Gå til innhold

Testvirus for å teste virusprogram

Anbefalte innlegg

Hei!

Finnes det en eller annen for for testvirus eller programvare for å teste virusprogrammet jeg har installert på maskinen.

Har satt opp en Norman Distribution Server, men er usikker på om programmet blir installert riktig på klientene. Hadde vært greit med noe som kunne testet det.

Norman v5.99, så er litt usikker på hvordan resultatet skulle vært...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner ikke hvordan du kan få det mer sikkert enn å bruke en virituell maskin på et eget wlan jeg da...

Skulle det bli FULL KRISE, kan du gå gjennom stickey langverson til norbat, og poste loggene her, men prøv å være litt forsiktig ;)

Lenke til kommentar
Skjønner ikke hvordan du kan få det mer sikkert enn å bruke en virituell maskin på et eget wlan jeg da...

Virtuell for at den ikke skal fucke til noen dataer som er i bruk

Eget VLAN for at det ikke skal spre seg

jaja, jeg skjønte det. sa at jeg ikke skjønner hvordan man kan få det sikrere enn det, altså jeg syntes det hørtes ut som en god idé, og prøvde å fortelle trådstarter det, siden h*n skrev "men jeg tenkte på noe litt mer "sikkert""...

Lenke til kommentar

Virtuell for at den ikke skal fucke til noen dataer som er i bruk

Eget VLAN for at det ikke skal spre seg

jaja, jeg skjønte det. sa at jeg ikke skjønner hvordan man kan få det sikrere enn det, altså jeg syntes det hørtes ut som en god idé, og prøvde å fortelle trådstarter det, siden h*n skrev "men jeg tenkte på noe litt mer "sikkert""...

Joda, skjønner at det er sikkert nok, men jeg tenkte mer på noe programvare ala det de bruker for å teste hvor gode/sikre antivirusprogrammer er i større tester.

Har ikke så lyst til å bruke "ekte" virus, siden jeg ikke har tid til å sitte å fikse virus hvis ulykken først er ute. Men hvis det er eneste mulighet så blir det jo det.

Lenke til kommentar

First thing first. Det er ikke alle som har utstyr eller kjennskap til VLAN :)

Nye løsninger og sikkerhetsoppsett bør alltid, uten unntak, testes i et eget sepsarat

testmiljø, som du ofte kan oppnå via VLAN. Men det finnes alternativer som ikke krever spesielt utstyr/kjennskap.

Uansett. Når det gjelder test av antivirus så pleier de fleste å bruke noe som heter EICAR. Dette er et virus man kan laste ned eller distribuere på forskjellige måter for å teste forskjellige scenarioer. Dette viruset tester egentlig ikke hvor bra antivirus løsninger er, men at den i det hele tatt fungerer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...