til kommentar
Redak Tøren Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Hva med tvangstanker? Hvis forsøkspersonen tenker "nå må jeg ikke tenke at jeg skal bevege foten rett opp, hvorpå han dermed ikke klarer å la være å tenke det". Blir som å sitte foran bestemor og tenkte ordet "horkjerring". Har man først begynt å tenkte på det ordet, er det ikke enkelt å stoppe dersom man er blitt bevisst på at man ønsker å stoppe å tenke på det. Hva om talen da var styrt direkte ut i fra det man tenker? For kan protesens bevegelser styres av den avanserte prosessen i hjernen som kontrollert velger om en tanke skal omgjøres til handling, eller vil bevegelsen styres rent ut ifra aktiverte deler av hjernen som man dermed kanskje ikke klarer å unngå å aktivere dersom situasjonen ovenfor stemmer? Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Tror du tenker litt feil. Den er ikke styrt med tankene på den måten. Du tenker jo ikke alt du skal gjøre, du bare gjør det, sant? Det er en annen del av hjernen som styrer muskelmotorikk og slikt, det er den delen som sender ut beskjed om å bevege foten. Selv om du tenker at du skal bevege foten din, så gjør den ikke det, nettopp fordi tankene styrer ingenting (av kroppen altså). Lenke til kommentar
Redak Tøren Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Jeg var litt snarrådig, og ungikk detaljen om proteser som kobles til nervecellene, slik teknologien har vært en stund. Tolket det dit hen at dette var en nyutviklet metode som bygget på litt andre prinsipper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå