Nutjob Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 (endret) Hei! Det har oppstått ett problem med pcn min. I går flasha jeg BIOS og plasserte ny cpu og ram i pcn. PC-en var helt stabil og jeg merka stor ytelseforskjel i mange programm og spill, samt bedre responstid generelt. Men, etter jeg hadde vert ute en stund og kom inn igjen begynte helvete. Først så begynte det med at jeg fikk feil under kjøring av WoW. Fikk opp noe sånt som: Fatal error while starting /D: WorldofWarcraft/WoW.exe Jeg trodde det var snarveien som "plutselig" hadde klikka(for den funka før jeg for ut), men etter hvert så fant jeg ut at det kom uansett hva. Jeg prøvde å: endre snarvei, opprette en ny snarvei, kjøre fra launcher i wow mappa på D disken. Enten så kom feilmeldingen ved oppstart, eller så kom den etter at innloggingsvinduet kom opp(ingame). Det skjedde og en gang at bildet fryste helt og jeg måtte restarte pcn(dette under innlogging, alså 1 steg lenger enn innloggingsvindu) Så fortsatte dette med at jeg fikk feilmelding i fierfox(det har oppstått ett problem og fierfox må lukkes) Deretter kom det den ene feilmeldingen etter den andre(merk: under kjøring av programmer) Så, jeg lurer da på hva dette kan vere? Skal sies at jeg lasta ned en windows oppdatering like før(mener jeg å hukse). Og så vidt jeg har hørt det før, kan dette noen ganger skape problemer? Jeg har ikke prøvd gjennoppretting(dette kan løse problemet om det var oppdateringen), men jeg har en følelse av dette er ett virus, eller at hdd har klikket på en eller annen syk måte. Håper jeg har forklart meg godt nok, og håper på noe skikkelig svar zaltmann Endret 2. juni 2008 av zaltmann Lenke til kommentar
Nutjob Skrevet 2. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2008 ingen? Trenger virkelig hjelp her =S Lenke til kommentar
Flin Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Hvis du tror det er virus så er det vel bare å scane etter virus? http://housecall.trendmicro.com/ er en onlinescan i tilfelle virus har tukla med virus programet ditt. Hvorfor tror du at det er virus? Har du gjort noe i det siste som setter deg i fare sonen eller bare tror du at det er virus? Min erfaring er at det veldig skjeldent er virus. Det er nok heller det at når du gjør store forandringer i hardwaren så kan det skape litt krøll. Tror du blir nødt til å instalere windows på nytt igjen. Lenke til kommentar
Nutjob Skrevet 2. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2008 (endret) Hvis du tror det er virus så er det vel bare å scane etter virus?http://housecall.trendmicro.com/ er en onlinescan i tilfelle virus har tukla med virus programet ditt. Hvorfor tror du at det er virus? Har du gjort noe i det siste som setter deg i fare sonen eller bare tror du at det er virus? Min erfaring er at det veldig skjeldent er virus. Det er nok heller det at når du gjør store forandringer i hardwaren så kan det skape litt krøll. Tror du blir nødt til å instalere windows på nytt igjen. det er nettopp det. Har prøvd å innstallere Vista på den, men får opp feilmelding(eine tilfellet, bluescreen) EDIT: prøvde å kjøre den online scanninga, men for det kreves det java, og idet jeg laster ned java og skal innstallere det, kommer dette her: "Error 1722. There is a problem with the Windows Installer Package. A program run as part of the setup did not finish as expected. Contact your support personnel or package vendor. " doh, dette blir jo bare verre og verre :/ Endret 2. juni 2008 av zaltmann Lenke til kommentar
Sceolan Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Er vel no hardware krøll vil jeg tro. Du kan nå begynne med å kjøre en minne test, memtest86, og la den gå en stund. Ikke at det trenger å være noe galt med minne, men det kan jo være at det er noen timings / innstillinger som er feil. Er forøvrig CPU tempen fin? Lenke til kommentar
Flin Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Når du skal instalere Vista kan du like godt formatere først. Ta alt du vil ha over på en bærbar harddisk og så formaterer du før du instalerer Vista. Dette rydder opp og vil forbedre ytelsen. Og jeg er ganske sikker på at det vil løse problemet ditt også. Lenke til kommentar
Nutjob Skrevet 2. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2008 (endret) Når du skal instalere Vista kan du like godt formatere først. Ta alt du vil ha over på en bærbar harddisk og så formaterer du før du instalerer Vista. Dette rydder opp og vil forbedre ytelsen. Og jeg er ganske sikker på at det vil løse problemet ditt også. jepp, har bestemt meg for å gjøre det. Men hvordan reformaterer jeg uten å gjøre det under installasjon av os? Har og tenkt på at det kan vere ram'en..så skal prøve å ta ut ene brikka, for det står for tiden 4gb i den, og xp støtter vel bare opp til 3gb? Får ikke lasta ned noen ting, så får ikke testa ram'en med memtest Endret 2. juni 2008 av zaltmann Lenke til kommentar
Flin Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Hvorfor kan du ikke gjøre det under instlasjon? Hvis du går inn i biosen og setter boot device til cd og så setter du inn vista cden og starter datan på nytt? Er ikke så kjent med vista innstall. Lenke til kommentar
Nutjob Skrevet 2. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2008 Hvorfor kan du ikke gjøre det under instlasjon? Hvis du går inn i biosen og setter boot device til cd og så setter du inn vista cden og starter datan på nytt? Er ikke så kjent med vista innstall. jeg gjør det, men får enten bluescreen eller feilmelding under installasjon :S Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Prøv å bruk bare en av rambrikkene om gangen og se om problemet forsvinner når bare en av de er i. Lenke til kommentar
Nutjob Skrevet 2. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2008 Prøv å bruk bare en av rambrikkene om gangen og se om problemet forsvinner når bare en av de er i. kan det ha noe med saken å gjøre da? :S jeg har da kjørt med 4gb i 2 dager før problemet oppsto Lenke til kommentar
DjeeeZ Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 PRøv som han sier, og se hva som skjer.. Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 (endret) Har du boot problemer skal alt ut du ikke trenger for boot. Da er det alltid en minnebrikke prøv flere en hhd..o.s.v Kommer du inn i bios setter du korrekt spennig og timings til minne. Da er tips for 4gb alltid den samme. Øk spenning på chipsett(north brigde) Uppdate bios som du har gjort(husk det er normalt at du får probler etter dette,alltid still bios med korrekte verdier minne-cpu) Husk det er denne versjon du skal bruke. http://www.memtest.org/ Endret 2. juni 2008 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
Nutjob Skrevet 2. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2008 Har du boot problemer skal alt ut du ikke trenger for boot. Da er det alltid en minnebrikke prøv flere en hhd..o.s.v Kommer du inn i bios setter du korrekt spennig og timings til minne. Da er tips for 4gb alltid den samme. Øk spenning på chipsett(north brigde) Uppdate bios som du har gjort(husk det er normalt at du får probler etter dette,alltid still bios med korrekte verdier minne-cpu) Husk det er denne versjon du skal bruke. http://www.memtest.org/ ja, kommer inn i bios. Hvor stiller jeg riktig timings og spenning? Hva slags spenning skal jeg sette det på? Hvor øker jeg spenninga i bios? Og, jeg har ikke boot problemer Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 (endret) Da tar du med pc-oppsett. Eller stemmer profil? Endret 2. juni 2008 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
Nutjob Skrevet 2. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2008 Asus P5W DH Deluxe med biosversjon 2704 Intel Core 2 Duo E8400 3.0GHz GeiL 4gb 800MHz (4-4-4-12 timings) Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 (endret) AI Tuning: Manual MEM (DDR), Mhz: 800 Actual MEM (DDR), Mhz: 800(er 400mzh cpu-z) Vcore Voltage:set 1.35v(normalt gir dette 1.25v til cpu) Detter litt nesten på alle hovedkort. Dram voltage:2.1v NB Core Voltage: 1.4v tCL 4 (CAS Latency 4) tRCD 4 tRP 4 tRAS 12 Command Per Clock (CMD): 2 clock (2T) Advance Memory Settings tRRD: AUTO tRC: AUTO tWR: AUTO tWTR: AUTO tREF: AUTO Async Latency: AUTO Disable alt du ikke trenger variere fra hovedkort til hovekort. Her er noe. CPU Spread Spectrum: Disabled PCIE Spread Spectrum: Disabled MCP PCIE Spread Spectrum: Disabled SATA Spread Spectrum: Disabled LDT Spread Spectrum: Disabled CPU Internal Thermal Control: Disabled Limit CPUID MaxVal: Disabled Enhanced C1 (C1E): Disabled Execute Disable Bit: Disabled Virtualization Technology: Disabled Enhanced Intel Speedstep Tech: Disabled LDT Frequency: 5x Endret 2. juni 2008 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
Flex Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 (endret) Okei, hvis problemene oppsto rett etter flashing til ny bios, ville jeg først prøvd å flashe tilbake til den gamle bios'en og sett om problemene forsvant da. Endret 2. juni 2008 av Flex Lenke til kommentar
Nutjob Skrevet 2. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2008 jeg TROR problemet er løst. Tok ut ene ram brikka og kjører 3gb istedenfor 4 Lenke til kommentar
Flin Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Det løser jo ikke problemet, du vil jo kjøre med 4 gb. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå