unwill Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Er egentlig fornøyd med vekten min, eller kan kanskje gå ned 2-3 kg, men det er ikke et problem. Hva er det jeg bør kose meg med når jeg en sjelden gang bestemmer meg for å spise ting some r litt usunn ? En pakke potetgull? Et par hekto smågodt? Sjokolade? Iskrem? Bare lurer på hva som er minst usunn med tanke på vekt. Lenke til kommentar
isaac elric Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 mørk sjokolade er den beste snacksen det verste er de syntetiske 'gummi' godteriene, de tror jeg du gjør lurt i passe deg for. Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 mørk sjokolade er den beste snacksen det verste er de syntetiske 'gummi' godteriene, de tror jeg du gjør lurt i passe deg for. Hvorfor? Lenke til kommentar
Inglebert Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 mørk sjokolade er den beste snacksen det verste er de syntetiske 'gummi' godteriene, de tror jeg du gjør lurt i passe deg for. Hvorfor? Masse e-stoffer.. Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 mørk sjokolade er den beste snacksen det verste er de syntetiske 'gummi' godteriene, de tror jeg du gjør lurt i passe deg for. Hvorfor? Masse e-stoffer.. Påvirker e-stoffer vekt, som trådstarter spurte om? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Nøtter er generelt bra. Ordentlig bacongull er veldig rikt på proteiner og fattig på karbohydrater. Mørk sjokolade er direkte sunt i små mengder. Frukt er bra, men husk at du får i deg en del sukker, så det er ingen grunn til å overdrive det inntaket heller. Men hvis du som du sier spiser slike ting "en sjelden gang" synes jeg du skal drite i hvor sunt det er, da spiller det ingen rolle. Spis heller det du liker best. Det er synd å besudle spisedagen med kostholdspedanteri. Synes det er helt dustete med folk (stort sett middelaldrende kjerringer) som stapper i seg snacks de nesten ikke liker engang fordi de har lest at det er relativt sunt til snop å være. Lenke til kommentar
Inglebert Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 mørk sjokolade er den beste snacksen det verste er de syntetiske 'gummi' godteriene, de tror jeg du gjør lurt i passe deg for. Hvorfor? Masse e-stoffer.. Påvirker e-stoffer vekt, som trådstarter spurte om? Vet ikke om det påvirker vekt. Det kan noen andre med mere peiling svare på. Mørk sjokolade er iallefall mer naturlig enn godteriet med alle e-stoffene. Noen av stoffene kan gi allergilignende symptomer, og kan føre til hyperaktivitet hos barn. Forskere har jo i lang tid også forsket på om noen av stoffene er kreft fremkallende. Lenke til kommentar
Hoon Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Forskere har forsket på om noen av stoffene er kreft fremkallende, men det faktum at de fortsatt blir bruk i matvarer sier endel om hva resultatet av den forskningen var. Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Ordentlig bacongull er veldig rikt på proteiner og fattig på karbohydrater. Snakker du f.eks om Maarud Bacongull? Isåfall har proteinet her biologisk verdi 0, dvs at du ikke kan nyttegjøre deg av det og at du stapper i deg tomme kalorier. Hvis du ikke tenkte på noe helt annet, siden du inkluderte ordet "ordentlig" først da... ? Lenke til kommentar
Havard_92 Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Jeg trur noe av grunnen til at næringen blir borte er fordi den har en elendig vekt. Sånn crisp-ting veier ikke en dritt. Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Jeg trur noe av grunnen til at næringen blir borte er fordi den har en elendig vekt. Sånn crisp-ting veier ikke en dritt. Hæ? Næringen som står på pakken, er den næringen som er i produktet. Bacongull er på ingen måte bra da det er fritert i samme fettgryta som alt annet. Nøtter og mørksjokolade(mist70% kakao) er helt supert. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Ordentlig bacongull er veldig rikt på proteiner og fattig på karbohydrater. Snakker du f.eks om Maarud Bacongull? Isåfall har proteinet her biologisk verdi 0, dvs at du ikke kan nyttegjøre deg av det og at du stapper i deg tomme kalorier. Hvis du ikke tenkte på noe helt annet, siden du inkluderte ordet "ordentlig" først da... ? Jeg snakker om ordentlig bacongull som er laget av bacon og ikke baconsnacks som bare er poteter med baconsmak. Det er klart man ikke spiser bacongull for å bygge muskler, men uansett er det ikke dumt med høyt protein-til-karbohydrat-forhold? Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Ordentlig bacongull er veldig rikt på proteiner og fattig på karbohydrater. Snakker du f.eks om Maarud Bacongull? Isåfall har proteinet her biologisk verdi 0, dvs at du ikke kan nyttegjøre deg av det og at du stapper i deg tomme kalorier. Hvis du ikke tenkte på noe helt annet, siden du inkluderte ordet "ordentlig" først da... ? Jeg snakker om ordentlig bacongull som er laget av bacon og ikke baconsnacks som bare er poteter med baconsmak. Det er klart man ikke spiser bacongull for å bygge muskler, men uansett er det ikke dumt med høyt protein-til-karbohydrat-forhold? Om kaloriene kommer fra karb, eller proteiner med BV på 0 har ikke noe spesielt å si så sant man ikke er på en ketogen diett. Og det er jo her snakk om snacks, så dette er kalorier som kommer i tillegg til det daglige inntaket. Greit at proteiner og karb har ulik termogenisk effekt, men i denne sammen heng har dette meget lite å si. Det er at de har blitt fritert i fett som gjør at man bør styre unna. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 I forhold til annen snacks, eller i forhold til mat generelt? Det siste er jo selvsagt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå