Gå til innhold

OneCall - Mobilen finner ikke nett

Anbefalte innlegg

Flytta nettopp fra Oslo og hjem til Stavanger-regionen. I Oslo og omegn fungerte mobilen min meget bra, men når jeg slår den på her hjemme, så står mobilen bare i "Searching" modus, og det går ikke an å ringe eller noe annet. Kjørte via sørlandet og mobilen fungerte strålende hele veien.

Det er både telenor og netcom dekning her jeg bor. Mobilen er en Samsung U100.

Noen som kjenner til dette problemet, og er det noe som helst jeg kan gjøre?

Har forsøkt å ta ut batteri\sim-kort uten nevneverdig hell.

Takker for innspill!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9
Hei, du må melde fra til Onecall at du har flyttet slik at de kan legge deg til på stavanger nettet

Det går av seg selv. ;)

Til trådstarter: har du fått nytt sim-kort, men nwn på slutten av serienummeret? Regner også med at du har forsøkt manuelt nettsøk og aktivt forsøkt å kople deg til NetCom, eller?

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar

har NWN sim-kort, ja.

Prøvde å søke manuelt etter nett tidligere, men da tok det sinnsykt lang tid, så jeg avbrøt, men prøver på ny nå med fornyet tolmodighet.

Det kan jo selvsagt være mobilen som har streiket, men den er nesten helt ny og fungerte som sagt på veien hjem, så jeg synes det hadde vært meget merkelig i såfall.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9
har NWN sim-kort, ja.

Prøvde å søke manuelt etter nett tidligere, men da tok det sinnsykt lang tid, så jeg avbrøt, men prøver på ny nå med fornyet tolmodighet.

Det kan jo selvsagt være mobilen som har streiket, men den er nesten helt ny og fungerte som sagt på veien hjem, så jeg synes det hadde vært meget merkelig i såfall.

Tror neppe at det har noen betydning for deg, men på hjemmesida til OC har jeg lest at noen Samsung'er har problemer med å motta SMS. Kanskje du har et beslektet problem, kanskje ikke... :hmm:

Lenke til kommentar

At man må melde fra til One Call er bare tull. Dette kan ha flere årsaker, men en av de mest sannsynlige er at du nå befinner deg et sted der NWN har eget nett, noe du antagelig ikke gjorde tidligere. Da kan en bug i SIM-kortet føre til at du ikke får dekning på Samsung og HTC-telefoner med 3G.

Prøv følgende: Sett SIM-kortet ditt i en annen telefon som ikke er HTC eller Samsung (lån av mor, far, dama eller nabo'n). Pass på at 3G-funksjonen er slått av hvis telefonen du låner har dette. Slå på telefonen med ditt SIM-kort og vent noen minutter. Får du dekning nå så er feilen høyst sannsynlig relatert til SIM-kortet som ikke er kompatibelt med Samsung-telefonen din. Ringe One Call kundesenter og få dem til å sende nytt kort, pass på å oppgi din nye adresse så de ikke sender kortet til den gamle :-)

PS: til skeptikere, jeg har hatt med meg både One Call og NWN SIM-kort i både Oslo, Trondheim, Stavanger (og utlandet for den sakens skyld) og det har fungert helt fint uten at jeg har måttet "melde fra" til operatøren først!

-snubbel

Lenke til kommentar

Hmm.. var i ferd med å skrive en lang diagnose på problemet her nå, men da jeg kasta et blikk på mobilen, så fungerte alt 100%!!

Det jeg gjorde var - i kronologisk rekkefølge:

Mitt kort i min mors mobil - fungerte etter å velge nett manuelt.

Mitt kort i min mobil - samme problem som før.

Min mors kort i min mob - Fungerte bra.

Mitt kort i min mob - Fungerte strålende!

Hva lærte jeg av dette? Fint lite igrunn, men andre som opplever det samme kan jo lære noe..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9
Hva lærte jeg av dette? Fint lite igrunn, men andre som opplever det samme kan jo lære noe..

Mødre er grovt undervurdert :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...