Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

Er en på jobben her som har ett problem på sin bærbar.

Han sier at det plutselig kom masse greier på skjermen og nå kommer han ikke inn på windows om han ikke bruker sikkerhetsmodus, og når han først kommer inn i sikkerhetsmodus så får han ikke åpnet noen ting. ikke min datamaskin, utforsker eller noe som helst. Også har bakgrunnen blitt byttet til ett bilde der det står

Warning!

Spyware detected on your computer.

Install an antivirus or spywareremover

to clean your pc.

hmm.. hva kan dette komme av? hva slags "virus"? og nede på start menyen, vedsiden av klokka, står det faktisk "VIRUS ALERT!".

Hjelp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvis du ikke får til å laste ned combofix fra den infiserte maskinen, kan du prøve å legge combofix inn på en minnepinne fra en annen pc, og så kople den til i den infiserte maskinen.

Går ut ifra at du er nødt til å bruke combofix i sikkerhetsmodus, siden du ikke kommer inn i vanlig.

Blir riktig nok kanskje litt vanskelig å åpne nettleser eller usb-pennen hvis du ikke får til å åpne noe som helst da :/

Jaja, du får prøve, og gi beskjed ;)

Lenke til kommentar

"hmm" ja. det kan du si...

"får han ikke åpnet noen ting. ikke min datamaskin, utforsker eller noe som helst. "

Er det sånn å forstå at du ikke kan starte nettlesere heller (da må du selvsagt være i sikkerhetsmodus MED nettverk, og være koplet til med nettverkskabel).

Kan du lese/opprette noe så primitivt som et vanlig tekstdokument fra sikkerhetsmodus?

Hva er det som hindrer deg i å gå inn i min datamaskin? får du feilmelding, eller bare skjer det ikke noe når du dobbelklikker på min datamaskin?

Hva skjer hvis du kopler i en flash-minnebrikke i pc-en?

Trenger litt mer info for å kunne finne en mulig løsning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...