Gå til innhold

Ka syntes du om dyrerasene?


Anbefalte innlegg

Hundenazisme , arter som ikke er "friske" , anerledes eller avlet til det hinsidige skal alså utryddes?

 

 

:mad: Bikkjene er kommet for og bli uansett rase. Så skal archongamer forklare seg ganske godt på hvorfor det er BARE schæfern som har blitt utavla :roll:

 

Nå har jeg aldri sagt at det BARE er schæfere som er utavla, men jeg nevnte disse ettersom nordmenn gjerne har et litt annet forhold til en slik rase enn en bulldog f.eks, og skal man først diskutere problemraser, må nesten disse også inkluderes selv om mange er glad i de og har vokst opp med disse.

 

Problemet er at det blir fremstilt som at alle individer av en rase er dømt til å ha problemer, når sannheten er at det kun er de mest ekstrem avla og useriøse som blir så ille at det går utover liv og helse.

Gjelder selvfølgelig ikke alltid dette, men stort sett får seriøse oppdrettere frem sunne,friske individer uten de helt store problemene og ikke noe som gir grunnlag for å forby avl eller utryde visse raser.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden Golden over lang tid har vært en ufattelig populær hunderase , sier det seg selv at flere bitt blir registrert av denne rasen, enn av mindre populære raser.

 

Hvis det finnes 100.000 Golden Retrievere og 20.000 Pudler sier det seg selv at sjangsen for at statistikken til Golden flyver til værs er størst.

 

Statistikken det snakkes om tar ikke høyde for hvor mange individer det finnes i landet av hver enkelt rase.

 

Dessuten er det mange bitt som ikke blir registrert. Det er mye mindre skummelt at en Chihuahua biter, enn når en schæfer gjør det samme.

Lenke til kommentar

Uansett , det skal være likestilt for små og store bikkjer

 

Om en liten bikkje biter eller en gigantisk, går for det samme . selv om skadene kansje ikke er like omfattende så må loven være gjensidig

 

Det blir jo som at du skulle drite i å anmelde en fyr for vold , fordi han er under 1,55 meter.

 

Jeg hadde ikke nølet med og kontakte politiet om en Chiuaua bet meg.

Lenke til kommentar

Det er ikke riktig så enkelt.

 

Små hunder er ofte usikre, og biter ikke randoms på gata.

 

Små hunder kan gjerne finne på å bite barna i huset, eller matmor. Om en Rotweiler biter en 6'åring må man på sykehuset og sy, og man må melde fra om hva som er årsaken. Bittet blir registrert.

 

Chihuahuaen biter seg ikke gjennom skinnet engang, og dermed slipper de å dra på sykehuset - bittet blir ikke registrert.

Lenke til kommentar

Hadde en liten hund bitt jeg hadde jeg tatt tak i den og gnura den i bakken :!:

En hund skal ALDRI bite, samme pokker hvilken rase det er. Og hvorfor den biter er likegyldig. Jeg kan stikke hånda mi i munnen på min når han spiser kjøtt uten at han så mye som nøler med å gi den fra seg. Synd alle ikke har slik trening fra de er små, da kunne mange hunder kanskje levd den dag i dag...

På en annen måte må man også se ann på HVORFOR bikkja biter. Noen småunger 'fortjener' nesten en karamell så dryge som de er når de henger i halen på hunden -uten at foreldrene sier noe.

Det er også eierens oppgave å gjøre hunden trygg i alle situasjoner(noen hunder kommer også fra dårlige linjer som gjør at nervene ikke er de sterkeste). Småhunder har lett for å bli noen dritbikkjer som bare skal opp i fanget..

Æsj, jeg hater bortskjemte småhunder :roll:

Lenke til kommentar

alltid samme dritten om scheafer....

 

vi har en scheafer tispe, hadde henne i 3 år. så fikk vi en datter.

mange sa hunden kom til å bli sjalu, men vi nekta vi har tross alt oppdratt hunden som et barn.

den har sovet sammen med oss, masse kos. osv

 

da vi kom hjem med barnet, gikk alt fint, hunden var nyskjerrig. hun sov nedenfor sengen hennes.

nå 2 år senere er dem bestevenner.

hun klatrer på hunden, spiser av hendene hennes. leker. stoler 110% på hunden.

kan komme med mange eksempler men blir så mye å skrive.

 

Det har kun med oppdragelse på hund fra eier hvordan den vil oppføre seg.

mange kjøper en (skummel) utseende hund å ikke behandler dem bra, derfor kan dem bli voldlig.

tenker du deg om så er små hunder mer agresiv enn en stor hund men det er jo bare morsomt eller hva?

Lenke til kommentar
Det har kun med oppdragelse på hund fra eier hvordan den vil oppføre seg.

Så du mener det er KUN eieren det står på ?

 

Mange hunder kommer fra dårlig linjer og er veldig nervøs og usikker. Det er ikke alltid like lett å få bort, samme hvor mye man jobber rundt det. Da er det ikke eieren sin feil.

De mentaltesta hundene som er i avl får mye tryggere/stabile valper, enn de som ikke blir det.

 

Mange hunder BLIR faktisk sjalu når det kommer barn inn i bildet, fordi eieren har oppdratt hunden som et barn selv, og nå skal babyen plutselig få all oppmerksomheten. Så det er ikke rart du ble fortalt det.

Hunden til venninna mi la seg ofte oppi babygrinda, vogna, bilsetet, osv fordi den var sjalu :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...