toazty Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 tenkte jeg skulle skaffe meg en Q9450 , 1700kr inkl frakt fra statene, men så lurer jeg på om jeg virkelig trenger det? skal bruke pcen min til spilling, HL spillene , AoC , crysis, kommer vel en oppfølger til crysis en gang også.. og så skal jeg begynne litt sånn smått med film og bilde redigering om ikke så lenge.. jeg skal ha denne cpu'en iallefall 1,5år før jeg bytter ut maskinen.. har 8800GT 1gb , et X48 HK kommer i posten ganske snart, og 4 x 1600mhz ram brikker, har sett litt på intels 8400 cpu også, den koster 1100inkl frakt , Lenke til kommentar
evgeny Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 (endret) Nei. Du trenger ikke quad. Per idag får du mere fps med dual core. Jeg har E8400 og kjører den på 3.6ghz uten å øke volten. Får 13050 poeng i 3dmark 2006 med 8800gtx. Endret 2. juni 2008 av evgeny Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Enig med han over. Så lenge ikke dine hovedoppgaver på pc-en inkluderer typiske quadcore software som Adobe premiere/photoshop, evnt. andre proffe videoredigeringsprogrammer, så klarer du deg med en mektig overklokket e8400. Lenke til kommentar
HWE Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Drar Pinnacle studio nytte av fire kjerner ? Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Drar Pinnacle studio nytte av fire kjerner ? Ja, med det ser ikke ut som noe særlig.. Quad er som nevnt kjekt om du skal drive med masse redigering eller pakke filer inn og ut dagen lang. Eller om du går for überhighscore i 3dmark06, men ellers er vel en 2kjerne fortsatt det beste valget mtp på spill Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå