Gå til innhold

Forvrengning i bilder på internett. Farger og striper i andre farger.

Anbefalte innlegg

Hei.

Har hatt et lite problem i det siste som sikkert bare handler om drivere eller noe sånn, men jeg ikke vet eksakt hva skyldes....

post-59591-1212362402_thumb.jpg

Som dere ser så er det "noe" som ikke stemmer. Ganske irriterende da jeg driver endel med bilder. Skjer bare noen ganger. Ble litt usikker nå, men mulig jeg har opplevd det i windows også.

Idèer?

Endret av MyBigMouth
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det at et bilde som vises fra internet blir forvrengt eller vises slik skjermbildet du har lagt her - kan skyldes internetforbindelsen din eller problemer med nettverksdrivere eller nettverkskort. Typisk CRC-feil i overføringen av selve JPG-bildet. Dersom problemet også gjelder lokale filer, kan det være feil med driverne dine. Sørg for å ha siste tilgjengelige chipset-drivere (hovedkort-driverer) og oppdaterte skjermkortdrivere.

Disse hentes fra de respektive produsentenes hjemmesider.

Endret av Caze
Lenke til kommentar

Hei igjen...

Nå har jeg prøvd, og feilet litt. Da jeg skulle oppdatere driveren til routeren lastet jeg ned den jeg skulle ha fra nettet. Denne får jeg bare corrupted file på når jeg pakker den ut. Det går med andre ord ikke. Problemet har også eskalert seg. Det gjelder ikke lenger bare bilder, men at sider lastes helt feil. Entet lastes bare det man ved første øyenkast kan se på en side, slik at man ikke kan scrolle ned. Opplever også at sidene blir helt forvrengt i plassering av objekter, og ikke minst at store deler av koden blir oppført.

Routeren er en D-link Dir-635. Jeg kjøpte den som bruktmodell fra elkjøp fordi den visstnok skulle være lik en ny. Den kostet dessuten like mye som nr 2 på lista med routere, så da kjøpte jeg like godt "den beste av de". Tror nok ikke det har vært noe feil med den jeg har fått. Over kabel fungerer nemlig alt bra på internett. Derimot over min trådløse tilkobling fungerer det ikke. Dette har det gjort før...

Hva kan/bør jeg gjøre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...